• Solstorm

    Bärstol?

    Hej!

    Jag har en Ergobaby men har kikat lite på bärstolar. Dottern blir 1 år nu och har fram tills för bara någon månad sedan älskat att sitta i selen. Jag bär henne på ryggen och det känns som att hon försöker åla sig ur och sträcka sig upp för att kika över axeln på mig . Jag får intrycket av att dom sitter högre upp i bärstolar och på så sätt ser bättre. Dock verkar det som att barnet inte sitter i samma "grodposition" i bärstolen som dom gör i selen. Det känns inte så bra då jag vill kunna bära länge eftersom vi är ute mycket i skog och mark. Vad har ni för erfarenheter av bärstol? Värt att köpa?


    Alva 2012
  • Svar på tråden Bärstol?
  • Flickan och kråkan

    I jämförelse med ergonomisk bärsele så är bärstol otympligt och obekvämt och tyngden hamnar inget vidare (långt ifrån kroppen). Men det är jag

  • Samboo

    Håller med Flickan och Kråkan.. Jag skulle själv aldrig köpa en bärstol. Vi bar vår son i Pognae bärsele tills han inte ville bli buren mer. Då var han strax över tre år. Han har suttit länge och mycket i den och trots att den inte kanske är den bästa för just äldre barn så har han alltid gillat att sitta där i och inte klagat på något. 

Svar på tråden Bärstol?