• Patricia Helena

    Plussade efter 7 år

    Idag plussade jag efter 7 1/2 år försök till att bli gravid. Jag kan inte beskriva lyckan. Jag vill skriva detta till er som fortfarande försöker där ute. Att det finns ändå hopp.

    Ska försöka att göra historian kort. Jag och min man har försökt att bli gravida i 7 1/2 år nu. Efter 2 års försök gick vi till IVF kliniken i Malmö, där dem sa att vi hade en chans på ca 10 % att bli med barn. Då min man hade mycket dålig spermie kvalitet.  Vi fick ingen hjälp med IVF eftersom vi inte hade bott ihop tillräckligt länge.

    Så vi började med ägglossnings tester, som vi höll på med i 1 år, utan att lyckas. Vill pointera att det var en mycket stressig tid att hålla på med dem, för eftersom man visste att man hade haft sex exakt vid ägglossning, så trodde man givet vis man var gravid varje  gång då mensen inte skulle komma så att säga.

    Hängde också mycket här inne på FL vilket också var mycket stressigt då man såg alla plussa osv, så har inte varit aktiv här på mycket länge. Efter nu ca 1 år tbx har jag och min man slutat att tänka på barn över huvud taget. Och nu idag sitter jag här med vårt plus.

    Många känslor sprudlar just nu, ska låta detta sjunka in nu, och hoppas på att allt går vägen.

    Sluta inte hoppas ni där ute som försöker!!!!!!!!

  • Svar på tråden Plussade efter 7 år
  • Pimpinellan

    Stort grattis! Glad Så länge man inte är steril kan det ju gå spontant vilket ni inte är vare sig första eller sista exemplet på. Slutat tänka hade ni inte heller gjort (man kan inte det heller om man önskar barn!-)uppenbarligen hade ni oskyddat sex och se det gick. {#emotions_dlg.flower} Vi har försökt lika länge och har visserligen oskyddat sex,men ytterst,ytterst få blir gravida i min ålder och majoriteten av dem har barn sen förr så vi går vidare med ED.

    Lycka till nu! Solig

Svar på tråden Plussade efter 7 år