• Jenkis

    Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

    Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

    Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • bullenochgrisen

    Oja! I vecka 12 slutade jag med vaggisarna och hormon tabletterna. Man glömmer bort hur jobbigt det var nu efterhand. Ursh fy dom där vaggisarna alltså.... tänk att det redan är en månad sedan jag slutade med dom! Tiden går så fort men ändå så sakta när man längtar efter något.

  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2015-01-24 22:11:41 följande:

    Oja! I vecka 12 slutade jag med vaggisarna och hormon tabletterna. Man glömmer bort hur jobbigt det var nu efterhand. Ursh fy dom där vaggisarna alltså.... tänk att det redan är en månad sedan jag slutade med dom! Tiden går så fort men ändå så sakta när man längtar efter något.


    Jösses tiden går verkligen fort..! Inte länge sedan jag tyckte du plussade..! :D

    Du måste vara i vecka 14-15 nånting?

    Hur gick det att berätta för din sambos dotter om att hon skulle få ett syskon?
  • bullenochgrisen

    Vecka 16 idag! :) det so jag säger till min sambo varje ny vecka, ska vi verkligen få en bebis? Bebis verkar stanna!?

    Och han svarar alltid: haha ja, bebis stannar i magen fram till juli då vi får hålla den i famnen. Vi väntar inte missfall älskling, vi väntar barn!

    Men det är ändå så svårt att förstå! ;)

    Det gick jätte bra att berätta för hans dotter, hon blev överlycklig och tog fram alla sina dockor och ville leka med dom och vi läste ur de böckerna vi köpt, om att få bli storasyster när en bebis kommer till familjen. Och de böckerna vill hon höra om och om igen :) vi lyssnade på bebisens hjärtljud med hjälp av en liten apparat man kan tex köpa på teknikmagasinet, det gjorde det hela verkligt för henne också :) så nu har vi gått ut med det på Facebook också så nu vet alla :) skönt att slippa hyrsha om det :)


    dreamz skrev 2015-01-25 23:54:03 följande:

    Jösses tiden går verkligen fort..! Inte länge sedan jag tyckte du plussade..! :D

    Du måste vara i vecka 14-15 nånting?

    Hur gick det att berätta för din sambos dotter om att hon skulle få ett syskon?


  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2015-01-26 10:14:27 följande:

    Vecka 16 idag! :) det so jag säger till min sambo varje ny vecka, ska vi verkligen få en bebis? Bebis verkar stanna!?

    Och han svarar alltid: haha ja, bebis stannar i magen fram till juli då vi får hålla den i famnen. Vi väntar inte missfall älskling, vi väntar barn!

    Men det är ändå så svårt att förstå! ;)

    Det gick jätte bra att berätta för hans dotter, hon blev överlycklig och tog fram alla sina dockor och ville leka med dom och vi läste ur de böckerna vi köpt, om att få bli storasyster när en bebis kommer till familjen. Och de böckerna vill hon höra om och om igen :) vi lyssnade på bebisens hjärtljud med hjälp av en liten apparat man kan tex köpa på teknikmagasinet, det gjorde det hela verkligt för henne också :) så nu har vi gått ut med det på Facebook också så nu vet alla :) skönt att slippa hyrsha om det :)


    Heh vad gullig han verkar din sambo

    Hihi nu behöver ni inte vara rädda för att försäger er nu då .

    Här har jag startat med hormoner å spray, ska in till SU på måndag och mäta hinnan få mer info när det blir ET.
  • bullenochgrisen

    Åh jag håller tummarna så hårt för dig! Snart är det dags!!!! Idag ska vi få se lilla bebisen igen och förhoppningsvis få reda på om det är en pojke eller flicka :) tänk att det redan är gravid vecka 19! Det går så fort nu.

  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2015-02-17 13:48:18 följande:

    Åh jag håller tummarna så hårt för dig! Snart är det dags!!!! Idag ska vi få se lilla bebisen igen och förhoppningsvis få reda på om det är en pojke eller flicka :) tänk att det redan är gravid vecka 19! Det går så fort nu.


    Tack .

    Mysigt!

    Har du köpt något än till bebisen eller ska ni göra det i slutet? . Berätta gärna vad det blir! :D lycka till på ul
  • bullenochgrisen

    Vi har köpt lite smått, har väntat till efter rul :) men typ två klädesplagg, babynest, amningspump, badbalja, en vit virkad filt, en speldosa, Bärsele och spjälsäng med madrass osv. Mycket har jag kommit över billigt så man får passa på vid rea osv. Men nu kan man släppa lite på tyglarna :)

    Rul GI k jätte bra, allting såg fint ut, alla organ på rätt plats och barnmorskan berömde hur fin hon var så det var ju riktigt kul! Och nu kan vi sluta kalla bebis i magen för DEN för nu är det faktist en HON hihi :) en liten prinsessa! Det är så sjukt häftigt. Men man ställer sig fortfarande frågan, är det på riktigt?

    Ett ägg av 8 klarar sig och blir vår lilla prinsessa, vilka odds!


    dreamz skrev 2015-02-17 14:45:05 följande:

    Tack .

    Mysigt!

    Har du köpt något än till bebisen eller ska ni göra det i slutet? . Berätta gärna vad det blir! :D lycka till på ul


  • Lillan15
    bullenochgrisen skrev 2015-02-17 21:47:46 följande:

    Vår lilla flicka vinkar Hej :)


    Grattis! Fortsätt shoppa, hihi... såå kul.
    Vi har fått vår lille son nu. Han är bara såå fin och gullig Nalle 
    1 av 5 befruktade ägg överlevde


  • dreamz
    Lillan15 skrev 2015-02-17 22:23:32 följande:
    Grattis! Fortsätt shoppa, hihi... såå kul.
    Vi har fått vår lille son nu. Han är bara såå fin och gullig Nalle 
    1 av 5 befruktade ägg överlevde


    Grattis till eran son! <3
  • bullenochgrisen

    Stort grattis till killen! Tänk vilken odds det är att det faktist lyckas! Men förr eller senare gör det ju det!


    Lillan15 skrev 2015-02-17 22:23:32 följande:

    Grattis! Fortsätt shoppa, hihi... såå kul.

    Vi har fått vår lille son nu. Han är bara såå fin och gullig  

    1 av 5 befruktade ägg överlevde


  • bullenochgrisen

    Hur har det gått Dreamz? Visst skulle du Gör nytt fet i vecka 8?

    Håller håummarna rt! Hur går det för alla andra i denna tråden?? Den har varit tyst länge tyckef jac.h

  • Redan47

    Ja jag har "flyttat"- för att det öppnades en tidsaktuelll 2014/15 tråd. Blir enklare för nya läsare och sökare oxå....Solig

  • dreamz
    Redan47 skrev 2015-03-10 16:36:06 följande:

    Ja jag har "flyttat"- för att det öppnades en tidsaktuelll 2014/15 tråd. Blir enklare för nya läsare och sökare oxå....Solig


    Ah oki! Hihi :D,
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014