• Zwoom

    Är det två foster?

    Nyligen hemkommen från VUL där läkaren såg en bra graviditet som hon sa men ville backa mig lite bakåt i tiden trots jag haft koll på min ÄL.
    Hon mätte den lilla bönan och kolade flera ggr och såg sen en annan nästan lika stor "sak" där...

    Hon kollade på denna "saken" flera ggr och sa att det såg ut som en en till gulesäck och sen mummla hon något om att hon såg någon hinna mellan fostret och denna "saken" med den andra hinnsäcken.
    Hon sa även att det var i sånt tidigt skede så man kanske inte kunde se hjärtljud så bra eller alls.

    Cystor har jag inte då det kollades precis innan denna graviditeten.

    Ska på ett nytt VUL 6 Nov nu....

    Kan det vara ett till foster?
              


    My family makes me the happiest mom / wife
  • Svar på tråden Är det två foster?
  • Zwoom
    Fjällan skrev 2013-10-22 13:29:33 följande:
    Frågade du inte BM om de va två foster?

    Jo men hon var själv osäker för det är i så tidigt skede
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Maroschka
    Zwoom skrev 2013-10-22 13:37:30 följande:

    Jo men hon var själv osäker för det är i så tidigt skede
     Jag förstår att du blir funderasam men om inte ens din BM som gör VUL vet, tror jag det är riktigt svårt för någon här att gissa om så är fallet
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Mollymajs

    Jag har varit på VUL idag pga blödning i helgen dock har det slutat blöda. Jag var 100 % säker på att det var MF men läkaren kunde istället se två hinnsäckar med två små frön i. Hon tyckte sig se aktivitet i båda. Ska gå privat i slutet av nästa vecka och se om man ser mer då. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när vi fick beskedet och skakade som ett asplöv.

  • Mollymajs
    Zwoom skrev 2013-10-22 13:37:30 följande:
    Jo men hon var själv osäker för det är i så tidigt skede
    My family makes me the happiest mom / wife

    Lycka till imorgon på VUL. Spännande och se om det är en eller 2. Vi ska på nytt VUL på torsdag och se att det verkligen är två där inne med "aktivitet"
  • Förväntansfulla
    Mollymajs skrev 2013-10-29 12:33:23 följande:
    Jag har varit på VUL idag pga blödning i helgen dock har det slutat blöda. Jag var 100 % säker på att det var MF men läkaren kunde istället se två hinnsäckar med två små frön i. Hon tyckte sig se aktivitet i båda. Ska gå privat i slutet av nästa vecka och se om man ser mer då. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när vi fick beskedet och skakade som ett asplöv.

    Precis samma hände mig och min sambo. Fick en stor blödning och befarade det värsta men istället blev de det bästa som hänt oss- två st att älska:):) Är i v 26 nu och helt överlycklig över att vänta tvillingar. Blödde ganska mycket till och från fram till v 13 och det är ganska vanligt då det växer så fort allting imed två foster som ska få plats. Så att du vet det och har det i baktanke. Jätte grattis till din graviditet och all lycka till:)
  • Zwoom

    Kul ni fick/väntar tvillingar
    Imorgon är det äntligen dags för mig att göra nytt VUL
     


    My family makes me the happiest mom / wife
  • Mollymajs
    Förväntansfulla skrev 2013-11-05 09:58:26 följande:
    Precis samma hände mig och min sambo. Fick en stor blödning och befarade det värsta men istället blev de det bästa som hänt oss- två st att älska:):) Är i v 26 nu och helt överlycklig över att vänta tvillingar. Blödde ganska mycket till och från fram till v 13 och det är ganska vanligt då det växer så fort allting imed två foster som ska få plats. Så att du vet det och har det i baktanke. Jätte grattis till din graviditet och all lycka till:)

    Jag har inte blött på en vecka nu så jag bågar tro att det är lugnt. Att vi vill kolla en hån extra med VUL på torsdag är att vi verkligen vill se att det är två då vi kommer behöva all tid att fixa allt praktiskt då vi har två flickor 5 och 7 år sen innan. Mycket blir mer böj med 4 barn. Vi köpte nyss ny bil som i måste fundera på om vi ska behålla eller om vi köper en till men 7 säten. Alla engelskt behöver dubbleras och barnen bytas 😀 men det är materiella ting och allt löser sig vi kommer ju dessutom ha 4 extra händer till lite hjälp.
  • Mollymajs

    Lycka till imorgon. Hade ni fler barn sen innan?


    Zwoom skrev 2013-11-05 10:09:49 följande:
    Kul ni fick/väntar tvillingar Imorgon är det äntligen dags för mig att göra nytt VUL  
    My family makes me the happiest mom / wife

  • Mollymajs
    Zwoom skrev 2013-11-05 10:09:49 följande:
    Kul ni fick/väntar tvillingar Imorgon är det äntligen dags för mig att göra nytt VUL  
    My family makes me the happiest mom / wife

    Hur har det gått idag?
Svar på tråden Är det två foster?