• Forumvärd

    Har du en mammamage?Tävla om maghjälpen- ett personligt träningsprogram

    Vi på Familjeliv älskar mammamagar!


    De är symbolen för de rara småttingarna som burits där inne. Men magen får också ta mycket stryk av graviditet och förlossning och som förälder kan det vara svårt att komma igång med träning och hinna prioritera det.


    Nu ger vi dig chansen att vinna ett åtta veckor långt personligt anpassat kost- och träningsprogram tillsammans med vår träningsexpert Elmina Saksi från Föräldrafitness! 


    För att vara med och tävla vill vi att du laddar upp en före och en efter bild av din mage här i tråden. Före kan vara både före graviditeten eller under och en efterbild på hur den ser ut nu.


    Du väljer själv hur du vill fota magen, med eller utan kläder, helkropp eller halvkropp eller närbild – du bestämmer vad du vill visa. Du behöver också skriva en motivering till varför just du ska vinna.


    Den bästa motiveringen tillsammans med före och efter magfotot vinner träningsprogrammet Maghjälpen.


    Tävlingen pågår den 11-17 november och vinnaren utses av en jury på Familjeliv.


    Läs fullständiga tävlingsregler här


     


     


    Bli kvitt med mammamagen en gång för alla! Maghjälpen är ett 8 veckors individuellt anpassat kost- och träningsprogram. Det passar både dig som är nybliven mamma som behöver veta hur du kan komma igång med träningen som det passar dig som misstänker att dina magmuskler inte läkt ihop ordentligt efter graviditeten.


    Du kommer att få personlig hjälp, där träningsprogram och recept noga utarbetas efter dina behov. Till recepten kommer du få veta hur du kan anpassa maten efter dig, ammande eller inte, samt övriga familjemedlemmar om du så önskar.


    Varje vecka återkopplar du till mig om din kost och träning och jag ger dig alltid personlig feedback, du behöver alltså ha tillgång till internet för att kunna använda tjänsten.


    Vinsten måste utnyttjas under före sista juni 2014.


    Vinstvärde: 1850 kr


    Gilla gärna Föräldrafitness på Facebook: www.facebook.com/Foraldrafitness





     


    Har du en fråga till Elmina?
    Du kan ställa den redan nu i vårt expertforum
    www.familjeliv.se/Forum-15-439


     Lycka till! {#emotions_dlg.flower}


     

  • Svar på tråden Har du en mammamage?Tävla om maghjälpen- ett personligt träningsprogram
  • weasley

    Före (eller snarare preciiiis i början, vecka 4):



    Efter:


    Alltså man förstår ju redan i början på graviditeten att kroppen kommer att förändras, så är det ju. Men jag var lite överviktig redan när jag blev gravid och oroade mig ständigt för att gå upp för mycket. Trots bra matvanor och att jag rörde på mig (cyklade till MVC till och med i vecka 38!) så lyckades jag lägga på mig hela 21 kilo.
    Det mesta är borta idag, 8 månader senare, men det är endå en bit kvar (6 kilo till startvikt).

    Jag hatar att aldrig känna mig fin vad jag än klär  på mig och att magen bara hänger som en påse. Jag vill kunna ta på mig ett par byxor - bara en sån sak! Just nu lever jag ett liv i tights och harembrallor.
    Jag gör det jag kan redan idag, promenerar, äter bra och sådär, men det är så svårt att få tiden och motivationen att räcka till ibland.

    Mest vill jag komma ner i en vikt som ligger lägre än idag eftersom jag någon gång kommer vilja ha fler barn. Men jag vill verkligen inte bli gravid igen när jag väger så mycket som jag gör eftersom jag vet vilket helvete jag haft den här graviditeten med viktuppgång. Jag ville bara gråta på förlossningsdagen när jag vägde mig och fick se vågen visa tresiffrigt. Det var tufft.
    Nästa gång (om det nu blir en nästa, men jag hoppas det) vill jag trivas med mig själv INNAN jag blir gravid. 
  • Tuggben

    Några dagar innan förlossningen.




    Ett tag efter förlossningen.



