• Forumvärd

    Tävling: Hur boostar du dig själv i novembermörkret?



    November är nog årets mörkaste månad, eller hur?
    Det är mörkt och löven har trillat av pinn´och det är grått och småtrist.
    Då kan det vara skönt att krypa upp i soffan, tända doftljus och läsa en bra bok.
    Sippa på en kopp varmt, kryddig te och bara softa.

    Hur gör du? Vad har du för tips och trix för att få november mindre trist och grå?
    Boktips?
    Kakrecept?
    Spännande hobbies?
    Eller något annat skoj och kul?
    Vad gör du?
    Dela med dig av dina tips här i tråden och ladda gärna upp ett foto om du vill.

    Du är då med och tävlar om boken "På andra sidan oss" skriven av Max Bergander
    Vi tävlar ut fyra signerade ex!
    Vinnare utses av en jury från Familjeliv.se och tävlingen pågår t.om midnatt 19/11.

    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden Tävling: Hur boostar du dig själv i novembermörkret?
  • Mamapingu

    Jag tänker tillbaka på allt fantastiskt vi gjorde i somras och de tankarna får mig att le. 
    Jag går på långa promenader och njuter av den krispiga luften.
    Jag boar in mig hemma, städar, plockar, rensar och förbereder inför vintern.
    Gör talgbollar och hänger utanför köksfönstret. Skrattar åt sonen som tycker småfåglarna är otroligt fascinerande.
    Pysslar och förbereder inför julen. Funderar på vad jag ska baka till adventsfikat, vilka julklappar jag ska köpa och drömmer om hur gott lägenheten kommer att lukta när jag dragit igång julen på riktigt.
    Om kvällarna kryper jag ihop under en filt, bredvid mannen och myser framför en bra film eller serie.
    Men det som gör den här hösten extra speciell är drömmen om ett syskon.

  • Aiyana

    Så här gör jag:

    - Tänder många stearinljus på kvällen
    - Läser mysiga eller spännande böcker
    - Lagar goda grytor
    - Förbereder inför advent med glögg, pepparkakor och pynt
    - Planerar en resa till värmen i februari
    - Kryper ner i soffan under min nya fina filt och ser en bra film eller tv-serie i en box
    - Tränar på gym 3 ggr/veckan
    - Tar långa promenader
    - Inhandlar olika sorter thé som jag dricker på kvällen
    - Träffar vänner på helgen över en brunch
    - Går på bio en kväll mitt i veckan
    - Tar långa skumbad med levande ljus och skön musik på i bakgrunden

    Hösten kan vara en skön tid för återhämtning och kan vara riktigt njutbar efter sommarens lite mer utåtriktade och stressiga livsstil. Man kan unna sig sköna och avkopplande stunder utan att ha dåligt samvete.

  • Forumvärd

    Många bra tips här! Solig
    Tack alla!

    Har du något tips på lager så passa på att dela med dig. Tävlingen är snart över

  • Lady Paraplyh
    Forumvärd skrev 2013-11-19 12:46:55 följande:
    Många bra tips här! Tack alla!Har du något tips på lager så passa på att dela med dig. Tävlingen är snart över

  • Forumvärd

    Då lämnar jag över tråden i juryns händer Solig
    Resultatet presenteras här i tråden under torsdagen. Så håll koll!

  • Forumvärd

    Tack för de härliga boosttipsen! Solig
    Vinnare denna gången blev:

    Fredrik R
    "Själv spelar jag gärna sällskapsspel eller ser på någon munter film med mina nära och kära under tiden vi avnjuter varm dryck, kryddstarka tilltugg och en varm stämning tillsammans. Med vänner och familj runt omkring sig är inte ens den mörkaste dag särskilt mörk. :)

    Jag erinrar mig en av Pär Lagerkvists finaste dikter, som även om den slutar i vemod, alltid har resonerat i mig och fångar något, i min mening, sant om livet och världen.


    "Det är vackrast när det skymmer


    All den kärlek himlen rymmer


    Ligger samlad i ett dunkelt ljus


    Över jorden,


    Över markens hus."


     


    Nyfiken gul


    "Jag sjunger i kyrkokör och vi har som mest att göra inför julen. Redan i september börjar vi repa inför julkonserten och julottan .

    I oktober spelar vi alltid musikal och det är tre veckors intensiv träning av noter, sånger och repliker.  

    Hösten är därmed en enda lång orgie i sång, musik och sångarglädje och det lyser verkligen upp tillvaron.  Det är en enorm boost att möta publiken i både musikalföreställningarna och på julkonsert och julotta.  Det bara gnistrar och lyser om hela vår kör och det avspeglas i den glada publiken.  Kärlek som boost - det finns inget härligare!

    Och  när januari börjar planerar vi för vårens stora konserter och soloframträdanden samt kvartettbildningar och det gör att vi hela tiden boostar ett bra mående och hela tiden blickar framåt .

    Vi slipper gräva ner oss i mörker och elände"  


     


    Nutta


    "I år livar jag upp Novembermörkret genom att imorgon 16/11 fylla 30 år!
    För att liva upp för mina fina vänner har jag samlat ihop min skara av tjejkompisar för lite galej med både intern tipspromenad och festliga, hemliga uppdrag!"


    Svrv


    "Hösten är magisk. Inför denna höst laddade jag upp med att köpa en hel drös med härliga doftljus. Jag är svag för vanilj och kanel så just nu luktar lägenheten kanelbulle.

    På kvällarna är det dags för det obligatoriska kvällsbadet. Det är svårslagen avkoppling. Jag tappar upp ett varmt bad och häller i alldeles för mycket badskum. Sen hoppar jag och min lilla dotter på tre månader (som för övrigt älskar att bada!!!) i och busar i badskummet. När sessan är färdig kommer pappan och tar henne och jag ligger kvar en liten stund till. Efter badet sliter vi på oss raggsockarna och kryper upp i soffan med en kopp varm choklad eller en kopp thé.

    Mer krävs det inte för att jag ska ha en helt fantastiskt skön höstkväll"




    Ett stort grattis till er alla!{#emotions_dlg.flower}


    Inboxa era adresser till mig så kommer vinsten på posten! Jag måste ha adressen inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare.



    Vann du inte denna gång så finns boken att köpa här:


    www.oakandinch.se/max/


     



  • Nyfiken gul

    oj tack tack!!  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anton Chigurh

    Jättestort grattis till alla er som vann....SoligMen va fan var det för fel på mitt tips. Jag borde fått en redigt pris jag också.

    Jaja, ha en skön dag gott folk.......Glad 


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Tävling: Hur boostar du dig själv i novembermörkret?