• vårblommans

    Gravid och allt känns bra förutom sambon.. (Varning, långt!)

    Har ingen annanstans att vända mig, så nu vänder jag mig till er. Jag är gravid i vecka 9. Jag bor hemma för tillfället för jag inte längre känner att jag vill vara med min sambo. Jag flydde hem pga en incident för ca 3 veckor sen, när vi alltså visste att jag var gravid, och han hade skrivit olämpliga saker till massor tonårstjejer (han är 36 år). Han har alltid haft en förkärlek till yngre, jag är 20 år. Det har jag alltid hatat med honom. Han skapade massor fake-konton där han låtsades vara en yngre kille med annat namn just för han så gärna ville ha kontakt med yngre tjejer, och olyckligtvis så var det så vi träffades. Det har han slutat med och mer mer under vårt förhållande men har uppenbarligen inte riktigt släppt det än men det är det minsta av våra problem. Vi är två helt olika personer, jag har inte ens gått ut gymnasiet pga en hel del depressioner, osäkerhet osv.. så har inte riktigt blivit klar med det utan bara gått korta tider i 1an olika linjer. Sen slutade jag försöka helt för han tog så bra hand om mig, och jag har liksom blivit väldigt beroende av honom för han har tagit sig an mina räkningar och betalar av mina skulder åt mig, han lagar mat åt mig, städar, köper kläder åt mig, tar med mig på resor, han har ett bra jobb med fast inkomst. Ja, vi har haft det bra. Men jag har alltid sett det som något tillfälligt för vi är ett så omaka par. Han är tjock, och inte så attraktiv, och jag är smal, har silikonbröst och ser bra ut. Jag blev faktiskt ganska kär i honom ett tag, sen har det gått upp och ner. Men det var bara för ett tag sen som jag bestämde mig för att satsa på oss. Och vips så blev jag gravid. Under dessa veckor som jag varit hemma så har han förberett, vunnit budgivningen på ett hus, jobbar röven av sig för att tjäna mer pengar osv.. och så sitter jag här hemma och bara blir mer och mer osäker. Ända sen jag kom hem har jag bara blivit mindre och mindre kär i honom. Har läst att det brukar vara så när man är gravid och att det är övergående.. men eftersom jag varit osäker flera gånger även innan jag blev det så gör det mig ännu mer osäker. Vårt förhållande har varit en berg-och-dahlbana. Mycket har hänt, mycket lögner osv.. vårt sexliv är inte bra. Men trots allt detta dåliga så kan jag inte hjälpa att tveka på om jag ska lämna honom. Han är en bra person, omtänksam, snäll, rolig, allmänbildad, smart, ja egentligen en toppenkille. Jag längtar efter barn så mycket, och det gör han med, han har inga barn från innan. Eftersom jag är så himla säker på barnet, huset och allt däromkring FÖRUTOM just min sambo, så kan jag ändå inte hjälpa att tänka om. Allt skulle vara så mycket lättare om jag var kär i honom. Men det känns som jag ''nöjer mig''... MEN, tänk om det bara är hormonerna? Tänk om det bara är dom som gör mig osäker på honom? Jag vill inte göra abort och sen inse att det var ett misstag.. Jag hatar att känna såhär. Och imorgon ska vi skriva kontrakt på huset så jag måste bestämma mig idag. Jag vet inte vad jag ska göra. Han sitter i Norge med jobb just nu och väntar på ett svar från mig och jag vet varken in eller ut. Jag behöver verkligen tips och råd. Om ni läst ända hit är jag otroligt tacksam.


  • Svar på tråden Gravid och allt känns bra förutom sambon.. (Varning, långt!)
  • Hannah76

    Varför välja någon du hatar till pappa åt ditt barn? Detta är ju en person som kommer att ha lika stort inflytande på barnet som du?
    Jag tycker att han låter märkligt och olämplig..

    Vad tycker dina vänner om honom? vad tycker din familj?   

  • vårblommans

    Mina föräldrar har alltid haft svårt att acceptera honom. Min mamma accepterar honom bättre än min pappa. Det är bara min mamma som vet om att jag är gravid. Min pappa försöker fortfarande smälta att vi ska köpa hus. Han tycker inte om sättet min sambo har fångat mig på säger han.

  • Spartacus

    Oh my vilken sörja det verkar vara? Du har knappt hunnit landa i dig själv med depressioner och osjälvständighet och karln verkar vara en förvuxen bebis. Och så en bebis på det. Kanske är bäst att du stannar hemma med målet att flytta till eget m barnet sen så du kan få hjälp och stöd hemma. Killen kan ju ha kontakt med er därifrån?

  • Hannah76
    vårblommans skrev 2013-10-03 14:46:48 följande:
    Mina föräldrar har alltid haft svårt att acceptera honom. Min mamma accepterar honom bättre än min pappa. Det är bara min mamma som vet om att jag är gravid. Min pappa försöker fortfarande smälta att vi ska köpa hus. Han tycker inte om sättet min sambo har fångat mig på säger han.

    Hur fångade han dig då?
    Varför vill du vara med någon som uppenbarligen letar efter nån ännu yngre?
    Är du inte orolig att få barn tillsammans med någon som gillar så pass unga..?  
  • saraasse

    Å stackare...de låter jobbigt:(

    Men du ska inte göra nåt som du inte känner fullhjärtat...

    Du ska trivas i ditt liv! Du är ung...

    Du kan nog hitta nån yngre...

    Du skriver att han är tjock...attraheras du ens av han?

    Angående barnet så tycker jag att du måste känna efter...om ni seperarerar så kan ni ju ha gemensam vårdnad. Bara för du behåller batnet ska du inte stanna i detta om du inte trivs. Visst kan va lite hormoner men tror inte du verkar kär :/

    Vad tror du hans reaktion skulle vara om du ville göra slut? Kram på dig

  • Annalysera

    Ska jag vara helt ärligt så verkar det inte bara vara Han som är omogen, utan även du!
    Du skriver att han är tjock & inte speciellt attraktiv men det är du som har silikonbröst & är smal! Är man mer attraktiv för det då menar du eller? Vad som är attraktivt ligger väll i betraktarens ögon?!

    Vill inte låta hård, inte alls min mening... Men jag förstår inte ens hur du kan tveka angående om du vill vara med honom eller ej!

    Det låter nästan som att du äcklas av honom & ja jag tycker det verkar som att du "nöjer" dej med det du har, men jag tycker du är värd sååå mycket bättre!
    Jag hade aldrig skaffat en liten bebis med nån som behandlat mej så illa. Skaffar konton på nätet & skriver till massa tjejer! Och allt det när han vet att du är osäker & mår dåligt psykiskt!

    Tycker det låter som att han mest vill ha kontroll över dej.... Att han sätter dej på en pidestal genom att betala allt & bjuda dej på saker! Visst det är snällt, men han ska ju också hjälpa dej genom att få dej att må bättre!?:)

    Antar att du skrivit på huskontraktet vid det här laget! Men tjejen, känner du dej minsta osäker så tycker jag det är bäst både för dej & barnet att du lämnar honom. Hur tufft det än kan kännas!

    Och som sagt du är ung! Du har gått om tid på dej att växa som människa & öka din självkänsla & ditt välmående och kommer hitta nån som vill dej det allra bästa o inte bara visar sin kärlek med materiella ting!

    Önskar dej all lycka & Hoppas du finner svaret i ditt hjärta :)

            

Svar på tråden Gravid och allt känns bra förutom sambon.. (Varning, långt!)