• lilla mama

    Aldrig så många tårar.

    "Det var inga många dagar sedan jag avbröt graviditeten. Inte många dagar sedan jag valde att skicka mitt eget kött och blod till himlen. Det enda som någonsin varit kött och blod för mig. Tårarna rinner varje kväll och ingenting får mig egentligen på andra tankar. Beräknat födelsedatum var två dagar efter din pappas. Tänder ljus för dig, ber för dig, hoppas att du får ett bra himlaliv. Tankarna flyger runt i mitt huvud, skulle du vara lik mig? Skulle jag äntligen få känna den känslan när ett barn är lik sin mor? Eller lik sin far? Som jag aldrig fått. Aldrig sett mina föräldrar. Aldrig träffat dom. Aldrig varit kött och blod. Aldrig kunnat säga "jag älskar dig mamma" och verkligen menat det. I ett annat liv, en annan tid hade jag givit dig tid och rum för att se till att du fick det allra bästa. 
    Två månader av lycka innan jag gjorde det värsta som kunde hända. Jag hoppas jag kan ge ditt lillasyskon ett bättre liv. Jag hoppas att du förstår mig. Du har fått mig se livet ur ett annat perspektiv, himlen är inte långt bort. Jag saknar dig, saknar att prata med dig om kvällarna. Saknar att se magen puta ut. Saknar att må illa så fort jag åt något av fel konsistens. Saknar att ligga i soffan och dricka blåbärssoppa i väntan på dig. Jag älskade dig, innan jag ens träffat dig. Du har förändrat mitt liv. Förlåt. Jag tänker på dig, nu och föralltid. "

  • Svar på tråden Aldrig så många tårar.
  • hope27

    Jag beklagar så mycket. Det är hemskt. Det finns egentligen inga ord som kan beskriva hur hemskt det är. Tårarna rinner när jag läser ditt inlägg. Jag kommer troligtvis bli tvungen att gå genom samma sak som dig om bara någon dag.... Jag känner igen mig i de tankar och känslor som du skriver. 

    Önskar dig all styrka i världen, kram

Svar på tråden Aldrig så många tårar.