• Svar på tråden Stötta Carolina Gynning inför hennes andra förlossning
  • Benmeriem

    Hej!
    Bästa tipset är att man ska hålla sig lugn och va avslappnad, det blir en helt annan förlossning då.
    Jag har fött 6 barn, trodde också jag skulle dö första gången, men det var för jag var rädd och spände mig, denna gång vet du hur det kommer kännas, så försök vara lugn och lyssna på din kropp, då går det fortare också och blir mindre bristningar.kram o lycka till!

  • Pomelo

    Hej! Jag är väl inne på samma råd som föregående. Vi gick profylaxkurs där en lär sig slappna av, andas lugnt och fokusera. Kan verkligen rekommendera profylax. Tror också det blir värre av att vara spänd och rädd. Kroppen sköter ju förlossningen och det är ju "bara" att följa kroppen och liksom flyta med och stå ut med smärtan. Jag har fött två barn och det är klart att det gör ont men det är ju en förhållandevis kort stund och en får ju ett fantastiskt avslut, det får man tänka på under förlossningen också. 

    Lycka till!

  • oraklet från delphi

    Jag har massa tips och pepp som jag gärna delar med mig av om hon vill inboxa mig ☺är erfaren mer säger jag inte

  • Plopps80

    Du fixar det! Var också livrädd inför barn nummer två! Förlossningen gick mycket snabbare och jag var mer med och påverkade. Satt på en pilatesboll med min lustgas och gungade, ställde mig upp ibland. Det är ett hett tips! Pilatesboll är guld!

  • Anastaziah

    Läs boken Föda utan rädsla, läs på om sen avnavling, att vänta med att klippa navelsträngen tills att moderkakan fötts fram för att ditt barn ska få allt sitt blod och viktiga stamceller m.m. Läs på om hur det går till att återuppliva ett barn med intakt navelsträng. Be även din partner läsa på så att ni båda är påslästa om fördelarna.

    Tänk på att snart sitter du där med en bebis i famnen och kan inte för allt i världen komma ihåg hur tufft det var, redan två veckor efter förlossningen slog tanken mig, "Kondom, näe men det här var väll inte så farligt" Haha, som tur var har jag inte blivit gravid igen.

    Lycka till och kör ditt race.

Svar på tråden Stötta Carolina Gynning inför hennes andra förlossning