• mettemette

    tvillingar sommar 2014 någon som vill följas??

    Hej några här inne som väntar tvillingar till sommar?? Vore trevligt att följas åt och dela lite tankar , funderingar och känslor kring allt det fantastiska vi har framför oss=)

  • Svar på tråden tvillingar sommar 2014 någon som vill följas??
  • Modigh
    jennylidin skrev 2014-03-02 10:19:05 följande:
    Det tog väl ungefär en timme.. kommer inte riktigt ihåg, var lite chockade som sagt när vi gick därifrån ;) 

    Nu har jag äntligen fattat att det är två där inne, men det är fortfarande lite svårt att förstå :)

    Haha, googlade tvillinggraviditet häromdan och kollade på bilder... Shit säger jag bara! Ska jag få så stor mage?!! :D
    Okej! Jag de va ungefär va vårt tog också :) Fick veta att vi väntar två små töser. Sååå glad!! :D

    De tog mig jätte lång tid att komma över chocken av att de va två, å ja, de e fortfarande lite svårt att förstå ibland :P

    Haha! Sett ganska många som inte fått så stor mage vid tvillingar, tror att de e de dom mest överdrivet stora magar vars bilder hamnar på google :P Ja hoppas INTE ja får så stor mage! xD Hade rätt liten mage me sonen å vill att de förblir så hehe ;P:
  • MammaJonna
    Modigh skrev 2014-03-02 14:01:58 följande:
     Fick veta att vi väntar två små töser. Sååå glad!! :D
    Va roligt :) hur var det med skiljeväggen då? Har de delad eller varsin moderkaka? 
  • Modigh
    MammaJonna skrev 2014-03-03 07:44:26 följande:
    Va roligt :) hur var det med skiljeväggen då? Har de delad eller varsin moderkaka? 
    jaa verkligen roligt! Alltid velat ha en tjej, å så får ja två! :P De är en tydlig skiljevägg och lambda tecken så är väldigt troligt tvåäggs. Moderkakan fick ja faktiskt inte veta nåt om.. Men väldigt nyfiken om de e en eller två.. Troligtvis två, men som också kan ha växt ihop. Nu när ja tänker efter så borde ja fått veta de.. Blir ju en större risk om dom delar moderkaka.. Men bm kanske ser de sen i infon hon får. Får kolla me henne :)
  • JeaSv

    Hej! Är i v 19 och väntar enäggstvillingar som delar moderkaka och tyvärr har ingen skiljevägg kunnat konstaterats =/ Ska på rul imorgon och är superorolig att nåt ska vara fel! Håller mig så lugn jag bara kan. Nån annan i samma situation?

  • MammaJonna
    JeaSv skrev 2014-03-05 20:08:45 följande:
    Hej! Är i v 19 och väntar enäggstvillingar som delar moderkaka och tyvärr har ingen skiljevägg kunnat konstaterats =/ Ska på rul imorgon och är superorolig att nåt ska vara fel! Håller mig så lugn jag bara kan. Nån annan i samma situation?
    Hej! Hoppas det gick bra på ultraljudet...Jag har också varit himla orolig sedan jag fick reda på att det var tvillingar, även fast riskerna inte är lika stora för mig då jag väntar tvåäggs...men nu är jag i v 29 och har lugnat mig. 
  • JeaSv

    Är i 23+3 och en tunn vägg mellan pojkarna har iaf konstaterats! =) Har dock redan fått kortison för deras lungmognad eftersom den minsta tvillingen har börjat sacka efter rejält. Får hoppas han kommer igen den lille och att de får stanna många veckor till i magen!

  • MammaJonna
    JeaSv skrev 2014-04-11 22:15:35 följande:
    Är i 23+3 och en tunn vägg mellan pojkarna har iaf konstaterats! =) Har dock redan fått kortison för deras lungmognad eftersom den minsta tvillingen har börjat sacka efter rejält. Får hoppas han kommer igen den lille och att de får stanna många veckor till i magen!
    Oj hoppas verkligen det går bra! Är du sjukskriven nu då?
  • JeaSv
    MammaJonna skrev 2014-04-12 17:38:21 följande:
    Oj hoppas verkligen det går bra! Är du sjukskriven nu då?

    Jag har varit sjukskriven sen v16 och kommer nog vara det tiden ut pga illamående, sömnproblem, sammandragningar etc. Skönt att bara vara hemma och ta det lugnt och ta hand om sig själv och magen! Den lilla ligger fortfarande efter men så länge flödena är bra och det inte utvecklas till ttts så är det bara att avvakta och låta tiden gå! Vilken vecka är du i nu? Får man gå tiden ut med tvåäggs där du bor?
  • MammaJonna
    JeaSv skrev 2014-04-17 19:39:03 följande:

    Jag har varit sjukskriven sen v16 och kommer nog vara det tiden ut pga illamående, sömnproblem, sammandragningar etc. Skönt att bara vara hemma och ta det lugnt och ta hand om sig själv och magen! Den lilla ligger fortfarande efter men så länge flödena är bra och det inte utvecklas till ttts så är det bara att avvakta och låta tiden gå! Vilken vecka är du i nu? Får man gå tiden ut med tvåäggs där du bor?
    Skönt att höra. Jag är i vecka 32...jag bor i dalarna och här får man gå 40 veckor. Hoppas dock att jag slipper det.
  • JeaSv
    MammaJonna skrev 2014-04-17 21:41:19 följande:
    Skönt att höra. Jag är i vecka 32...jag bor i dalarna och här får man gå 40 veckor. Hoppas dock att jag slipper det.

    Jag bor oxå i dalarna! =) Men är väl v 38 för enäggs tror jag?
  • MammaJonna
    JeaSv skrev 2014-04-23 19:27:12 följande:

    Jag bor oxå i dalarna! =) Men är väl v 38 för enäggs tror jag?
    Kanske det...jag har två äggs så vet inte:)
  • Gege

    Följ oss på FB istället. Här är det ingen aktivitet "vi som väntar tvillingar sommaren 2014". Jag har 36 dagar kvar men ber till gudarna att dom kommer tidigare.

Svar på tråden tvillingar sommar 2014 någon som vill följas??