• Stjärnebo

    Unga mammor runt 20 i Alingsås,Vårgårda?

    Hej! Jag heter Madeleine och bor i en liten håla några mil utanför Göteborg som heter Alingsås.
    Jag fick en dotter 1:a Juli 2013 och är nyinflyttad hit från stockholm för kärleken. Känner inte en kotte och det börjar kännas ensamt här med flera månaders mamma ledighet kvar och att gå promenad med vagnen ensam tycker jag är dötrist :( Vet att det säkert är liten chans att det skulle finnas någon likasinnad i en sån här liten stad men man kan ju alltid testa :)

    Så, någon där ute som vill träffas?

    Skriv jätte gärna om du känner att det stämmer in på dig.  

    Kraam

     
  • Svar på tråden Unga mammor runt 20 i Alingsås,Vårgårda?
  • Langtar90

    Hej!

    Jag bor i Vårgårda och har en dotter på 20 månader och ska snart börja planera bebis nummer 2 :) Såg ditt inlägg och det är alltid kul att prata med nya människor! 

    Kram
     

  • Stjärnebo

    Hejsan! Kul att du skrev!

    Anledningen till att jag valde att skriva Vårgårda är att jag inte tycker att det är så långt att åka dit från Alingsås där jag bor. Ifall man får lust att ses :)

    Kul att ni planerar en lillasyster/lillebror! Den dagen kommer för oss också men vi ska nog vänta ett par år :) Vi fick våran lilla tjej nu i sommar/somras(det är väl höst nu?) och hon är inte ens 3 månader än.

    Har hon börjat på något dagis än? När börjar man med det? :) Får man fråga vad hon och även du heter? 

     

  • Langtar90

    Det tar bara 20 minuter med bil från Vårgårda till Alingsås, är ganska ofta i Alingsås för att handla och sådär.

    Jaa, det är jättespännande att planera en liten till! :) Vår stora tjej går på dagis ja och har gjort det sen hon var 1 år, men tycker personligen att hon var för liten för att sätta på dagis, kommer vänta till 1,5 år med nästa barn.

    Jag skriver gärna vad vi heter men inte här där det är så offentligt. Går du på öppna förskolan eller liknande i Alingsås?

  • Stjärnebo

    Aha okej :)
    Varför tyckte du att det var för tidigt för dagis? Kändes hon inte redo eller? (Vet att man nu för tiden säger förskola men jag som gått på DAGIS tycker att det fortfarande heter så ^^

    Självklart, jag förstår.
    Nej jag pratade med en kompis om det här om dagen och jag har inte tänkt på det alls. När börjar man med det? Ska jag prata med bvc om det eller? :P Skulle ju varit kul att gå på. 

  • LillaJo

    Hej! Jag är 23 år och bor i rätt så centralt här i Alingsås :) jobbar inom omsorgen så jag har väldigt mkt ledig tid med min 2 åriga dotter:)

  • Stjärnebo
    LillaJo skrev 2013-11-18 22:04:39 följande:
    Hej! Jag är 23 år och bor i rätt så centralt här i Alingsås :) jobbar inom omsorgen så jag har väldigt mkt ledig tid med min 2 åriga dotter:)
    Hej LillaJo!
    Vilket område bor du i här i Alingsås?
    Vi bor i Stockslycke ganska nära Maxi. Du har kanske bott här tillräckligt länge för att veta vart det ligger? :) 
  • LillaJo

    Jag bor också ganska nära maxi! Vid jysk/ÖB ungefär, då bor vi typ i samma del:) ja jag har bott här hela livet så jag vet vart det ligger hehe!:)

  • synthpop

    Hej! Jag bor också i Alingsås, har precis plussat, är sjukskriven så jag har massor av dötid! :)
    Kram

Svar på tråden Unga mammor runt 20 i Alingsås,Vårgårda?