    Innan graviditeten var jag en aktiv och ganska slimmad tjej men pga en svår graviditet blev jag nästan handikappad, jag tog mig knappt ut till bilen på slutet för jag hade så svåra smärtor, andnöd och yrsel.

    Jag gick upp 31 kg under graviditeten och har gått ner mycket nu efter men magen hänger fortfarande som en degig skinnpåse. Jag gjorde KS och det känns som att jag inte alls hittar igen mina gamla muskler. 
    När jag har byxor på mig får jag hela tiden dra ner tröjan för annars hänger det ut tio cm mage över byxlinningen, otroligt pinsamt och jobbigt Obestämd

    Att jag dessutom har lidit av ätstörningar större delen av livet gör det inte lättare. Min värsta mardröm har varit att bli överviktig. Jag får kämpa otroligt mycket för att inte gråta när jag nu ser mig i spegeln. Jag har gått upp flera storlekar och har knappt några kläder jag kan ha, fortfarande är det mammakläder som gäller.

    Det har gått så långt att jag har plockat ner alla speglar hemma och gömt mina gamla kläder. Som det känns nu kommer jag aldrig våga bli gravid igen för det här har varit ett enda stort trauma för mig.

    Jag blev så himla glad när jag såg den här tävlingen! Jag har gått och tänkt på det i flera dagar. Jag vill så himla gärna vinna och få hjälp att komma tillbaka till mitt gamla jag. Jag saknar min friska, starka, vackra kropp. 

    På grund av mina ätstörningar är jag jätterädd för att själv börja ändra maten, jag vet att det snabbt kan gå överstyr. Jag behöver någon som hjälper mig och visar mig en sund väg. Samma med träningen, jag behöver någon att bolla med! 
     
    Det vore så lyxigt att få vinna och unna mig det här! {#emotions_dlg.flower}

  • Veronica Mathilda

    Jag skulle vilja uppdatera mitt bidrag då jag har sett att jag inte har skickat med någon gravidbild eller en bild "före" degmagen.
    Detta är i v.32 ca.




    Och detta är i v. 36 ca.
    Mina bilder hur jag ser ut idag och beskrivningen och min motivering står ju redan i första inlägget. Hoppas detta är okej, då jag så innerligt vill vinna!
  • 6skabli7

    Jag har fött fyra barn från det att jag var 20-25. Inga är tvillingar, utan alla med bara kortare och kortare spann mellan. Den senaste födde jag i slutet av februari. Det är svårt för mig att se någon glädje i barnen när jag ser ut som jag gör. Jag var slank innan. Jag hittade mina gamla kläder, och insåg att jag aldrig kommer få på mig dem igen, bantad eller ej. Men självklart gör man allt för sina älskade barn!

    Men det är svårt att älska andra, när man inte älskar sig själv. Jag skulle vilja vinna denna tävling, så jag kan med proffsig hjälp få bort magen som får alla att tro att vi ska ha ett femte barn....

  • 6skabli7

    Nog har jag en mammamage alltid! efter fyra barn på fem år, så har kroppen inte hängt med, inte jag heller, då jag aldrig hunnit göra något åt magen eller resten av kroppen innan nästa graviditet fanns, och hängav mig till den.

    Efter fyra fantastiska barn, ser jag nu mig själv som en plåga. Det är hemskt. Jag köper större och större kläder, bär mammabyxor, för det är de enda som sitter bekvämt. Folk tror vi ska ha ett femte barn, fast det var 9 månader sedan jag födde yngste pojken....



    I slutet av min fjärde graviditet. Jag strålade, älskade min kropp och hur jag såg ut. Älskade att klä mig fint, visa upp mig med mage och min familj!


    Nu finns det bara skalet kvar. Jag ser enorm ut, precis som om jag är gravid. Men det är 9 månader sedan vår yngsta son föddes.


    Jag hatar mig själv, jag ser inget annat än någon som är tjock. Jag väljer att strunta i mig själv och se till barnen.

    Alla säger att det finns visst tid för gym och allt. Uppenbarligen har inte de haft fyra ungar, oftast ensam på dagarna då pappa är på jobbet.

