• RockingSkåne

    Registret på Romer! Vad gör det?

    Förstår inte varför alla är upprörda! Klart polisen måste ha koll, det handlar ju om brottsförebyggelse! Begår du inga brott gör det väl inget att ditt namn står med. Begår du brott så gör det väl heller inget! Nu ska det bli skadestånd.... Jisses alltså!

  • Svar på tråden Registret på Romer! Vad gör det?
  • Modernmom

    Du vet att jag har ett register på dig och din familj, va? Tycker det är bra att ha koll på såna som dig. Dina föräldrars personnummer förekommer på flera register då de är en stor risk för vårt samhälle. Och det är ju självklart bra att ha koll på var dina barn går på dagis, förstås. Och hur de ser ut. Vi spanar ju utanför deras dagis flera gånger i veckan. Brottsförebyggande, liksom. Man vet ju aldrig...

  • LillGris

    Toppen! Jag tycker vi har ett stort register över alla i sverige. Alla ska lämna in sitt dna till ett polisregister. Brottsförebyggande ju.

  • RockingSkåne
    Modernmom skrev 2013-11-28 09:34:46 följande:
    Du vet att jag har ett register på dig och din familj, va? Tycker det är bra att ha koll på såna som dig. Dina föräldrars personnummer förekommer på flera register då de är en stor risk för vårt samhälle. Och det är ju självklart bra att ha koll på var dina barn går på dagis, förstås. Och hur de ser ut. Vi spanar ju utanför deras dagis flera gånger i veckan. Brottsförebyggande, liksom. Man vet ju aldrig...

    Ja, det är väl klart! Hahaha
  • RockingSkåne

    Alltså jag skulle inte bry mig! Det är nog inte bara Romer polisen har registrerade och det är knappast bara polisen i skåne som för register!

  • RockingSkåne
    LillGris skrev 2013-11-28 09:38:12 följande:
    Toppen! Jag tycker vi har ett stort register över alla i sverige. Alla ska lämna in sitt dna till ett polisregister. Brottsförebyggande ju.

    Det finns som sagt säkert redan! Och dna? Vet inte, tror det krävs lite mer organisation!
Svar på tråden Registret på Romer! Vad gör det?