• Forumvärd

    Tävling – Gör om mig! Vinn skjortor för 5000:-

    Tailor Store och Carolina Gynning ger dig chansen att bli riktigt snygg i vinter.
    Behöver du göras om och få en ny garderob?
    Motivera här i tråden varför du behöver göras om. Illustrera gärna med foto!
    Det går också bra att nominera en vän eller partner som behöver en peppande make-over.

    1:a pris är 6 skjortor från Tailor Store och Carolina Gynnings kollektion affärskvinnan.
    2-5 pris tröstpris värt 600 kr hos Tailor Store.


    Här kan du läsa mer om Carolina Gynnings kollektion:


    http://www.familjeliv.se/Foralder/1.2480390


     


     


    Tävlingen pågår t.om midnatt 25/11 och vinnare utses av en jury.


    Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Tävling – Gör om mig! Vinn skjortor för 5000:-
  • kusbölehelvete

    Skulle kanske behöva nominera mig själv då min garderob har minimalt innehåll. men finns en som behöver detta så mycket mer än vad jag gör.
    Min kära mamma på 58 år har gått genom alldeles för mycket här i sitt liv med sjukdomar, hon har reumatism, haft cancer och läkarna tror att det var pågrund av strålningen hon genomgick vid cancern som gjorde att hennes mitralisklaff pajade, hon genomgått en stor operation där dom fick operera hjärtat.
    Hennes bröstkorg har ett lång ärr som hon skäms över, hon finner alla tröjor för u-ringade, även om dom inte är det.  Hon skäms för sitt ärr.
    Skjortor skulle kunna vara lösningen på det, och om hon vann några stycken skulle det nog göra henne otroligt glad.
    Hon har ingen ork att fara 7 mil till närmaste klädaffär för att prova kläder, och speciellt just nu orkar hon inte, hon åkte in på lasarettet för exakt 2 veckor sedan idag(hon kom hem för en vecka sen), med influensa, lunginflammation och blodförgiftning, hennes immunförsvar är kasst, så även det är en anledning till att hon inte bör ränna i butiker, om hon haft ork till det. 
    Så hjälp mig glädja min mamma, för skulle jag gå och köpa kläder till henne blir hon arg, hon vill inte jag lägger pengar på henne på det viset, men en vinst är ju en helt annan sak.
    Låt henne få slippa skämmas för ärret hon bär, hjälp henne med en ny garderob utan risk att bli utsatt för mer smitta och vinner jag(hon) så kommer mina barn få överlämna denna gåva, då kommer glädjen bli än större.

    Har tyvärr inget foto då hon inte vill bli fotograferad pga ärret och att hon känner sig risig genom allt hon gått genom, min mamma är en hjälte, en riktig kämpe, hjälp mig att hylla henne på det sätt hon bör hyllas 

  • Forumvärd

    Nu börjar tiden att rinna ut för denna tävling!
    Men ännu är det inte för sent! Solig
    Du har t.om midnatt att nominera dig själv eller någon annan. Passa på1

  • Marsipan

    Jag skulle vilja nominera min fina syster som aldrig köper sig något nytt i garderoben. Trots sina 22år har hon kläder liknande en äldre dam. Så de skulle verkligen bli en super fin början på en bättre stil! Jag skulle om jag haft råd köpt något åt henne.

    Och nu har hon gått ner 25kg och jag vill så gärna ge henne något fint att bära :)

  • Hemligkvinna

     Jag lever med kronisk foglossning och har sån hemsk värk att jag inte ens klarar av att ha vanliga byxor på mig. Jag kan inte ha trosor med kant upptill, utan måste köpa sånna som har spetskant, så att trycket fördelas på större yta. Använder mest byxor av träningstyp, där man kan vika ner en del på magen. dessa är i trikå, så jag slipper kanter runt bäckenet.

    Jag måste även se till att ha på mig långa tröjor, så att jag inte blir kall och stel. 

    Så några skjortor vore perfekt till min garderob, så kan jag se fin ut, trots mina begränsningar.

    Nu missar jag dessutom julfirandet i år, då jag dessutom har omfattande framfall, som delvis ska åtgärdas den 9/12.

    Har redan fått min julklapp i år. En värmefilt, som jag kan ha över mig när jag ligger och återhämtar mig i soffan efter operationen.  Vore kul med en till present om jag vinner detta.

    När jag är hemma har jag mest bara på mig onepiece, för att det inte trycker någonstans, men det gör ju inte skjortor heller.  

