• Minimi01

    Abort eller inte??

    Hej!
    Jag och min pojkvän står inför ett enormt svårt beslut. Vi har båda barn varannan vecka och bor 50 mil ifrån varann. Nu har jag blivit gravid med vårt gemensamma barn. Båda vill behålla men ingen kan flytta utan enorma kompromisser som påverkar de tidigare barn vi har. Vi känner att enda utvägen är abort....men samtidigt skriker hela min kropp att det är fel!! Allt annat stämmer till 100% och vi vill verkligen leva tillsammans med detta barn så är det då rätt att ta bort ett litet liv... Hur ska vi göra?


  • Svar på tråden Abort eller inte??
  • Jeninan

    Vem av er kan/vill flytta om 5 år?

    Förstår att detta är hemskt!! Barnet är ju fött av kärlek!!

  • Minimi01

    Ingen av oss känner oss tvungna att bo där vi är just idag. Så båda kan flytta till den andre om några år. Mina tankar går runt för fullt och tänker även på det som kan hända, tex att min killes ex vill flytta om ett halvår, då ställs ju allt i annan dager och vi kanske tagit ett felaktigt beslut. Jättesvårt det här! En vän sa följ ditt hjärta men det gäller att vara realist också...

  • Minimi01

    Ja, det är ju det vi gör. Bör man inte fundera och tänka på alla möjligheter innan man tar ett så avgörande beslut? Jag frågar bara om råd här ingen dumförklaring!

  • Jeninan

    Ni ska självklart tänka igenom allting och vara förnuftiga. Men för att kunna bli riktigt lycklig så tror i alla fall jag att man oxå måste följa sitt hjärta.

    Men om någon av er flyttar, betyder det att ni gör det utan barnen?

  • Minimi01

    Ja, ingen vill eller kan bryta upp barnen där de bor nu. Så den som isåfall flyttar får träffa sina barn på helger och lov.

  • Tebriane

    Det är på inget sätt att dumförklara... Hur tror du de barnen som blir bortvalda för den nya familjens skull kommer att må? Hur tror du den föräldern kommer må som väljer bort sina barn och får se den andre ha kvar sina?! Hur ställer sig föräldern till de andra barnen till att bli heltidsförälder, det är inte det lättaste och ni kommer även få ett krav på er att betala underhåll...

  • Minimi01

    Som jag skrev så är vi fullt medvetna om detta enormt svåra...just därför man vill höra hur andra gjort eller skulle göra i samma sits.

  • Tebriane

    Jag är den andra föräldern... Exet! I exakt samma situation och även om jag har en bra relation till min fd så har allt detta blivit en enda soppa för barnen och alla inblandade mår dåligt... Det påverkar så många fler än ni tror... Hon valde att behålla barnet och tror att det är hållbart att pendla fram å tillbaka mellan sina barn med den nya lilla i släptåg... Hon känner sig otillräcklig på alla håll och min fd vet inte vilket ben han ska stå på och barnen är förvirrade kring allt hattande och vill därför knappt vara hos sin pappa när de är där ( barnen är 4 och 8 år )

  • Minimi01

    Tack för ditt svar! Just sånt vi behöver höra. Hur blir en sån lite halvdan lösning. Låter ju då som att båda föräldrarna lämnade sina barn för en ny familj? Det blir ju som du säger fyra familjer som ska komma överens. Jag har tidigare förlorat ett barn så det är kanske det som påverkar också. Och därför det känns så svårt med att ta bort det.

  • Pampim

    Jag lider med dig, en så hemsk situation. Jag anser att ni inte ska låta de befintliga barnen förlora en vardagsförälder. Jag förstår TILL FULLO din känsla över abort, och jag delar den. Om du kan förmå dig till abort så gör det. Om du inte förmår dig till det så tycker jag det nya barnet ska växa upp med dig. I såfall tycker jag ni noga ska enas om hur det ska se ut praktiskt. Det blir ju en gigantisk förlust för din kille, att inte få uppleva vardagen med det nya barnet. Men han kanske kan leva med det..

Svar på tråden Abort eller inte??