• MammaT03

    Pappan i samma stad Aldrig träffat barnet

    Hejsan Jag har funderat mycket på senaste....... Jag har en dotter som inte fyllt ett ännu och vi bor i en av Sveriges 5 största städer. För ett tag sen träffade jag en kille och vi hann aldrig bli super-seriösa tills jag blev gravid. Sedan hörde jag inte av honom förutom när det var dags att diskutera något, mindre trevligt. Till saken hör att jag hade en otroligt komplicerad graviditet och barnet föddes med hjärtfel och vi låg inne cirka 3 månader, värsta 3 månaderna i mitt liv! Som tur var blev allt bra nu. Han sa flera gånger att han skulle komma och hälsa på, efter operationer osv......kom tyvärr aldrig. Pappan har aldrig sett barnet, har skickat bild och frågat om träff många gånger men alltid är det något (vet att han ljuger) Nu har jag fått nog och sagt att det är slut på mina försök och att jag inte accepterar att han bara hoppar in i barnets liv när det skulle passa längre fram. Sedan dess har jag tänkt mycket på vad säger man till barnet när de växer upp? Borde jag kanske ta professionell hjälp? Blir barnen påverkade av att pappan inte finns i deras liv? Förstår att det är individuellt men vore intressant att höra andra erfarenheter. Tack!

  • Svar på tråden Pappan i samma stad Aldrig träffat barnet
  • Agdaa

    Jag har samma problem. Jag har en son på 7 år som aldrig har träffat sin pappa. Han har mycket fantasier om sin pappa men jag vet inte vad jag ska säga. Ett tag trodde han att alla pappor var gemensamma så det kunde bli några pinsamma situationer, men hur förklarar man egentligen? Det skulle jag oxå vilja veta :o

Svar på tråden Pappan i samma stad Aldrig träffat barnet