• Boom

    Står inte ut med svärmor

    Ännu en svärmors tråd.. Jag vet.. Men jag måste bara få skriva av mig.
    Min svärmor är jätte snäll, absolut! Men hon går mig på nerverna. Hon är väldigt omogen och beter sig ofta som ett barn. Hon blir sur för minsta lilla och får hon inte som hon vill så ber hon en att dra åt helvete. Samma sak om man inte vill låna ut pengar. Vi fick en son för 3 veckor sen och innan han kom så var hon sur för ingenting och pratade inte med mig. Frågade någon henne varför vi inte pratade så svarade hon att jag var sur på henne och inte ville ha med henne att göra. Hon är en sån som alltid vill ha uppmärksamhet och som man alltid ska tycka synd om, står hon inte i centrum så skapar hon bråk med första bästa. Sen när bebisen kom så ringde hon direkt, ja då passade det sig att prata med mig. För är hon osams med mig så kan hon ju inte träffa bebisen. Nu förväntar hon sig att hon kan komma hit varje dag eller att jag ska komma till henne. Orkar jag inte eller om jag har andra planer så blir hon sur och säger att jag är taskig för hon inte får träffa sitt barnbarn och han inte får träffa sin farmor. Hon ringer mig 1 gång i timmen (utan att överdriva) och frågar vad han gör. När hon väl kommer hit så tar hon upp honom fast han sover så han vaknar. Hon har dränkt sig i parfym så hela han stinker i flera timmar efter hon har gått. Min son kan inte amma då han har lkg vilket har gjort att jag vill vara den som matar, det är något som är och känns viktigt för mig, och det vet hon. Men ändå ska hon tjata om att få ge honom mat vilket jag tycker är respektlöst mot mig när hon vet hur det ligger till. Efter jag tillslut har gett han mat kommer hon direkt och tar han från mig, utan att jag ens har hunnit rapa honom. När jag kommer till henne så möter hon mig alltid vid bussen och det första hon gör utan att säga hej är att slita vagnen ifrån mig. Första veckan när hon och min sambos syster var här så hade systern kommit hit först och hon satt med honom i famnen när svärmor kom. Då började hon bråka med min sambos syster om att hon skulle hålla, sen kommer hon till mig och säger att jag ska säga till hans syster att det är hennes tur att hålla. Sen ska vi köpa foton till henne och göra gipsavtryck och rama in och beställa kalender med bilder på bebisen till henne och vi ska också stå för alla kostnaderna. Det finns så mycket mer men orkar verkligen inte skriva mer. Allvarligt en vuxen människa som beter sig så här, är det normalt?!


  • Svar på tråden Står inte ut med svärmor
  • väntarbarn

    Låter exakt som min svärmor... Osams innan bebisen kom nu vill hon träffas jämt och beter sig som ett jättebebis och ingen annan får hålla alla håller sig på avstånd annars blir hon sur

  • Felicia111

    Herregud och du fortsätter umgås med denna tappade människan?
    Var är din sambo?
    Kanske han skulle säga till sin mamma att de e dags o låta er leva i lite mer lugn o ro och kanske träffas några ggr i månaden inte så ofta...

