• Mizzii

    ni som vet mera ang pergotime

    * Hur stora måste äggblåsorna vara för att det ska kunna släppas/bli befruktade?
    * Brukar man få kortare cykel av pergon samt tidgare ÄL?

    Varför ger läkare olika svar ang sexförbud osv?

    Hur troligt är det att flera ägg skulle släppas om flera äggblåsor i olika storlekar ses???  
        
  • Svar på tråden ni som vet mera ang pergotime
  • Nordanvinden08

    Detta är vad mina läkare sagt(har sammanlagt blivit äl behandlad i 4år..):
    -Ägget brukar släppa själv runt 20-25 , jag som inte har äl fick då ta en äl-spruta.
    - Hur cykeln ser ut är olika från person till person. Man reagerar olika på preparatet.
    - De blåsor som är i rätt storlek släpper. Så har man 3 eller fler blåsor som växer på så blir det sexförbud. Då det kan resultera i fler än 2 barn. Det är en ökad risk för mamma såväl som barn med flerfödslar därför avbryter läkarna. ( alltså alla blåsor som är 19-20 och över släpper när din kropp utsänder ett hormon som gör att du ägglossar) De som är mindre släpper inte. Har man pco som jag är det lätt att bli överstimulerad innan läkarna hittar rätt dos...

    Hoppas detta gav lite svar:)
    Lycka till!

  • Mizzii
    Nordanvinden08 skrev 2013-06-13 12:26:46 följande:
    Detta är vad mina läkare sagt(har sammanlagt blivit äl behandlad i 4år..):
    -Ägget brukar släppa själv runt 20-25 , jag som inte har äl fick då ta en äl-spruta.
    - Hur cykeln ser ut är olika från person till person. Man reagerar olika på preparatet.
    - De blåsor som är i rätt storlek släpper. Så har man 3 eller fler blåsor som växer på så blir det sexförbud. Då det kan resultera i fler än 2 barn. Det är en ökad risk för mamma såväl som barn med flerfödslar därför avbryter läkarna. ( alltså alla blåsor som är 19-20 och över släpper när din kropp utsänder ett hormon som gör att du ägglossar) De som är mindre släpper inte. Har man pco som jag är det lätt att bli överstimulerad innan läkarna hittar rätt dos...

    Hoppas detta gav lite svar:)
    Lycka till!

    Har du blivit överstimulerad själv?
    Hur många äggblåsor har du haft som mest? 
  • Nordanvinden08

    Jag har blivit överstimulerad många gånger... Haft 3-6 stora ägglåsor...
    Kan oxå berättat att jag lyckats få 2 underbara barn:)

  • Mizzii
    Nordanvinden08 skrev 2013-06-13 13:22:55 följande:
    Jag har blivit överstimulerad många gånger... Haft 3-6 stora ägglåsor...
    Kan oxå berättat att jag lyckats få 2 underbara barn:)

    Underbart.
    Tvillingar eller från två olika graviditeter? 
  • PiOmiO

    Jag har tagit dubbeldos pergo en gång. Vilket förlängde min cykel AS mycket. Brukar ha cykler på 30-33dagar. men Pergo-cykeln ägglossade jag på CD 58. och cykeln slutade på dag 72 (!) Alla reagerar ju olika!


    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Mizzii
    PiOmiO skrev 2013-06-13 14:25:18 följande:
    Jag har tagit dubbeldos pergo en gång. Vilket förlängde min cykel AS mycket. Brukar ha cykler på 30-33dagar. men Pergo-cykeln ägglossade jag på CD 58. och cykeln slutade på dag 72 (!) Alla reagerar ju olika!

    Nämen fy vad jobbigt det måste varigt....
Svar på tråden ni som vet mera ang pergotime