• Adri

    Underbar svärmor, någon annan????

    Varje vecka dyker det upp trådar om hemska svärföräldrar, oftast svärmödrar. Oftast blir jag ledsen av att läsa vad ni skriver om mammor till era män.
    Jag är mamma till två små pojkar och är livrädd att de träffar kvinnor som er när de blir äldre! Hur kan man kräva av sin man att han bryter kontakten med sin egen mamma??? Alla människor har sina brister och det är inte alltid lätt att komma överens med alla men alla relationer måste vårdas och man måste ha förståelse för varandra.

    Jag behandlar min svärmor som jag behandlar min egen mamma. Ger hon mig råd tar jag inte det som något negativt och det är jätte viktigt för mig att hon har bra relation med våra barn.
    Tex: Jag och lillen är på bvc, direkt efteråt ringer jag till min mamma för att berätta hur det har gått och direkt efter det ringer jag till min svärmor... de har lika rätt till barnbarnen

    Så... den här tråden ät för dem som har något fint att säga om sina svärmödrar!       

  • Svar på tråden Underbar svärmor, någon annan????
  • joseeffin

    Har ingen svärmor nu, eller har men sambon har valt bort kontakt med henne. Men jag hade en svärmor för några år sedan då jag levde tillsammans med mitt ex. Jag älskade henne! Och älskar ska man tillägga. Hon blev som en extramamma för mig och vi kunde sitta uppe i timtal och prata över en kopp te eller lite vin. Har fortfarande fin kontakt.

  • Butterflie

    Har haft en helt underbar svärmor, saknar henne massor men man kan inte välja killen för att hans mamma är bra.
    Önskar innerligt att min svärmor skulle vara lika bra som min förra. Jag har aldrig sagt ett elakt ord till henne bara hållit god min och varit trevlig men ändå så är jag inte välkommen där känns det som, finns det 2 stolar lediga vid matsalsbordet så tar hon aldrig den bredvid mig. Hon tilltalar mig inte utan svarar bara om jag tilltalar henne först. Hon blänger eller vänder bort blicken. ja fryser ut mig helt enkelt.
    Hos oss är hon helt annorlunda, jätte trevlig och kommer med svamp eller blåbär hon plockat. På vårat dop var hon fantastisk, hjälpte till, sa massa snälla saker och gav mig en kram. Önskar verkligen att det kunde vara så även hemma hos henne.
    Håll hårt i era svärmödrar som är bra, de växer inte på träd! 

  • Dragonfly

    Visst finns det kvinnor som tycks vara onödigt hårda och dömande mot sina svärmödrar men i de flesta svärmorstrådar här på fl har jag stor förståelse för svärdöttrarna. Om jag haft en person i min närvaro som behandlar mig som vissa av de exemplar jag läst om så hade jag också brutit kontakten. Svärmor/mamma/syster -betydelselöst.

    Hur som helst så älskar jag min svärmor. Vi tycker olika ibland och jag får ofta råd jag inte bett om men hon finns där för oss och vill alltid vårt bästa. Guld värd!

  • Lindsey Egot the only one

    Jag hade en underbar svärmor tills den dagen jag bad om stöd efter vår dotters död. Då visade hon sitt rätta ansikte både för mig och för sin son (som hörde telefonsamtalet)

  • Habba

    Min svärmor är min bästa vän. Och hon har samma egenskaper som andra vänner. Ibland driver hon mig till vansinne, och ibland överraskar hon mig med att vara alldeles underbar!

    :)

Svar på tråden Underbar svärmor, någon annan????