• Anonym (Adopterad)

    jag som adopterad

    jag är 17år

    Min mamma berättade för mig när jag var 10år att jag var adopterad. Jag kände redan innan att jag inte såg ut som mina föräldrar som min syster och bror gjorde.

    Vi har inte pratat så mycket om mina biologiska föräldrar eller min tvillingsyster som dem behöll. Jag fick då ett foto som dem skickat.

    Nu är de så att jag var inne på Facebook och klickade runt lite, sedan ville jag kolla om det fanns någon som hette så som min syster gjorde och jag hittade henne! 

    Till min fråga. Kan jag eller borde eller ska jag skicka en vänförfrågan till henne??? Hon borde också ha frågor till mig som jag har till henne.   

      

  • Svar på tråden jag som adopterad
  • Anonym (ta det lugnt)

    Fråga först om hon vet vem du är. Om hon vet det så kan du ju säga att du är väldigt glad att ha hittat henne och att du har 1000 frågor. Börja försiktigt.

  • Anonym (Adopterad)

    Jag satt länge igår och funderade över vad jag skulle skriva till henne och plötsligt skriver hon till mig. Hon frågar vem jag är. Jag har lite panik och frågar om hon har någon tvillingsyster (tänkte nu om det var hon) Hon svarade ja fast jag har aldrig träffat henne. Så jag skickar en bild på bilden jag hade av henne och hennes familj och hon svarar tillbaka är det verkligen du? Sen så skrev vi ett tag.

    Fick veta att hon hade en lillasyster och att deras mormor var sjuk. Hon fick veta att jag hade en syster och en bror, även att jag har en son. Hon skickade även ett foto på sig själv, vi är faktiskt lika! 

    Hon sa att jag inte skulle berätta för mina föräldrar än. 

    Det känns som att vi är så lika men också olika, att det finns någon som undrat samma saker som jag inte kunnat berätta för någon. Frågade henne även om dom pratade något om mig, hon sa att de inte säger så mycket. Hon har alltid undrat hur jag såg ut och vem jag var.

    Hon fick reda på vem jag var när hon satt och kollade på foton och det är två bebisar och inte ett, att det ena barnet var hon men hon inte hade en aning vem den andra var.  

  • zalando93

    Hej TS, är själv adopterad, jag och min tvillingsyster tillsammans. Skulle aldrig kunna tänka mig hur det skulle vara utan min syster.

    Vill verkligen önska dig lycka till TS! :)

  • Den vita staden
    Anonym (Adopterad) skrev 2013-05-27 22:30:12 följande:
    hon accepterade förfrågan, jag vet inte vad jag ska skriva till henne eller jag har ju massa olika funderingar men vad skulle ni skriva till er syster/bror tvilling för första gången om ni hade en?
    När jag skrev till mina syskon första gången(vanligt brev iofs) berättade jag lite om mig själv och mitt liv o. frågade en del om vår mamma.
    Lycka till med den framtida kontakten 
    Det är skimmer i molnen och glitter i sjön, det är ljus över stränder och näs..
  • Anonym (Adopterad)

    Jag ska få komma hem till dom på besök i helgen. Känns pirrigt!!!!!

  • Anonym (pia)
    Anonym (Adopterad) skrev 2013-07-18 23:06:53 följande:
    Jag ska få komma hem till dom på besök i helgen. Känns pirrigt!!!!!
    Till USA?
  • Anonym (???)
    Anonym (pia) skrev 2013-07-18 23:09:03 följande:
    Till USA?
    Var står det att systern bor i USA?
  • Wilma45
    Anonym (Adopterad) skrev 2013-07-18 23:06:53 följande:
    Jag ska få komma hem till dom på besök i helgen. Känns pirrigt!!!!!
    Åh så roligt att läsa detta! Tack för att du berättat!
    Tänk vilken spännande tid ni har framför er, du och din syster!
    Önskar dej lycka till!
    Berätta gärna hur ni hade det på ditt besök!   
  • Anonym (Adopterad)

    JA!!! ska ta med min familj ocksåSkrikandesSkrattande

  • Anonym (pia)
    Anonym (Adopterad) skrev 2013-05-27 20:25:47 följande:
    Tack alla, jag skickade en.

    Jag är född någonstans i usa och min syster vet att jag finns. Jag tror dom adopterade bort mig för att dom inte hade så mycket pengar eller så ville dom bara ha ett barn. vet faktiskt inte!

    Om ni undrar något är det bara att fråga, jag har själv så många frågor i mitt huvud.
    eftersom det stod att hon/ni var födda i usa & föräldrarna behöll det ena barnet så tänkte jag att dom bor väl kvar i usa då.
    Eller flyttade dom oxå till Sverige?
  • Anonym (Adopterad)

    Dom bor i usa nu!

    Jag ska skriva hur det är när jag kommit hem, om det går jättebra så kanske vi stannar lite längre än helgen :) 

Svar på tråden jag som adopterad