• AlexandraNilsson

    Jag behöver er hjälp tjejer!

    Hej, jag tänker dra min historia lite kort för er och hoppas på att få höra att jag är normal. 

    Jag har vart tillsammans med min kille sedan i början av Mars. Vi träffades då jag gick på en arbetsintervju hos honom där han är chef, det var kärlek vid första ögonkastet.

    Sedan dess har vi suttit ihop och inte bara blivit ett kärlekspar utan även bästa vänner. Båda är väldigt selektiva med sin krets och det tar lång tid att släppa in nya människor på djupet när de kommer till förhållande, men mellan oss blev det annorlunda.

    Hursomhelst, nu till min fråga! Jag är gravid, i vecka 15. Nu är jag väl medveten om att en del av er kommer ha åsikter då vi inte vart tillsammans så länge. Men det var hursomhelst så lotten föll sig och vi är väldigt lyckliga över detta.

    Då han är min chef, samt chef övfer ca. 25 andra på jobbet. Har vårt förhållande vart något som jag förespråkat att vi ska ligga lågt med offentligt. Då jag inte orkar med skitsnack och känner att jag ska vara tvungen att välkomna människor in i mitt privatliv. (Folk i allmänhet är nyfikna och älskar att gotta sig i andras liv, som ni säkert också är medvetna om) 

    Iaf - I Måndags var jag sjuk, min man kom hem från jobbet och berättade att "tjejerna på jobbet kommit på oss" och att den tjejen som tagit honom vid sidan och frågat, blev ledsen och var tvungen att gå tidigare från jobbet.

    Då visade det sig, att min kille hade för 1 1/5 år sedan haft en affär med den här tjejen ett litet tag, tjejen är gift och har två barn. 

    Jag blev spritt språngande galen när jag fick reda på att hon lägger sig i hans privatliv, att hon försöker få mig sparkad, att hon tycker att jag är dålig på mitt jobb och att hon dessutom då blev knäckt.

    Så jag Sms:ade henne, att hon ska sluta med sina dramatiska handlingar och förstå att deras känslor för varandra ej är ömsesidiga. Och att hon ska dra sig tillbaka om inte hon vill att hennes man ska få reda på hennes otrohetsaffär, samt våra kollegor. (Jag menar på, det är okej enligt henne att hon har sex med chefen, men hon försöker få mig sparkad för att han är kär i mig) 

    Jag sitter nu på jobbet och har var5t här hela veckan, JAG BLIR GALEN!!! Jag är inte ett dugg svartsjuk i vanliga fall, men den här graviditeten gör mig galen!!! Han gör klart för mig att han tycker att hon är galen och inte var förberedd på hennes reaktion. Jag vet att han talar sanning, men samtidigt vill jag skalla in idiotens huvud i en vägg när hon på jobbet springer och skriker hans namn och pratar i samma toner som Mariah Carey sjunger i. Jag blir seriöst galen och behöver er!

    Snälla säg att fler än jag har blivit förvånade över sin sjuka svartsjuka man känner under graviditeten?!  

  • Svar på tråden Jag behöver er hjälp tjejer!
  • Whitetrash86

    Jag vart sjuk svartsjuk under mina graviditeter.. innan har jag knappt orkat bry mig i vem min sambo träffar eller vad han gör. Under graviditeten så kunde han knappt gå till jobbet utan att jag trodde han skulle hoppa på bästa tjej som han stötte på i lunchsalen typ...

    Helt sjukt egentligen. Prata med honom och förklara hur du känner. Att alla känslor löper amok och att denna situation verkligen tär på dig med att du gör ditt bästa. 

Svar på tråden Jag behöver er hjälp tjejer!