• saraasse

    kan sex sätta igång förlossningen?

    Någon som vet om sex kan sätta igång en förlossning? Nån som har erfarenhet av de?
    Har 2 veckor kvar till beräknat datum och vi har haft sex hela graviditeten men börjar bli mer orolig nu..nån som hört nåt om de?
    Tacksam för svar


  • Svar på tråden kan sex sätta igång förlossningen?
  • saraasse
    StarStruck skrev 2013-10-02 21:00:52 följande:
    Ja, men du behöver inte vara orolig



    Men du menar att den kan sättas igång men jag ska inte va orolig eller?
  • baby87

    De satteigång för mig iallafall ..dock gjorde vi inte de för att de ska starta för jag visste o trodde inte på de men visst gjorde de succe


    (¯`v´¯)Pojke 080421 Pojke 120521 BF Flicka 131002(¯`v´¯)
  • TrassligaTizzan

    Hade sex i stortsätt varje dag i 2 veckor utan att något hände. 2 dagar efter sista gångerna vi hade sex satte förlossningen igång. Fördelen är ju att man aldrig har sex i onödan :p Och barnet lär komma när de är dax med eller utan sex och andra igångsättning metoder :)

  • saraasse

    Tack för svar:)

    Jag har nu haft sex endel fast vi bara har 1 dag till beräknat datum...

    Dock när vi körde på alla 4 så kändes det lite jobbigt :) mer rädd att den kommer hihi

  • TrassligaTizzan

    Ett tips jag fick va att få en rejäl orgasm. De jag läst annars är att de är något ämne i sperman som sätter igång de hela. Och ett annat tips som iofs inte har med sex att göra är att röra på sig mycket. De om något hjälpte mig. Fast håll dig nära hem om de sätter igång och du behöver åka in.

Svar på tråden kan sex sätta igång förlossningen?