• Kiix

    Har han fått hjärnskakning?

    Vi har två nymfparakiter, båda är hanar. Dom kommer bra överens och sådär.


    Igår flög ena in i en spegel här hemma och efter det har han inte varit sig helt själv. Han sitter bara på golvet i buren i ett hörn, tar vi ut honom och sätter honom på golvet så går han och letar upp ett hörn och sätter sig där bara. Kammen har han uppåt hela tiden. Andningen ser ansträngd ut och han sitter väldigt hopsjunken.


    Han verkar inte ha mycket till balans. Han ser trött ut och ser mest ut att vilja sova hela tiden. Han skriker inte som han brukar om vi tar ut den andra nymfparakiten ur buren och ut ur rummet.


    Vi har ringt en djurklinik men hon var ingen expert sa hon och kunde inte hjälpa oss, vi fick nummer till en annan klinik men dom svarade inte.


    Såhär på annandagen så förstår vi att det är svårt att få tag på någon och sådär. Men kan detta vara en hjärnskakning han har fått eller kan det vara något annat?


    Vi är väldigt oroliga och vet inte riktigt vad vi ska göra. Låta honom vila så klart. Men finns det något annat vi kan göra tills vi får tag på en veterinär?

  • Svar på tråden Har han fått hjärnskakning?
  • Fjärilslarv

    varför skriver du här? åk till ett djursjukhus med fågeln!

  • Kiix
    Fjärilslarv skrev 2013-12-26 16:47:34 följande:
    varför skriver du här? åk till ett djursjukhus med fågeln!
    Om du läser hela inlägget så finns det inget öppet i staden jag bor i idag. Annars hade jag väl för tusan inte skrivit här. Läs hela nästa gång!
  • Fjärilslarv
    Kiix skrev 2013-12-26 17:08:41 följande:
    Om du läser hela inlägget så finns det inget öppet i staden jag bor i idag. Annars hade jag väl för tusan inte skrivit här. Läs hela nästa gång!
    ta närliggande stad då!
Svar på tråden Har han fått hjärnskakning?