• LittlePinkStar

    Sätesförlossning tv 1 och 2

    Hej. Finns det någon här som fött vaginalt nät tvilling 1 legat i säte? Jag ska göra detta och söker erfarenheter.

  • Svar på tråden Sätesförlossning tv 1 och 2
  • Kottis

    Hej, min etta låg i säte så det blev planerat snitt av mina tvillingar (mina första barn). Jag var tvingad, fick inte föda vaginalt för läkarna. Har du fått ok på vaginal förlossning? Tror i sådant fall att du får det bara för du fött tidigare, tror det är för stora risker annars. Lycka till!

  • TyckOmMig

    Har fött tv 2 i säte den 22/11 gick bra men annorlunda då jag har erfarenheter från många förlossningar sedan tidigare. Verkar vara ovanligt med att man väljer vaginalt vid tv 1 i säte dock...

  • verkar

    Båda min tjejer låg i säte, läkaren sa att man fick föda vaginalt om man var omföderska men det ville inte jag då jag var rädd jag skulle få gå igenom både en vaginal förlossning och sedan ett akut kejsarsnitt. Så vi planerade ett snitt i v 38.


    Ursäkta min dyslexi
  • raffebo

    Då måste det vara olika regler, för jag fick inte föda vaginalt när 1:an låg i säte. Jag hade fått vaginalt innan. Det blev ett planerat KS.

  • LittlePinkStar

    Tvillingarna har nu kommit. De föddes vaginalt, ettan i säte och tvåan kom med huvudet först. De vägde 3450 och 3500 gr, allt gick hur bra som helst.

    Krystvärkar i 10 min sen var båda ute. Inga bristningar. Pigga bebisar.

    De föddes i v 37+5. Är så glad och nöjd att det inte blev kejsarsnitt!!

    Trist att många landsting har som policy att det automatiskt blir snitt i såna här fall.

Svar på tråden Sätesförlossning tv 1 och 2