    Byt nummer :p

  • Boom

    Alla syskon förutom hans syster har alltid behandlat sin mamma som ett barn. Hon ringer jämt och vill ha skjuts även om hon bara ska 100meter hemifrån. Hjälper man inte henne med pengar då är man snål. Min sambos bror har tagit ett lån till henne som hon inte kan betala tillbaka då hon har spelat bort största delen av pengarna. Men hon är ändå inte tacksam utan enligt henne är alla barnen snåla och egoistiska så fort hon inte får som hon vill.. Och varje gång ringer hon till sin mamma med en egen historia och gråter, 5 min senare så ringer hennes mamma till barnen och ber dom dra åt helvete och påstår att dom är så jävla elaka. Hon blev sur för vi inte kunde låna pengar till henne då vi skulle köpa barnvagn och allt, hon tyckte att det kunde vänta tills barnet har kommit.
    När jag pratar med min sambo så blir han sur för han ser det som att jag snackar skit om hans mamma. Han kan inte förstå hur det faktiskt är eftersom han nästan aldrig är med när jag träffar henne eller när hon kommer hit. Enligt henne ligger inte ansvaret på hennes son att bjuda hit henne utan det ligger på mig?! Min mamma och syster kom hit 2 dagar då dom ville umgås med oss och bebisen innan dom skulle åka bort i 3 veckor, då blev svärmor sur för hon inte fick komma hit dagen efter. Hon tycker att jag har all tid i världen att komma till henne varje dag, men bara för att jag är mamma ledig så betyder inte det att jag orkar ha gäster varje dag eller att jag inte har ett eget liv och andra saker att göra. Dessutom så tror hon att bebisen ska få vara hos henne och sova varje helg.. Jag förstår mig inte på henne alltså..

  • Airhostess

    Sluta svara I telefon när hon ringer alt ge luren till din sambo. Åk inte å hälsa på henne alls och kommer hon till er på din sambos begäran så kör heeelt ditt race. Var beredd på att din sambo kommer att tycka att du är um I huvudet ett tag eftersom han är van vid sin mamma som hon är. Men stå på dig och låt henne inte få dig att må dåligt.

  • lallenx

    Det är din mans ansvar att se till att du kommer överens med din svärmor. Han och ingen annan kan säga till henne.....

  • lallenx

    Du har antagligen en mes till man som inte kan säga till sin egen mor om detta. Ni ska vara en ENAD familj. Ta ett råd från en som varit tillsammans med min partner i 18 år.....

  • supersötasilversara

    Om hon tar bebisen eller vagnen, säg ifrån om du inte vill. Det är ju du som är mamman och bestämmer över hur du vill ha dig. Den kvinnan har ju inga som helst gränser!

  • Annaïck
    Boom skrev 2013-08-05 14:22:12 följande:
    Alla syskon förutom hans syster har alltid behandlat sin mamma som ett barn. Hon ringer jämt och vill ha skjuts även om hon bara ska 100meter hemifrån. Hjälper man inte henne med pengar då är man snål. Min sambos bror har tagit ett lån till henne som hon inte kan betala tillbaka då hon har spelat bort största delen av pengarna. Men hon är ändå inte tacksam utan enligt henne är alla barnen snåla och egoistiska så fort hon inte får som hon vill.. Och varje gång ringer hon till sin mamma med en egen historia och gråter, 5 min senare så ringer hennes mamma till barnen och ber dom dra åt helvete och påstår att dom är så jävla elaka. Hon blev sur för vi inte kunde låna pengar till henne då vi skulle köpa barnvagn och allt, hon tyckte att det kunde vänta tills barnet har kommit.
    När jag pratar med min sambo så blir han sur för han ser det som att jag snackar skit om hans mamma. Han kan inte förstå hur det faktiskt är eftersom han nästan aldrig är med när jag träffar henne eller när hon kommer hit. Enligt henne ligger inte ansvaret på hennes son att bjuda hit henne utan det ligger på mig?! Min mamma och syster kom hit 2 dagar då dom ville umgås med oss och bebisen innan dom skulle åka bort i 3 veckor, då blev svärmor sur för hon inte fick komma hit dagen efter. Hon tycker att jag har all tid i världen att komma till henne varje dag, men bara för att jag är mamma ledig så betyder inte det att jag orkar ha gäster varje dag eller att jag inte har ett eget liv och andra saker att göra. Dessutom så tror hon att bebisen ska få vara hos henne och sova varje helg.. Jag förstår mig inte på henne alltså..
    Kan du inte ställa det kravet att han ska vara hemma när hon kommer?
Svar på tråden Står inte ut med svärmor