• Lonia

    Gravida Skellefteåtjejer med bf våren 2014 - se hit

    Jag väntar mitt tredje barn nu i början av april 2014, och jag skulle gärna vilja skapa lite nya vänner som är i samma väntan, och bor i eller i närheten av Skellefteå.

    Då kan vi ju följas åt under den tid som är kvar innan bebisen kommer.

     

  • Svar på tråden Gravida Skellefteåtjejer med bf våren 2014 - se hit
  • Deniisen

    Jag bor på a-torp förresten :) har haft ganska jobbigt med foglossning. Och börjar känna mig ganska tung. Annars har jag mått bra. Ni andra??

  • 199007

    Hej!

    Vi planerar en flytt till Skellefteå inom snar framtid. Sambon är därifrån men jag känner mig lite borta i staden. Vi bor för tillfället i Umeå men då jag tar min examen nu på fredag så är vi redo att bege oss (måste bara hitta ett hem först). Letar främst på A-torp och var och kikade på en femma där igår :)

    Hur som helst! Jag har en son som är född 09 och nummer 2 på g. Har BF 25/5 så. Känner som sagt inte så många i Skellefteå så vore skoj hitta nån att bebishänga med under mammaledigheten :)

  • Deniisen

    Jag kan tipsa om öppna förskolan :) jag va där ganska ofta när jag va mammaledig med sonen. :) har tyvärr tappat kontakten med dom flesta vi lärde känna där. Men kommer definitivt hänga där när nästa kommer.

  • Lonia

    Öppna förskolan är riktigt bra att det finns. Finns även öppna förskolan här på morö backe, så det lär ju bli några besök då bebisen är lite större.

    Jag har inga krämpor än, men blir fort trött. vill gärna ta en powernap under dagen , eller efter jobbet (för att orka vara vaken en liten stund på kvällen, efter barnen somnat

  • emmapemma4

    Här var det länge sedan någon skrev. Hur har det gått för alla?

    Själv fick vi en son 12 maj. 


    Karl 2005 Nora 2007 Sixten 2014
  • Lonia

    Va roligt, grattis till lillkillen! Själv fick vi en flicka den 5 april (på ber. dag) som heter Clara. Jättesnäll, som mest bara sover och äter. Gick förlossningen bra?

  • emmapemma4

    Grattis till er lilla Clara!

    Förlossningen gick bara bra. Väldigt snabbt. Från första värk till leverans tog det mindre än tre timmar :) Det blir ju väldigt intenstivt och inte så mycket paus mellan värkarna när det går snabbt men samtidigt är det smidigt att det snabbt är över. Hur gick det själv?


    Karl 2005 Nora 2007 Sixten 2014
  • Lonia

    Samma här, här tog det tre timmar. Vi hann bara vara komma in på bb så var hon ute. Men sånt gillas, att det går undan. Är han snäll annars då, och hur mycket uppskattas han av syskonen?

  • emmapemma4

    Väldigt smidigt med snabba förlossningar. Tycker de som kämpar på i många timmar är riktigt hjältar.

    Vi har en nöjd kille här hemma. Sover, äter och när han är vaken är han oftast nöjd att ligga och titta på. Försöker verkligen njuta av bebisstiden. Syskonen älskar sin lillebror och vill pussa, krama och hålla mest hela tiden. Hur går det för er?

    Är du med i den här facebookgruppen: www.facebook.com/groups/197886933647116/ 

    Jag tänkte att det skulle vara kul att träffas, några som fått barn under våren. I den här tråden är det ju inte så mycket drag :) men om man skriver om en träff i fb-gruppen, riktad till vårbebisar, så kanske vi blir fler. Är du intresserad av att träffas?


    Karl 2005 Nora 2007 Sixten 2014
  • Lonia

    Tjejerna gillar verkligen sin syster, lite för mycket ibland då dom praktiskt taget ligger över henne och pussar överallt i ansiktet. Även när hon sover.. Men kul att dom är stolta över lillasyrran.

    Är inte med i gruppen, men kan gå med. Skulle vara jättekul att ses.

    Snart har ju dom andra syskonen sommarlov, då kan man ju ses på nordanålekparken.

Svar på tråden Gravida Skellefteåtjejer med bf våren 2014 - se hit