• Lisa02

    Tanke kring Putins agerande

    Nu har han alltså stoppat adoptioner till Sverige pga.  att inte riskera att barnen kommer till homosexuella.

    Ok. Ryssland har en omodern och förlegad syn på homosexuella.
    MEN! Det mest förjävliga här är att barn bli kvar på barnhemmen!

    Det finns många länder som tycker såhär.
    Som inte koomit lika långt som sverige. Men frågan drabbar barnen främst.

    Klart vi ska kämpa för att Ryssland och andra länder accepterar föräldrar oavsett kön att adoptera
    men dom är inte där ännu

    Jag tycker vi ska lova att inte adoptera barnen till homosexuella
    ett tag till
    och då ska inte de homosexuella slå bakut utan ha förståelse för att barnen går före,
    och att det tar tid för vissa länder att ändra sig

    Håller ni med?                     

  • Svar på tråden Tanke kring Putins agerande
  • VNmamma
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 22:30:34 följande:

    Det finns ANLEDNINGAR till att inga länder i hela världen, lämnar sina barn till homosexuella par eller ensamma män. (För internationell adoption, alltså.) INGA länder. Tror du verkligen att alla människor som varit involverade i de besluten jorden över HAR FEL..?

    Själv tänker jag, att ska ett barn ha bara en förälder, så är en mamma viktigare. I alla fall om barnen är små, för då behöver de en kvinnas omvårdnad mer än något annat. När det gäller större barn - typ en stor, bråkig pojke - så kan jag tänka mig att det i sällsynta fall skulle vara bättre med en man som enda adoptivförälder. Någon som kunde vara en bra förebild för pojken.

    Homosexuella kan naturligtvis vara bra föräldrar VAR FÖR SIG - såvitt jag vet sitter inte föräldraegenskaper ihop med sexualiteten. Men det räcker inte för ett adoptivbarn, som redan gått igenom trauma och som ändå alltid kommer att vara avvikande i Sverige p.g.a. sitt utseende och sin annorlunda bakgrund. Ett sådant barn behöver komma till en så normal och icke-uppseendeväckande familj som möjligt, så att det inte blir ett DUBBELT utanförskap. Han eller hon ska inte DESSUTOM behöva gå i bräschen för homosexuellas rättigheter... som han eller hon inte ens har kunnat VÄLJA att ställa sig bakom.    
    Fel igen.

    Det finns ensamstående män i Sverige som adopterat internationellt. De personer jag känner till har adopterat från Ryssland, Indien och Thailand.
  • Solrosens
    Grappa skrev 2013-10-06 23:05:31 följande:
     2009 var det bara 4 barn så nej, det är inte många.

    Okej, jag tycker det är en hel del under åren. Vet ett par som fick tvillingar, men det var med hennes ägg. Ökar gör det också.
  • Grappa
    Solrosens skrev 2013-10-06 23:08:01 följande:

    Okej, jag tycker det är en hel del under åren. Vet ett par som fick tvillingar, men det var med hennes ägg. Ökar gör det också.
    Ja från 4 till 38 på 4 år så är det en explosiv ökning, blir intressant att se hur staten ska ställa sig till det fenomenet.
    Helt OT men varför behöver man surrogatmamma om man har fungerande ägg?
  • VNmamma
    Solrosens skrev 2013-10-06 23:08:01 följande:

    Okej, jag tycker det är en hel del under åren. Vet ett par som fick tvillingar, men det var med hennes ägg. Ökar gör det också.
    Surrogaten ökar, absolut. Men är det många eller få? Dyrt eller billigt? Lätt eller krångligt? ...

    Har väl inte så mycket med ts frågeställning att göra? Vad tycker ni om den solrosens och Grappa?
  • VNmamma
    Grappa skrev 2013-10-06 23:16:21 följande:
    Ja från 4 till 38 på 4 år så är det en explosiv ökning, blir intressant att se hur staten ska ställa sig till det fenomenet.
    Helt OT men varför behöver man surrogatmamma om man har fungerande ägg?
    JätteOT: Man har kanske inte en fungerande livmoder. Eller någon livmoder alls.
  • Grappa
    VNmamma skrev 2013-10-06 23:16:41 följande:
    Surrogaten ökar, absolut. Men är det många eller få? Dyrt eller billigt? Lätt eller krångligt? ...