  • Blingbling

     



     


    Affärskvinna.


    Är jag en så'n...?


    Njaaaej...ja det är jag väl...snart...kanske...men jag är i varje fall något som ovanligt som en kvinnlig filmregissör och sådana växer inte på träd i Sverige.


     


    Grejen är den att innerst inne känner jag mig inte alls som en affärskvinna, men när jag nu om bara ett par veckor drar igång min egen firma där jag ska göra filmer för företag – alltså svenska företagsfilmer – ja då är jag väl en sådan.


    Men jag tycker inte om just ordet kvinna. Ordet kvinna känns för mig väldigt hårt, stelt och känns väldigt mycket ”inte-min-stil”! Jag har varit, är och kommer att vara en t-j-e-j även i framtiden.


     


    Men hallå! Vänta lite nu... ”Affärstjej”, hur seriöst låter det egentligen?


    Då skulle det ju i så fall lika gärna kunna vara en liten ”brutta” (ursäkta ordvalet) på 20 år som springer runt och försöker göra filmer med sin nyinköpta smartphone...och därför ska jag med mina ytterligare 20 år av livserfarenhet kanske inte ska/bör kalla mig för tjej i businessvärlden – eller?


     


    Min inställning till ordet tjej kopplar jag nog också väldigt mycket ihop med vilken typ av kläder jag äger och bär. Min klädstil är sportig med inslag av starka färger, ja ungefär så skulle man kunna beskriva den. Men vänta lite nu...om jag ska göra seriösa kundbesök som leder till avtal som ger bra skjuts åt mitt nya företag - ja då vill man ju vara lite respektabel och på något sätt smälta in i omgivningen. Det tror jag inte jag lyckas så bra med hos kunder med mina leopardmönstrade huvtröjor, cerise t-shirts och randiga knästrumpor...


     


    Näe, det här går ju inte....jag behöver hjälp med en helt ny garderob som är lite inriktat på affärer, annars får jag ingen snurr på mitt bolag! Kan ju avslöja att mina hjärnspöken lever redan loppan i skallen på mig, de tvivlar på nästan allt som jag säger och gör när det gäller uppstarten och nu fick de dessutom ett nytt spår att växla in på – klädspåret.


     


    Fast problemet för mig är att alla mina pengar går ju åt till företagsstarten just nu och jag har liksom ingen ekonomisk möjlighet att köpa på mig ”de rätta kläderna” för att lyckas i min företagsstart.


     


    Jag kan ju också berätta att jag just nu ligger i startgroparna för att starta upp några program för lokal-tv:n på orten där jag bor och undertecknad kommer också att vara programledare i de här produktionerna. Ja, det säger sig ju själv att förutom att jag nu letar efter sponsorer till de nya programformaten, så behöver jag ju också hitta nya kläder att bära i sändning...går ju liksom inte med ”vad som helst” när man ska synas i bild.


     


    Snälla hjälp mig förinta mina hjärnspöken, byta ut mina randiga knästrumpor, låt mig slippa skämmas för dålig klädstil i rutan och framförallt; försök få fram affärskvinnan i mig!


     


     

  • Forumvärd

    Då har jag resultatet i min hand.
    Det har inte varit lätt för vår jury för det har kommit in många bra motiveringar.
    Tack alla! Solig

    Här kommer våra vinnare!

    1:a pris går till J79xx som nominerade sin fru. Ett stort grattis till dig och din fru!Solig
    Det vinnande inlägget är nr 19.

    2-5 pris utan inbördes ordning:
    Ceynitz inlägg nr 4
    ajkw inlägg nr 7
    Vampyria2 inlägg nr 10
    Kexan som nominerade sin mamma i inlägg 19

    Ett stort grattis till er! Solig
    Inboxa er adress till mig så snart som möjligt. Skriv vilken tävling ni vunnit. Jag måste ha era adresser inom en vecka annars går tyvärr vinsterna vidare.

  • J79xx

    Oj vad kul. Det hade jag inte förväntat mig när jag skrev mitt inlägg. 
    Tack så väldigt mycket! 

  • vampyria2

    What  jag är super lycklig, trodde aldrig att jag skulle ha en chans i den här tävlingen med alla dessa underbara bidrag, så tack så mycket

  • vampyria2

    Hm tänkte bara höra om ni andra har fått era vinster då jag inte har fått det, är jag lite för otålig eller hur är det

Svar på tråden Tävling – Gör om mig! Vinn skjortor för 5000:-