• Anonym (Ts)

    Har du råkat ut för en stalker?

    Hur gick det? Vem var det som stalkade dig? Har det slutat? Dela med er.

  • Svar på tråden Har du råkat ut för en stalker?
  • mikipiki

    Ja, två stycken faktiskt, genom en dejtingsajt. Båda två blev väldigt arga och hotfulla när jag avvisade dom och smsade, ringde, skrev på facebook och hotade med att åka hem till mig om jag inte svarade. Tyckte det var jätteobehagligt. Lär aldrig mer nätdejta :/

  • Anonym (ja)

    Jag blev av min förre kille, vi hade gjort slut men han ringde och sms:ad som en galning, han kunde skriva " Jag älskar dig med" Och jag hade inte ens skrivit något till han och då hade jag en annan kille och vi hade inte varit ihop så länge men han trodde på mig att jag inte hade skrivit så.


    Men så som vissa här har blivit utsätta har jag nog aldrig blivit.


    Sen var de på en annan sida som jag snackade med en kille och han och jag blev rätt fort kompisar vi började sms och snacka i telefon o.s.v men av någon anledning ville jag inte ha kontakt med han mer och han bombade mig varje dag med sms som "Vad gör du" kanske 16 meddelande varje dag och jag är glad att det inte utvecklades och blev värre.

  • Villhahjälp123
    Hej!
    Jag har haft ett destruktiv förhållande med en man som har narcissistiska/psykopatiska drag. Vi var i kontakt med polisen ett flertal gånger och jag var totalt nermald som människa. Bland händelserna fanns hot av olika slag, jag var värdelös - förstörde min sambos liv, var ivägen/besvärlig samt massvis med bråk där jag själv ofta stod på mina knän och bad om förlåtelse för något jag inte gjort - "bara han förlåter mig blir allt bra". Förhållandet tog slut efter att jag börjat gå till terapeut som stärkte mig. Jag fick droppen och insåg vad jag egentligen levde med efter en händelse som var för, rent ut sagt så knäpp, så jag inte kunde missa mitt que att lämna honom.  
    Då jag inte hyste känslor för denna man hittade jag en ny partner rätt snabbt och mitt ex tog detta väldigt hårt. Jag har i efterhand fått mer hot och kalla kårar vid kontakt. Rätt så snabbt började konstiga saker hända mig och min sambo. I snart 2 år har vi fått konstiga saker satta på vår dörr och på vår bil. Saker som inte alls har menat någonting men helt klart vart ditsatta av samma person. Det äckliga är att händelserna har följt med från ena staden till den andra, helt klart av samma person. Detta kan hända varje månad med mer uppehåll ibland.
    Jag har gått med känslan av att något mer kommer att hända ett bra tag och här i dagarna fick vi en ny typ av upplevelse. Istället för bara saker så har vi fått brev där det blivit klart för oss att personen vet att vi bott ihop i 1 år - vilken då ännu mer övertygar oss att det är mitt ex. Jag har polisanmält alla händelser men polisen vill inte ta tag i någon undersökning pga för lite bevismaterial. 
    Jag känner mig orolig och även lite rädd. Har svårt att slappna av utomhus på kvällarna och vill inte öppna dörren när klockan ringer.. Är detta ett typiskt beteende för någon som vill något mer? Eller varför gör denna person såhär? Någon kompis är det inte, det har vi redan spånat i.Vad ska jag göra.. Någon som har erfarenhet?
    Stalker
  • Anonym (Lillsyrran)
    Villhahjälp123 skrev 2015-03-02 23:19:43 följande:
    Hej!
    Jag har haft ett destruktiv förhållande med en man som har narcissistiska/psykopatiska drag. Vi var i kontakt med polisen ett flertal gånger och jag var totalt nermald som människa. Bland händelserna fanns hot av olika slag, jag var värdelös - förstörde min sambos liv, var ivägen/besvärlig samt massvis med bråk där jag själv ofta stod på mina knän och bad om förlåtelse för något jag inte gjort - "bara han förlåter mig blir allt bra". Förhållandet tog slut efter att jag börjat gå till terapeut som stärkte mig. Jag fick droppen och insåg vad jag egentligen levde med efter en händelse som var för, rent ut sagt så knäpp, så jag inte kunde missa mitt que att lämna honom.  
    Då jag inte hyste känslor för denna man hittade jag en ny partner rätt snabbt och mitt ex tog detta väldigt hårt. Jag har i efterhand fått mer hot och kalla kårar vid kontakt. Rätt så snabbt började konstiga saker hända mig och min sambo. I snart 2 år har vi fått konstiga saker satta på vår dörr och på vår bil. Saker som inte alls har menat någonting men helt klart vart ditsatta av samma person. Det äckliga är att händelserna har följt med från ena staden till den andra, helt klart av samma person. Detta kan hända varje månad med mer uppehåll ibland.
    Jag har gått med känslan av att något mer kommer att hända ett bra tag och här i dagarna fick vi en ny typ av upplevelse. Istället för bara saker så har vi fått brev där det blivit klart för oss att personen vet att vi bott ihop i 1 år - vilken då ännu mer övertygar oss att det är mitt ex. Jag har polisanmält alla händelser men polisen vill inte ta tag i någon undersökning pga för lite bevismaterial. 
    Jag känner mig orolig och även lite rädd. Har svårt att slappna av utomhus på kvällarna och vill inte öppna dörren när klockan ringer.. Är detta ett typiskt beteende för någon som vill något mer? Eller varför gör denna person såhär? Någon kompis är det inte, det har vi redan spånat i.Vad ska jag göra.. Någon som har erfarenhet?
    Det går inte att kontakta programledarena i programmet Stalkers?
    Eller Twittra med dem? twitter.com/stalkerstv3

