• Anonym (tvilling)

    Varför drömmer jag om tvillingen?

    I början av denna grav. var jag säker på att jag fick missfall..åkte in och kollade det och då såg doktorn att jag antagligen väntat tvillingar då det fanns 1 tom fostersäck brevid bebisen. Det störde mig inte så mkt utan blev mest glad att där fanns en bebis kvar. Nu börjar det närma sig förlossningen och senaste veckan har jag drömt att jag fött tvillingar 2 gånger..i den ena drömmer födde jag både tvillingkatter och tvillingbarn..skumt och nu inatt födde jag tvillingar och blev glatt överraskad i drömmen då vi bara trodde vi väntade 1 barn..
    Varför fortsätter jag drömma om detta? Den andra tvillingen är alltid en pojke också och nu har jag faktiskt börjat känna sorg över att tvillingen inte klarade sig även om jag inser att fostret antagligen var sjukt och att det inte var meningen..
    Har fått missfall flera gånger förrut men inte direkt mått superdåligt över det eller behövt bearbeta det.. 

  • Svar på tråden Varför drömmer jag om tvillingen?
  • Joysan

    Jag kan inte svara på varför du gör det, men jag tänker att ofta när man drömmer om saker så är det sånt som man tänkt på under dagen på något sätt. Eller relaterat till något som hänt.

    Det kan ju bli en "ond cirkel" också, att man drömmer om det en natt, sedan börjar man fundera på det och så drömmer man om det igen..

    En tanke bara, vet inte om det är till någon hjälp. Oftast har saker en ganska logisk förklaring.. 

Svar på tråden Varför drömmer jag om tvillingen?