• LilMommy1

    Min ödla sitter fast inuti lampan

    Fråga 1 är; hur kom den in dit??? Lampan går ej att skruva loss, eller det kanske går men det är nästintill omöjligt. Fråge 2: Hur fanken kom den in dit?? Den är cirka 40 cm lång och jag undrar hur den egenltigen känner sig psykiskt där inne i lampan??? Det måste ju vara jättetrångt och tråkigt att sitta stilla på samma ställe hela tiden. Den har suttit där i cirka 6 timmar och 30 min nu om jag räknat rätt.....borde jag ta en hammare och slå sänder lampan?? Ringa brandkåren så dom får komma och rädda den?Grejen e att om jag slår sönder lampan kommer reptilen fara i golvet och då kommer den typ nästan dö......Är det bättre om jag gör några små hål i lampan så jag kan he in mat och vatten till ödlan??? Så kanske den kan leva där? Det kanske är lättare än att försöka skruva bort lampan liksom. Tycker ändå lite synd om den tänk om den har klaustrofobi?? Stackars stackar stackars lilla reptil

  • Svar på tråden Min ödla sitter fast inuti lampan
  • LilMommy1
    bitterkopp skrev 2013-12-15 03:25:41 följande:
    Lägg en stol med en kudde på under lampan och slå sönder den
    Tack för tipset!! Kanske ska försöka med det nu för min lilla älskling sitter fortfarande där inne i lampan...har behövt ha släckt i lägenheten idag då reptilen skulle få sig en rejäl solbränna då hahahahha 
  • LilMommy1
    Matildet skrev 2013-12-15 04:22:34 följande:
    Hur gick det??
    Ska försöka ta ut den nu, sista försöket nu annars får jag göra hål i lampan och mata den genom hålen.....jag somnade eller ska jag säga däckade efter jag skrivit tråden så jag tog aldrig ut honom igår....
  • LilMommy1
    viseversa skrev 2013-12-15 06:09:38 följande:
    Vilken konstig och osammanhängande tråd. Tror nästan det är påhitt med tanke på hur ts skriver.
    var riktigt borta igår därför skrev jag så osammanhängande och slarvigt ahaah....
  • viseversa
    LilMommy1 skrev 2013-12-15 19:06:18 följande:
    Ska försöka ta ut den nu, sista försöket nu annars får jag göra hål i lampan och mata den genom hålen.....jag somnade eller ska jag säga däckade efter jag skrivit tråden så jag tog aldrig ut honom igår....
    Vadå hade du supit eller? Låter kopnstigt att däcka när man har en ödla som behöver hjälp-. Tror inte på denna tråd ändå.
    Instagram...LOVALOVISA
  • Purpurbräcka

    Vad är det för slags lampa?


    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • LilMommy1
    viseversa skrev 2013-12-15 19:08:40 följande:
    Vadå hade du supit eller? Låter kopnstigt att däcka när man har en ödla som behöver hjälp-. Tror inte på denna tråd ändå.
    Alltså njaa jag hade ätit för mycket pepparkaksdeg.......

    skämt å sido.....ja jag hade druckit men inte så mycket, tror jag däckade för att jag på dagen hade lekt med mina små kusiner och blev ganska så trött av det ahah
  • LilMommy1
    Numminen skrev 2013-12-15 19:10:38 följande:
    Hur gör du när du byter glödlampa?
    Slutar glödlampan att fungera är det nog bara att slänga lampan liksom.....lampan är en lågenergilampa som håller i hur många är som helst
  • LilMommy1
    Purpurbräcka skrev 2013-12-15 19:11:45 följande:
    Vad är det för slags lampa?
    Purpurbräcka skrev 2013-12-15 19:11:45 följande:
    Vad är det för slags lampa?
    man kan säga att det är en iskub på en lampfot ungefär.....som en glasbox 

    väldigt orginell design på lampan så tror inte att det finns någon bild på den....köpte den på en handslöjds-marknad och då var glödlampan redan där....

    enda sättet för reptilen att komma in där är genom lamfoten, som är ihålig....dock väldigt smal så den måste ha haft det jätte trångt när den skulle krypa in där...
Svar på tråden Min ödla sitter fast inuti lampan