    Jag fattar inte hur dessa personer ens kan ha tid och ork att förpesta tillvaron för andra- vad går de på?

    Skaffa advokat och stämma honom? Fast det kan vara svårt utan polisutredning.

    Det är väl ingen tröst att ni inte är ensamma- det är ju minst hundratusen personer i Sverige som drabbas av detta. Om inte tvåhundratusen- det motsvarar andelen socipater i Sverige- men en del håller kanske på med flera samtidigt.

    Använder han sig av någon form av spårning?

    Trist att det ska vara så här. 
  • Anonym (Tyvärr)

    Jag har blivit förföljd upprepade gånger av en blottare som jämt förföljde kvinnor och barn i trakten där vi bodde. Han kikade in på trädgården och visade upp sig utanför fönstret. Det var otäckt.

  • Anonym (Sorg)

    Jag har blivit förföljd av 5 kvinnor. En var hjärnan, den andra var polare med hjärnan. Dom 3 andra har jag ingen aning om vilka dom är men måste ha en samband med henne. Allt började med att jag hälsade på henne efter att hon slängde en blick på mig. Men blev riktigt förvånad för att jag hejade på henne. Hon har bråkat och skällt ut mig och sedan bett mig att fara åt helheten. Men sen dess har hon haft kompisar som har både förföljt och jagat mig. Jag hade ringt om detta till polisen. Men Dom tog det som nypa salt istället för allvar. Sedan dess har Jag undvikit att gå till området där hon brukar sitta. Jag känner mig än idag ledsen för allt. Men det är viktigt för mig att lära mina barn. Speciellt pojkar. Att dom får aldrig vara dum eller göra nån hus. Och mest av allt. Heja aldrig en främmande kvinna utan att hon säger Hej först. Sen kan dom heja tillbaka.

  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ja_tyvärr)

    Ja, hade en f.d. kompis som blev "svartsjuk" när jag hade träffat en kvinna och försökte göra allt för att förstöra för oss i flera år. Personen lever dock inte längre.

  • Anonym (Hemskt)

    Hade en stalker när jag var ca 18 åt gammal. Vi hade haft en relation ett kort tag, fick ett långt handskrivet brev där det stod om vårt framtida bröllop osv.
    Personen försökte kontakta mig, kunde se bilen vid mitt gymnasium ibland. Något år senare la personen upp smygtagna nakenbilder på mig (från när vi hade en relation) på flera olika hemsidor för just sånt. Var polisanmälan och sådant igång.

    Personen gick sedan bort av sjukdom, tack och lov.

  • Cereal Killer

    Mja, lite grann av en kille i min gymnasieklass som hade diverse psykiska problem. Han skickade mängder med mail som ibland innehöll långa kärleksförklaringar och ibland beskrev hur hemsk och ful jag var. Körde förbi mitt hus fram och tillbaka med sin bil. Han var nog helt harmlös egentligen men för mig kändes det väldigt otäckt. Till slut gick jag till polisen och fick jättebra hjälp, och efter det lämnade han mig ifred. 

  • Anonym (Stalkat :()

    Jag stalkade min ex. Det här är riktigt tragiskt. Han var redan gift så jag var tvungen att acceptera att jag var nummer två redan från början.

    Men jag ville inte bli bedragen i ett steg till, att det skulle finnas en tredje kvinna och jag misstänkte att det var så.

    Så jag fick en vän att följa efter honom pä nattklubb och kolla vad han gjorde. Han märkte att hon hade koll på honom och de började prata. Hon tyckte han var gullig, rolig och charmig. Sedan hamnade de två i säng. Så jag blev bedragen av både honom och henne där

    Den snubben är helt jäkla hopplös och borde ha någon slags varningsskylt.

Svar på tråden Har du råkat ut för en stalker?