• Kloker

    Fula jävla namn

    Felicia och Edith är fan de fulaste namnen jag vet. VAD ÄR DET FÖR JÄVLA STÖRDA MÄNNISKOR SOM DÖPER SINA BARN TILL DET?! Undrar ingen här samma sak. Stackars de som har dessa fula namnen. Skriv gärna vad ni tycker om denna tråd


  • Svar på tråden Fula jävla namn
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (-) skrev 2015-01-07 18:03:54 följande:
    Fast det är dock så.
    Försök att hitta namnen Kevin, Liam, Melissa, Nova-Li, etc., på typ Östermalm, Djursholm, osv.
    Vet många som är höginkomsttagare i Gbg mm vars barn heter Kevin , Melissa mm & även låginkomsttagare vars barn heter Gustaf , Carl , Vera , viola så jag tror intr på att de har med inkomsten att göra utan mer vem man ungås med & hur man är uppväxt med för namn i sin barndom.
  • Anonym (Peng)
    Anonym (Bläää) skrev 2015-01-07 17:59:06 följande:

    Är så trött på folk som tror att namnen har med inkomsten att göra... Låga människa i iq är såna som du


    Namn har inte med pengar att göra, däremot med utbildningsgrad och ålder på föräldrarna, finns en hel del forskning på det. Amerikanska tv- och filmnamn etc är mycket vanligare hos lågutbildade yngre föräldrar.
  • Anonym (Tjoflöjt på er)
    Anonym (Bläää) skrev 2015-01-07 17:59:06 följande:

    Är så trött på folk som tror att namnen har med inkomsten att göra... Låga människa i iq är såna som du


    Namnval har mkt att göra med var man bor, vad man har för utbildning, social status etc.
  • Anonym (Tjoflöjt på er)

    Tycker förresten att Felicia och Edit är jättefina namn.

  • BCH52

    Min kloka gamla mormor brukade säga "namnet skämmer ingen men du kan stämma namnet".

    ... och TS, man döper ingen TILL något. Namngivning är något helt annat än ett dop, bara så att du vet.

  • Anonym (-)
    Anonym (Mmm) skrev 2015-01-07 21:00:53 följande:
    Vet många som är höginkomsttagare i Gbg mm vars barn heter Kevin , Melissa mm & även låginkomsttagare vars barn heter Gustaf , Carl , Vera , viola så jag tror intr på att de har med inkomsten att göra utan mer vem man ungås med & hur man är uppväxt med för namn i sin barndom.
    Hur många höginkomsttagare kan det finnas i GBG, - som döpt sina barn till Kevin och Melissa, - så pass att du kan påstå att du känner många höginkomsttagare som döpt sina barn till just Kevin och Melissa?

    Naaaaaa, din rackare där. Den gick jag inte på serru!
  • Anonym (Peng)
    BCH52 skrev 2015-01-07 21:13:33 följande:

    Min kloka gamla mormor brukade säga "namnet skämmer ingen men du kan stämma namnet".

    ... och TS, man döper ingen TILL något. Namngivning är något helt annat än ett dop, bara så att du vet.


    Enligt språkrådet är det helt ok att använda döpa som synonym till namnge.
  • BCH52
    Anonym (Peng) skrev 2015-01-08 06:26:56 följande:

    Enligt språkrådet är det helt ok att använda döpa som synonym till namnge.


    Jodå, det vet jag. Men en "språkpolis" som jag kan inte låta bli att reagera. ????
  • puss02
    Kloker skrev (null) följande:



    FELICIA OCH EDITH ÄR FULA NAMN PUNKT SLUT!! JÄVLA FITTNAMN BARA IDIOTER HAR DESSA FULA NAMN!!
    Asså vad är ditt fucking probleme. Du är arg för att du inte tycke om två namn. Asså jag säger bara en sak. Asså chilla lite hörrö. Jorden går inte under i morgon. Nu har jag sagt vad jag tycker
  • Anonym (Edits toalettpapper)
    Anonym (-) skrev (null) följande:

    När jag hör namnet Edith så tänker jag alltid på dasspapper.


    Samma här
  • Anonym (Skåne i mitt hjärta??)
    Anonym (Mmm) skrev (null) följande:
    Vet många som är höginkomsttagare i Gbg mm vars barn heter Kevin , Melissa mm & även låginkomsttagare vars barn heter Gustaf , Carl , Vera , viola så jag tror intr på att de har med inkomsten att göra utan mer vem man ungås med & hur man är uppväxt med för namn i sin barndom.
    Alla ska bo i landet skaune
  • Novis

    Alltså varför startar du ens en sådan tråd? Jag menar det är klart att du får tycka att vissa namn inte är fina, jag tycker väl också att vissa namn inte är fina men varför starta en sån tråd? Man märker ju att du vill starta krig med folk, har du inget bättre för dig TS?

    Och sen så undrar jag verkligen vad du heter? För kan garantera dig att många tycker att ditt namn är också fult :)

  • sextiotalist
    Anonym (-) skrev 2015-01-07 18:03:54 följande:

    Fast det är dock så.

    Försök att hitta namnen Kevin, Liam, Melissa, Nova-Li, etc., på typ Östermalm, Djursholm, osv.


    haha, min en väninna till mig, gift med en man som är uppvuxen just på Djursholm, deras ena son heter Kevin, har precis avslutat sin läkarutbildning, i sin far och farfars spår
  • sextiotalist

    Jag tycker Edith är en fint namn. Felicia heter en grannes flicka. Fast det namnet är jag inte så förtjust i

  • Anonym (Hihi)

    Jag tycker att alla moderna hittepånamn och jättebebisaktiga namn är jobbiga. Heter fan till och med hellre Doris än Lilly-Li eller nått annat knäppt..

Svar på tråden Fula jävla namn