• bebi3

    Vi förlorade vår dotter den 10/12 på beräknad födelsedag=(

    I måndags den 9/12 vändes hela vår värld upp och ner. Jag hade börjat få lite värkar kvällen innan och lilla Elsa levde rövare i magen den 8/12 när värkarna så smått började. När jag vaknade dagen efter den 9/12 så hade jag en olustkänsla i kroppen. Elsa brukade alltid leva rövare i magen på morgonen men just denna morgon var det helt stilla. Jag kände att något inte stämde. Jag buffade och knuffade på magen samt drack kallt och en massa som innan fått Elsa att besvara det. Men inte i dag:/

    Jag åkte in till förlossningen för kontroll och när hon lade på CTG-dosan och hittade en puls på 110-120 så förstod jag direkt att det inte var hennes. Det var ju min puls. Hon försökte flytta dosan flera ggr, men inget svar. Redan då började tankarna mala att min känsla stämde. Läkaren kom in med ultraljudsapparaten och började kika och efter nån minut tittar hon på mig och säger att hon tyvärr inte kan se någon hjärtaktivitet. Då brast hela min värld. Jag hade ju dum som jag är åkt in själv till förlossningen för vi hade 2 av barnen hemma och jag skulle ju "bara" in på kontroll.... 

    Jag minns bara att alla tankarna for runt och jag grät panikartat. Vad skulle barnen säga? Vad skulle vi göra med alla saker som stod färdiga hemma? Såna där praktiska grejer var det första som dök upp. Även; hur ska vi kunna begrava vårt barn?!!

    Vi bestämde oss för att gemensamt åka hem och berätta för våra barn som är 8, 7 och 2,5 år. Vi grät hela familjen tillsammans. Sen var det dags att packa väskan till förlossningen. Plocka ur alla bebiskläder som jag hade plockat ner men jag behöll filten som vi hade köpt till Elsa och ett set kläder och mössa som vi hade bestämt hon skulle få kläs i efter förlossningen.

    På kvällen fick jag första omgången cytotec och det räckte för att få i gång förlossningen. Jag hade ju lite egna värkar redan innan.

    Det var en jobbig förlossning både fysiskt och psykiskt.... 03.29 kom lilla Elsa ut. Världens finaste lilla flicka. Så välskapt och fin. Såg ut som att hon sov rofyllt. Vi fick ha henne hos oss ett tag och svepte in henne i sin filt och bara klappade och pussade på henne. På morgonen kom barnen upp och höll i henne och fick klappa och pussa.

    Jag valde att åka hem efter några timmar. Personalen klädde på Elsa så fint och gjorde så fina hand och fotavtryck.

    Dagen efter hade vi minnesstund med våra syskon, deras respektive och föräldrar samt våra egna barn. Fruktansvärt jobbigt. Att förstå att det är sista gången vi fick se henne, hålla henne och få  pussa hennes lena panna. 

    Vi saknar henne så oerhört. Denna olustkänslan i kroppen är fruktansvärd. Begravningen kommer hållas den 3/1 kl 10. 

    Hur överlever man? Kommer det nånsin kännas bra i kroppen? VARFÖR?? VARFÖR???

    Obduktionen visade inget fel på Elsa. Bara att hon enbart hade två kärl i navelsträngen och därför var lite tillväxthämmad (2790 gram och 47 cm i vecka 39+6). 

    Vågar man någonsin skaffa fler barn? och När?

    man far som en bergochdalbana upp och ner... 

    Det är inte rättvist......=(

  • Svar på tråden Vi förlorade vår dotter den 10/12 på beräknad födelsedag=(
  • Jannica L
    leiasmamma skrev 2014-01-10 23:36:39 följande:
    Hej!

    Blev änglamamma nu den 5e i grav. v. 41.. Full rulle innan begravningen till våran Elina



    Jag beklagar att du inte fick behålla din dotter i livet. <3

    Stor kram
  • Jannica L
    tanjisen skrev 2014-01-10 21:45:56 följande:
    Vilken menar du då? ;) Jag tror att det va dig jag huttade på fb skrev ett mail där till dig, kunde inte lägga till dig som vän?!

    nej det måste ha varit någon annan. Kan vara min sekrets som ställer till det ska fixa det under dagen. Igen tack för hjälpen.

