• carolineklund

    Vecka 39 (38+0) NERVÖS!

    Ja imorgon går jag in i vecka 39 (38+0) och detta är mitt första barn. Måste erkänna att jag börjar bli smått nervös då jag har en förkortad livmodertapp som är på 26mm. Och har jätte mycket sammandragningar sen vecka 27 och har sen dess varit sjukskriven. Lång tråkigt att bara gå hemma nu, så nu får hon snart komma ut!

    Igår hade jag jätte mycket sammandragningar regelbundet med ca 5-6min mellanrum som varade allt från 40 sek till 1 min inga som har gjort ont bara en fruktansvärt hård mage. Men sen avtog dem, imorse hade jag och sambon samlag och direkt efter de kände jag molvärk till och från.. Bara längtar tills detta är över.

    Hur och När startade er förlossning och hur lång tid tog den?

  • Svar på tråden Vecka 39 (38+0) NERVÖS!
  • Yiskah

    Jag skulle precis gå och lägga mig efter en lång dag, då slemproppen plötsligt gick. Fick molvärk i samma veva och innan min man hann värma klart vetekudden började värkarna rulla på. 38+2. 60 timmar senare föddes han, 38+5 :)

  • carolineklund

    Börjar ny vecka med molvärk, dålig sömn, sd och diarré. Gaah! Nu vill jag att detta ska vara över. Vill träffa vår lilla flicka. 39 (38+0)

  • JMariaK

    Har det hänt ngt? Skriv gärna hur det gått, själv är jag i v 18 så har ett tag kvar lycka till!

  • carolineklund
    JMariaK skrev 2013-11-04 11:10:43 följande:
    Har det hänt ngt? Skriv gärna hur det gått, själv är jag i v 18 så har ett tag kvar lycka till!



    Ingenting . Har idag 5 dagar kvar.
  • carolineklund
    JMariaK skrev 2013-11-04 14:58:13 följande:
    Skänker en tanke till dig och önskar dig all lycka till!



    Tack så mycket! :)

    Hur går det för dig? :)
Svar på tråden Vecka 39 (38+0) NERVÖS!