• Narnia

    Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

    Hej! Är gravid i v.7+0 (v.8) efter IVF. Jag är 35 år, första barnet. Har BF 21/8. Någon mer från Luleå som har BF till sommaren/hösten 2014? Ska vi följas åt, dela erfarenheter, tips, peppa varandra? och kanske tom träffas på BB, vem vet! ;)

  • Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014
  • Lorelei83

    Jag frös i början av graviditeten. Nu är det tvärtom, på jobbet i veckan gick alla och klagade på att det var så kallt medan jag tyckte det var varmt. :)

    Fniss en rolig graviditetsgrej hände igår.

    Igår när kom tillbaka till kontoret på eftermiddagen tyckte jag att det STANK kaviar överallt. Jag kunde inte förstå vem som åt kaviar och tyckte det luktade så äckligt. Frågade två kollegor om de kände samma sak. Och..nej..det gjorde de inte... Bara i mitt eget huvud. ;) Så knäppt.

  • Heelleennaa

    Jag frös också till en början, nu är jag varm jämt. I huset har jag dragit ner värmen ordentligt och har öppnar gärna fönstret, men min man tycker att det är kallt inne. Det brukar vara tvärt om, och jag brukar alltid på vintern värma en vetekudde och lägga under en filt när jag ser på tv, har inte inträffat en enda gång denna vinter :)

  • tusa

    Hej, hej!

    Välkomna ni nya Solig
    Inte hunnit med nätet på några veckor  nu, haft fullt med jobb, men det är bra, tiden går fortare då!
    V. 9+4 idag! Illamåendet kom förra veckan och har varit riktigt illa i helgen, dessutom är jag dödstrött, kraftlös, frossig men varm inuti, men har ingen feber...svårt att avgöra om jag är sjuk på riktigt eller bara gravid, helt under isen har jag varit iaf...skickade mannen att jobba mitt shift i fredags, då var det bara tvärstopp, så får se om jag orkar jobba i veckan. Hungrig hela tiden också och fullkomligen vräker i mig alla former av kolhydrater!? Förvånad

    Åh, så mysigt med fikaträff! Nästa gång kommer jag, då är jag lite mer gravid Cool

    Syns det på FB om jag går med i gruppen? Vi har berättat för närmsta familjen förra veckan, men ville inte bli så offentlig ännu..

  • Narnia

    Jo, jag tror att man kan se vem som är medlem även fast man inte är medlem. Kolla upp det du som inte är medlem än. Sök gruppen o kika om du kan se vem som är medlem. Kan du inte se det, ja då kan inte de se att du är medlem när du blir det. Sen är det en annan sak ifall de ser att du gått med i gruppen.

    Från en början var gruppen hemlig just för att man skulle få vara med från allra första början men jag upptäckte ganska fort att alla behövde bli vän med mig om de ville vara med... och jag är ganska restriktiv med vem jag blir vän med på fb så det fick bli en privat grupp istället. ;)

  • tusa

    Kollat och ja, jag kan se er Cool

    Kommer in efter v.12 då!...svamlade igår f.ö, är ju 8+5 idag, alltså i v.9, inte 9+5 Tungan ute

  • Nyinflyttad2014

    Hej! Jag har precis flyttat till Luleå från Stockholm. Känner praktiskt taget ingen här i stan och hittade den här tråden på nätet. Jag har bf 4/5 och tycker det vore roligt att träffa andra gravida i området. :)

  • tusa
    Nyinflyttad2014 skrev 2014-04-11 08:58:14 följande:
    Hej! Jag har precis flyttat till Luleå från Stockholm. Känner praktiskt taget ingen här i stan och hittade den här tråden på nätet. Jag har bf 4/5 och tycker det vore roligt att träffa andra gravida i området. :)
    Hej och välkommen till rätta sidan Sverige Tungan ute

    De flesta håller numer till i en FB-grupp.

    "BF Luleå 2014" heter den så kolla in där!!
  • Heelleennaa

    Hej Nyinflyttad 2014! Här är en till som är beräknad 4/5. Flyttade också hit från Stockholm nyligen, bott här i ca 1,5 år nu och känner inte heller så många. Ringer förresten en liten klocka att vi kanske har setts, kan det ha varit med dig som jag pratade med om Gudrun Schymans förlossningsvideo i onsdags förra veckan på mjölkuddens vårdcentral under en fikapaus på en föräldrautbildning? Glad 

  • Majken33

    Hej alla!

    Gissar att ni är aktiva på facebook nu för tiden istället. Och jag som fortfarande inte vill att det ska komma ut där... Jag räknar i alla fall ner tiden till RUL nu och längtar efter att få veta hur det står till där inne. Två veckor kvar. 

    Funderar på att komma på fikaträffen, är det fortfarande aktuellt med fika på söndag? Vad gäller i så fall? Glad Hur många tar med dig sin partner? 

  • tusa

    Hej!

    Ja, fika imorgon kl.14. Det verkar vara flera partners som kommer, och barn med Glad

Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014