• Freea

    Växjö skolor osv

    Jag funderar fram och tillbaka på en flytt till Växjö. Barnen är en stor anledning till att jag tvekar. Och därför har jag nu lite frågor som jag vore tacksam över att få synpunkter/hjälp med Jag skulle gärna vilja få tips på bra skolor för lite äldre barn (mellan och högstadie). Så klart är resultaten viktiga men ännu viktigare för mig är stämningen på skolan och hur man accepterar andra och hur skolan jobbar med de frågorna (mina barn har delvis utländsk härkomst och därför blir frågan extra viktig för oss). Jag skulle också vilja få tips på bra lugna men vänliga områden. Och om det finns någonstans man kan hitta andrahandsboende om vi inte riktigt törs ta beslut fullt ut på en gång . Blocket kanske? Alla andra tips om Växjö tas också gärna emot!

  • Svar på tråden Växjö skolor osv
  • L i n n

    Kom till Rottne, två mil norr om Växjö
    Här finns ICA, vårdcentral, apotek, folktandvård, badplats, frisörer, pizzeria.
    Och så jag, som kan behöva lära känna lite folk. Haha.

    I Rottne finns dock inget högstadie, här får man ta buss till Braås för åk 7-9.

    Mina barn har också delvis utländsk härkomst och har inga problem med trivsel i skolan.
    Här bor många med olika härkomster!

Svar på tråden Växjö skolor osv