    Kram
  • tanjisen
    leiasmamma skrev 2014-01-11 10:08:03 följande:

    vad är de för facebook grupp? skulle gärna vara med..


    Åh jag beklagar så! Men samtidigt grattis till er lilla pärla!

    Det finns en grupp på fb för de som har förlorat sina barn. Va heter du? Så kan jag se om jag hittar dig på fb;)
  • aysn

    Jag blir så oerhört ledsen och berörd av att läsa här. Ingen borde behöva gå igenom något så tungt. Helst skulle jag vilja krama om er föräldrar som mist ett barn och jag önskar att jag kunde göra något för att lätta på er börda. Ni är i mina tankar!

  • leiasmamma

    Precis bytt facebook så har ingen bild eller nått.. Heter Michelle Larsson borde gå att se min omslagsbild där.. Har en bild på vår äldsta dotter, klädd i overall, bilden är svartvit.. Annars, vad heter du?

    Tack! Även om man önskar att de vore annorlunda.

  • tanjisen
    leiasmamma skrev 2014-01-11 15:30:12 följande:

    Precis bytt facebook så har ingen bild eller nått.. Heter Michelle Larsson borde gå att se min omslagsbild där.. Har en bild på vår äldsta dotter, klädd i overall, bilden är svartvit.. Annars, vad heter du?

    Tack! Även om man önskar att de vore annorlunda.


    Jag sökte på dig men det kom upp en massa men ingen me din omslagsbild:( jag heter Tanja Albinsson, men e osäker på om jag går att hitta? :/
  • leiasmamma

    Mamma till Milla Juni? La till dig. Kommer du ifrån Halmstad o bor i Göteborg? Precis tvärt emot mig, kommer ifrån Göteborg o bor i Halmstad!

  • Jannica L
    leiasmamma skrev 2014-01-10 23:37:33 följande:
    Större delen av inlägget försvann? Orkar inte skriva om just nu...



    Skriv när du orkar jag läser gärna din historia om du vill dela den. Va det den 5/1-14 som du förlorade din dotter?
  • leiasmamma

    Jag kanske gör det när jag orkar.. Ja precis, för 6 dagar sen. Dock en vecka sen jag fick reda på att hon var död..

  • bebi3

    Jag beklagar verkligen Leias mamma!! Jag har en blogg om någon vill följa minneavelsa.devote.se och lösenordet är blentelin. Jag har också Facebook och heter Elin Blent så Lägg till mig om ni vill. Kram till er!!

  • Jannica L

    Beklagar verkligen och hoppas att ni har mycket stöd runt er. Stor styrkekram. Jag blev änglamamma för lite mer än tre månader sen. Om du vill kan du maila mig jannica.landin@gmail.com


    leiasmamma skrev 2014-01-11 21:46:49 följande:
    Jag kanske gör det när jag orkar.. Ja precis, för 6 dagar sen. Dock en vecka sen jag fick reda på att hon var död..

  • SiaSantiago

    Första gången på 6 mån som jag är här inne efter att vi förlorade vår son...hände samma sak för oss...

    Beklagar verkligen för er lilla sessa...

    Man tror att man e ensam här i världen om detta..men det är du/ni verkligen inte...

    De känns fortfarande som en dröm...

    Jag har inte förstått vad som har hänt....

    Usch ja jag vet inte riktigt vad man skall säga...

    Ta en dag i taget bara...

    Kram från en mamma till en liten ängla pojke

  • xerox

    Vet inte vad som hände, bara inledningen på mitt inlägg kom med. Jag har inte varit inne här i änglarummet på väldigt länge, hittade hit igen och fann denna tråd. Jag är så ledsen över allas eran förlust. Jag förlorade min förstfödda son för snart 5(!) år sedan. Det känns som igår. Livet fortsätter, det gör mindre ont med tiden. Men fortfarande känns tiden kring födelsedagen jobbig och även andra tillfällen på året då sorgen sköljer över en. Skillnaden med tiden är att dalarna inte blir lika långa eller djupa.. Jag har en grupp på fb, vet inte om det är den ni pratar om här uppe, den heter änglamammor på fb.. Skicka ett pm till mig här så ska ni få mitt namn så ni kommer in i gruppen :) kram

Svar på tråden Vi förlorade vår dotter den 10/12 på beräknad födelsedag=(