    Har väl inte så mycket med ts frågeställning att göra? Vad tycker ni om den solrosens och Grappa?
    Det kan du läsa om du klickar Visa endast.
  • AlexO
    Grappa skrev 2013-10-06 23:16:21 följande:
    Ja från 4 till 38 på 4 år så är det en explosiv ökning, blir intressant att se hur staten ska ställa sig till det fenomenet.
    Helt OT men varför behöver man surrogatmamma om man har fungerande ägg?
    Om ett lesbiskt par bestående av kvinna A och kvinna B bestämmer att B ska bära på barnet görs en del undersökningar innan insiminering.
    Kvinna B får veta att henne ägg inte finns/är fruktbara etc.
    Kvinna A får då INTE donera ägg till Kvinna B för då är Kvinna B surrogatmamma för dem båda. Vilket är olagligt.

    Om en kvinna 1 och en man 2 ska skaffa barn.
    Det händer inget på ett bar tag och de gör en del tester.
    Kvinnans ägg är inte ok, hon kan inte bli gravid.
    Kvinnan kan motta ett ägg från en okänd donator och sen sin mans spermier, för en man kan aldrig "donera" nått till sin partner.
    enligt lagen är detta ok.

    Bara ett exempel på hur lagar kring hjälp vid barnlöshet drabbar homosexuella i Sverige.
  • en glad
    Grappa skrev 2013-10-06 22:58:00 följande:
    Antingen är din definition av flera helt korrupt eller så hittar du på. Förra året var 38 barn som kom till Sverige födda av surrogatmödrar i Indien.
    Jag hävdar igen att det är få, till och med ytterst få, som använder surrogatmammor.
    Har du en källa till den siffran?
  • Solrosens
    Grappa skrev 2013-10-06 23:16:21 följande:
    Ja från 4 till 38 på 4 år så är det en explosiv ökning, blir intressant att se hur staten ska ställa sig till det fenomenet. Helt OT men varför behöver man surrogatmamma om man har fungerande ägg?

    Jag tror det var pga hormonella faktorer, MEN är inte insatt mer detaljerat. Paret är vänner med min arb.kamrat så jag känner de ej personligen men de hemligåller det inte. Även ett annat par gjorde likadant. Det är oftast då att en surrogat just är surrogat och inte ägggivaren. Oftast kommer äggen från kvinnan själv eller är donerade avnågon helt annan.
  • Loriyana
    Grappa skrev 2013-10-06 22:58:00 följande:
    Antingen är din definition av flera helt korrupt eller så hittar du på. Förra året var 38 barn som kom till Sverige födda av surrogatmödrar i Indien.
    Jag hävdar igen att det är få, till och med ytterst få, som använder surrogatmammor.

    Så fruktansvärt! :( Blir ledsen av att höra detta. Såg en dokumentär angående surrogatmödrar i Indien och det är verkligen hemskt hur vi uttnyttjar dessa kvinnor. Att 38 gjort det är 38 för många.
  • Lejonmamman01
    VNmamma skrev 2013-10-06 23:06:57 följande:
    Fel igen.

    Det finns ensamstående män i Sverige som adopterat internationellt. De personer jag känner till har adopterat från Ryssland, Indien och Thailand.

    Källa på det..? Om det stämmer överhuvudtaget, så tror jag att mannen har varit bosatt i ett annat land än Sverige, och gjort något slags privat adoption. Kanske levt med en kvinna och adopterat hennes barn från förr, och sedan har hon avstått vårdnaden (eller avlidit). Och sedan har mannen tagit med barnet till Sverige när alla papper var klara.
Svar på tråden Tanke kring Putins agerande