• Knyttan

    VARMT!

    Tvåmånaders bebis som VÄGRAR sova någon annanstans än i sele/sjal + 32 grader varmt ute =  intensivamning = vätskebrist Död

    Vad gör man?? Jag blir knäpp! Hjälp, hur länge tar det innan bebisen kan tänka sig att sova någon annanstans än OVANPÅ MIG??!

    Vi kommer nog avlida av värmeslag båda två här snart!

    / Har tillbringat hela dagen inne med fördragna gardiner Rynkar på näsan

  • Svar på tråden VARMT!
  • Ramborg

    Ta en skål med vatten och en ren frottetrasa bredvid dig och vrid ur och stryk fukt på armar och ben lite då och då. Det är i alla fall lite svalka. Hoppas det är lite lättare för dig nu när det är kväll!


    42.
  • Flickan och kråkan

    Jag har en 4-veckors som bor på mig i sjal. Här där vi bor är det också galet varmt men det är bättre att vara ute, i skuggan då så klart, för här fläktar det på rätt bra (kusten). Måste vara ute för har en 4- och 5-åring också, men klart svalast i skuggan på ett ställe där det blåser lite mer.

  • Knyttan

    Nee vi bor mitt i stan med en gård som bara är en stor gräsplätt, varken skugga eller svala brisar :/

    Nu börjar det bli lite svalare iallafall... tipset om vattenskålen var bra, ska prova imorgon!

    Måste stå ut till helgen bara, då ska vi ut till landet...

  • Flickan och kråkan
    Knyttan skrev 2013-07-22 20:43:45 följande:
    Nee vi bor mitt i stan med en gård som bara är en stor gräsplätt, varken skugga eller svala brisar :/ Nu börjar det bli lite svalare iallafall... tipset om vattenskålen var bra, ska prova imorgon! Måste stå ut till helgen bara, då ska vi ut till landet...

    Men du kan väl ta dig någonstans. Du behöver väl inte vara på gården? Vi bor också i lägenhet i stan med het gård, men där är vi inte.
  • Klycka

    Vår sov första gången själv (utan att behöva örat på mitt eller pappans hjärtslag) när han var 1 år och en vecka. Det var tre vcekor sedan - gissa om det är lyxigt att han ligger bredvid oss och sover istället för uppepå nu?

Svar på tråden VARMT!