• Sjuk88

    Bara ägglossning var 3e månad!?

    Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravida i ett år nu! Innan åt jag P-piller . Ett problem som jag märkt är att jag bara har ägglossning och mens var tredje månad! Trott att de varit normalt efter som att jag inte mått dåligt men nu har jag hört att. Det kan vara något riktigt fel med att bara få de så sällan!? Någon som vet? Vi är redo att få hjälp!

  • Svar på tråden Bara ägglossning var 3e månad!?
  • Paap

    Jag är likadan, hade tillslut inte ägglossning (dock sparsam mens) på 7 månader, det eskalerade alltså från varannan, tll var tredje till inte alls. Jag började äta rosenrot (arctic root, finns i hälsobutiker) och fick mitt första plus på äl-testet denna månaden :)

  • Paap

    Eftersom ni försökt ett år har ni rätt till fertilitetsutredning på kvinnoklinik, kolla upp det och lycka till!

  • Paap

    Jag trodde det, men fick ett ultraljud där mina äggstockar såg normala ut, har nekats föer tester om och om igen. Ingen tar detta på allvar då jag inte aktivt försöker få barn.

    Som sagt, det kan vara PCOS eller så är det inget "fel" på dig men det tar sig inte ändå.. Tycler du ska försöka fixa en utredning för bpde dig och din sambo, ovh jättestort lycka till och goppas ni får ett plus snart!:)

Svar på tråden Bara ägglossning var 3e månad!?