• synthpop

    Vi som tecknar/ritar/målar :)

    Hej!

    Söker likasinnade där ute! Som rubriken lyder...

    Vore jättekul om vi kunde bli ett gäng som disskuterar, ger tips eller slänger upp bilder på våra alster!?
    Tveka inte att skriva!

  • Svar på tråden Vi som tecknar/ritar/målar :)
  • Alvi

    ...Hur hittar jag appen...? Jag hittar bara Familjeliv Stora Gravidguiden och Familjeliv Stora babyguiden... Det är väl inte nån av dem? 

    Har försökt leta resultat i forumet, men utan lycka. (I typ 1,5 minut, men ändå... )

  • Mrs LW
    Alvi skrev 2014-11-25 22:11:58 följande:
    ....ska absolut fundera på det! Jag skickade eländet till en kompis, men jag skulle lika gärna kunna dela med mig här med. Nån måste ju sänka ribban liksom...!  

    Om jag lyckas med appen kan jag testa...!  
    Var inte så kritisk mot dig själv! Alla har vi väl varit nybörjare? Tyckte jag läste att du är nybörjare, ursäkta om jag har fel..Skäms
  • Mrs LW
    Alvi skrev 2014-11-25 22:16:24 följande:

    ...Hur hittar jag appen...? Jag hittar bara Familjeliv Stora Gravidguiden och Familjeliv Stora babyguiden... Det är väl inte nån av dem? 

    Har försökt leta resultat i forumet, men utan lycka. (I typ 1,5 minut, men ändå... )


    Hmm.. Jag sökte bara på ''Familjeliv'' så kom appen upp först.. 
  • Alvi
    Ivan52x53 skrev 2014-11-25 22:10:56 följande:
    Rita inte för mycket :) Vila lite Flört
    Men jag har knappt nån tid! Jag har typ tre kvällar i veckan som bara är mina, och då är det typ 3 timmar per gång, varav jag lägger alldeles för lång tid på att göra annat, för att det är svårt att rita! 

    Så sitter jag här missinassen snart och hetsritar för att jag tycker det är så KUL men jag har för lite tid - för att jag har lagt min tid på andra, helt menlösa saker! 

    NUuuu ska jag sluta spamma den här tråden och gå o borsta tänderna!  
  • Alvi
    Mrs LW skrev 2014-11-25 22:16:47 följande:
    Var inte så kritisk mot dig själv! Alla har vi väl varit nybörjare? Tyckte jag läste att du är nybörjare, ursäkta om jag har fel..Skäms
    Nej, du har så rätt så! Jag har ritat i några månader bara, senast jag sysslade med sånt var i övre tonåren, och det är typ 15 år sedan och då var det inget avancerat. 

    Ingen fara, jag är kritisk när jag tycker att det är befogat. När jag är nöjd, är jag uppriktigt nöjd! 

    Men ni kommer nog inte få se min katastrof, för jag lyckas inte hitta appen! Skrikandes 

    ....nuuuu ska jag borsta tänderna .

    (Snälla snälla, nån annan kan väl skriva här också... Det är störigt med folk som tar plats i forum, jag vill inte vara en sån störig person! .-o
  • Mrs LW
    Alvi skrev 2014-11-25 22:24:36 följande:
    Nej, du har så rätt så! Jag har ritat i några månader bara, senast jag sysslade med sånt var i övre tonåren, och det är typ 15 år sedan och då var det inget avancerat. 

    Ingen fara, jag är kritisk när jag tycker att det är befogat. När jag är nöjd, är jag uppriktigt nöjd! 

    Men ni kommer nog inte få se min katastrof, för jag lyckas inte hitta appen! Skrikandes 

    ....nuuuu ska jag borsta tänderna .

    (Snälla snälla, nån annan kan väl skriva här också... Det är störigt med folk som tar plats i forum, jag vill inte vara en sån störig person! .-o
    Bra det iaf, att du blir nöjd också alltså!

    Kan dela med mig av lite av mina verk, lite variation i kvalité dock.
  • Mrs LW
    AnnaKaffekanna skrev 2014-11-26 20:17:12 följande:
    Fina! Vad använder du för teknik?
    Tack så mycket! De är gjorda i ritprogrammet Easy paint tool SAI, har till det en gammal wacom-platta. Några enstaka effekter är gjorde i PS.
  • AnnaKaffekanna

    Aha annorlunda fina iaf!


    Mrs LW skrev 2014-11-26 20:52:28 följande:

    Tack så mycket! De är gjorda i ritprogrammet Easy paint tool SAI, har till det en gammal wacom-platta. Några enstaka effekter är gjorde i PS.


  • Alvi

    Mrs LW: Ååååhhhh, så mycket fint!! Så härligt att se att det var olika stilar också! Fantastiskt!! Skål (Jag ville ha en tumme upp, men hittade ingen.... Det fick bli ett glas vin istället!

Svar på tråden Vi som tecknar/ritar/målar :)