• Fröken Smilla

    Utredning sommar/höst 2013

    Hej på er!

    Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.

    Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!

  • Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013
  • Lillagris

    Nu kom mina provsvar från spolningen och det va fri passage på båda sidor.
    Då var vi friskförklarade och jag funderar nu på vad nästa steg är?

    den 4 december får jag veta vad som blir nästa steg och jag tror det blir pergotime! Hon sa till mig att om det va fri passage så skulle det va en bra lösning nu ett par månader!!

    Nån som håller på med pergotime och kan förklara lite? Tar man det hela månaden eller hur funkar det?

  • Pommac
    Maria678 skrev 2013-11-18 19:40:38 följande:
    Ahaaa, vi har ännu inte fått veta hur mannens simmare är men bra att veta hur det funkar.. 9 dec är det magiska datumet för honom, denna eviga väntan. Vi använder preseed som glidmedel, det har funkat klockrent för mig, lyckats bli gravid en gång iaf även om det slutade i missfall. Ska fundera på en monitor ändå, mannen fick nån knäpp och köpte nyss 100 stickor så får väl göra slut dem först.

    Okej. Förstår att det känns jobbigt att vänta. Speciellt när man ett datum längre fram. Hoppas det funkar med glidmedlet nu. Det vore ju en dröm! Du ger mig hopp! Tack!
  • Fröken Smilla

    Hej tjejer!

    Jag har ätit levaxin nu några veckor och nästa vecka ska jag tillbaka till kliniken för nytt blodprov och se om mina värden gått ner. Annars drar de upp mängden levaxin. Är iaf väldigt glad att fått börja med dem!

    Annars är det ju mest väntetid nu. Förutom blodproven kommer det inte hända något förrän till nästa sommar/höst.

    Hoppas ni alla får den hjälp ni behöver

  • sofles

    Hoppas verkligen Levaxinet hjälper för dig!!! Då kanske väntan inte blir så lång.

    Lycka till!

  • Saras74

    Påbörjade utredning i oktober och har fick 3 enkel kurer Pergotime men blev aldrig klarlagt om jag fick ÄL av första kuren fick Inge mens utan bara brun spottings som inte var riktig mens och fullt med stora äggblåsor i båda äggstockarna så fick avbryta andra enkel kuren Pergotime och äta andra tabletter för att krympa alla stora äggblåsor i äggstockarna med hjälp av progesteron för att få en blödning efter det och då påbörja en ny cykel. Väntar på tid för spolning och svar på vad som händer nu då det verkar som jag är för lättstimulerad och säkert inte kan ta något som har med äggmognad att göra.

  • Lillagris

    Hur går det för alla med era utredningar!

    Jag fick ett samtal från min läkare att inga fel är hittade under utredningen och nu får vi försöka på egen hand 6 månader innan hon skriver en remiss till provrörsbefruktning...

  • Lillagris
    Maria678 skrev 2013-12-27 17:39:53 följande:
    Vår utredning visade att det inte fanns några fel. Vi står i kö för IVF som påbörjas inom 3 mån.
    Precis som vi då fast vi ska vänta 6månader innan hon skickar remissen !!! Märkligt hur vissa kan det ta på första försöket och andra " som vi " har kämpat i flera år....
  • Maria678
    Lillagris skrev 2013-12-27 18:25:46 följande:
    Precis som vi då fast vi ska vänta 6månader innan hon skickar remissen !!! Märkligt hur vissa kan det ta på första försöket och andra " som vi " har kämpat i flera år....

    Jag är 38 år och det börjar bli "bråttom" så vi fick vår remiss skickad direkt och tänker använda vårdgarantin för att slippa vänta. Alla mina vänner får bebisar på löpande band! Vi har kämpat i över ett år.
  • Lillagris
    Maria678 skrev 2013-12-28 17:43:01 följande:

    Jag är 38 år och det börjar bli "bråttom" så vi fick vår remiss skickad direkt och tänker använda vårdgarantin för att slippa vänta. Alla mina vänner får bebisar på löpande band! Vi har kämpat i över ett år.
    Ja det förstår jag att ni vill, det e samma för oss, vi är sist och har försökt i över 3år, två missfall bakom oss en en abort när jag va 15år gamal så vi vet att vi kan!! Därför tyckte hon vi skulle försöka 6månader till innan hon skickar remissen
  • Maria678
    Lillagris skrev 2013-12-28 20:20:34 följande:
    Ja det förstår jag att ni vill, det e samma för oss, vi är sist och har försökt i över 3år, två missfall bakom oss en en abort när jag va 15år gamal så vi vet att vi kan!! Därför tyckte hon vi skulle försöka 6månader till innan hon skickar remissen

    Låter helt galet att ni ska behöva vänta i ett halvår till om ni redan försökt i tre år! Vi har också blivit gravida och fått missfall, jag gick dit med inställningen att vi ska ha IVF. Punkt. Jag ville pröva pergotime under tiden vi väntar men det var inget fel på ägglossning så det vart tvärnej. :-/
  • Lillagris
    Maria678 skrev 2013-12-29 00:21:55 följande:

    Låter helt galet att ni ska behöva vänta i ett halvår till om ni redan försökt i tre år! Vi har också blivit gravida och fått missfall, jag gick dit med inställningen att vi ska ha IVF. Punkt. Jag ville pröva pergotime under tiden vi väntar men det var inget fel på ägglossning så det vart tvärnej. :-/
    Dom går nog väldigt mycket på ålder tyvärr vi är båda under 30år och alltså har vi många år till att försöka på ett normalt sätt enligt dom " vilket såklart stämmer " men dom förstår ju inte det känslomässiga biten. Det gör nog ingen!!

    Hon sa att efter en spolning kan det går lättare och hon tyckte vi skulle försöka fram till sommaren.
    Jag har oxå gått ner 10kilo i vikt och det sa hon oxå kan hjälpa oss. Så det va en rekommedation från läkaren som vi gick med på... Vi vill ju försöka på ett narutrligt sätt och spara våra 3försök tills den dagen vi inte ser någon som helst utväg. Jag är 25år och sambon 29år så det e ju ingen brådska pga åldern. Men det suger ju musten ur oss att månad efter månad försöka och bli besvikna
  • Fröken Smilla

    Hej tjejer!

    Hur har det gått för er?

    Vi har inte blivit gravida än, så nu har vi precis påbörjat vår första IVF-behandling igår och om lite mindre än två veckor blir det äggplock.

Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013