    Jag skulle vilja vinna den här tävlingen för att hjälpa mig komma på rätt köl. Vi vill ha ett femte barn någon gång, men jag kommer aldrig våga det, jag har någon föreställning om att kroppen kommer "gå sönder" då....
  • 6skabli7

    Jaha, mitt första inlägg "försvann" för mig, men inga bilder kom med, så skrev ett till och POFF så var mitt första inlägg där. Nåja, ni ser och förstår vad jag vill säga...

  • chicken

    För exakt ett år sedan idag föddes vår tredje son (bild 1) Han vägde 5960g - nästan 6 kg!

    Ett år senare ser magen ut som på bild 2. All hjälp mottages tacksamt!

  • chicken

    För exakt ett år sedan idag föddes vår tredje son (bild 1) Han vägde 5960g - nästan 6 kg!

    Ett år senare ser magen ut som på bild 2. All hjälp mottages tacksamt!

  • Bunsy

    Jag ska inte ljuga, jag skulle vilja vinna magträningen av estetiska skäl. Jag har aldrig haft en superplatt, vältränad mage, men den har varit helt ok. Och stark!

    Jag fick en superfin, stor (4429 gram, 55 cm) tjej och hade en normal graviditet och förlossning. Men magen var så klart inte som förut. Och det har bara blivit värre de senaste 4 månaderna sen förlossningen. Min "lilla" tjej har fördubblat sin vikt sen hon föddes och jag orkar knappt lyfta henne längre, ryggen håller på att ta stryk.

    Det är allra främst därför jag vill vinna magträningen. Så jag ska orka lyfta min flicka tills hon inte vill bli lyft längre. Så att jag ska kunna återvända och orka med mitt jobb som park- och markarbetare till sommaren. Det vore guld.


    25 veckor gravid:



    4 månader efter förlossning:


  • Forumvärd
    Tuggben skrev 2013-11-14 14:05:56 följande:
    Några dagar innan förlossningen.

    Ett tag efter förlossningen.


     


    Innan graviditeten var jag en aktiv och ganska slimmad tjej men pga en svår graviditet blev jag nästan handikappad, jag tog mig knappt ut till bilen på slutet för jag hade så svåra smärtor, andnöd och yrsel.

    Jag gick upp 31 kg under graviditeten och har gått ner mycket nu efter men magen hänger fortfarande som en degig skinnpåse. Jag gjorde KS och det känns som att jag inte alls hittar igen mina gamla muskler. 
    När jag har byxor på mig får jag hela tiden dra ner tröjan för annars hänger det ut tio cm mage över byxlinningen, otroligt pinsamt och jobbigt Obestämd

    Att jag dessutom har lidit av ätstörningar större delen av livet gör det inte lättare. Min värsta mardröm har varit att bli överviktig. Jag får kämpa otroligt mycket för att inte gråta när jag nu ser mig i spegeln. Jag har gått upp flera storlekar och har knappt några kläder jag kan ha, fortfarande är det mammakläder som gäller.

    Det har gått så långt att jag har plockat ner alla speglar hemma och gömt mina gamla kläder. Som det känns nu kommer jag aldrig våga bli gravid igen för det här har varit ett enda stort trauma för mig.

    Jag blev så himla glad när jag såg den här tävlingen! Jag har gått och tänkt på det i flera dagar. Jag vill så himla gärna vinna och få hjälp att komma tillbaka till mitt gamla jag. Jag saknar min friska, starka, vackra kropp. 

    På grund av mina ätstörningar är jag jätterädd för att själv börja ändra maten, jag vet att det snabbt kan gå överstyr. Jag behöver någon som hjälper mig och visar mig en sund väg. Samma med träningen, jag behöver någon att bolla med! 
     
    Det vore så lyxigt att få vinna och unna mig det här! {#emotions_dlg.flower}


    Tack alla som har skickat in bilder på sina mammamagar! Solig

    Den som vann ett personligt träningsprogram blev Tuggben!Skål
    Elmina kommer att kontakta dig!
    Grattis!

Svar på tråden Har du en mammamage?Tävla om maghjälpen- ett personligt träningsprogram