• Fagerlund

    Fria medier - vilken är din favorit?

    Etablerad, traditionell media är på nedgång och istället söker sig folk till fria media på nätet.

    Vilken är din favorit?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fria medier - vilken är din favorit?
  • DenNamnbitne

    Jag diskuterade just detta igår. Hur som helst är de viktiga även om de har sina sidor. Exponerat hänger ut folk och är alltså inte bättre än mainstreammedia. Avpixlat är populistisk och lite av vad jag brukar kalla SD-fanclub och Flashback är väldigt stort och bra, det är bra att det inte är bundet till någondera sidan. Jag valde Fria Tider, men hade ännu hellre sett Nya tider där. De vänder sig inte enbart till SD-väljare och är ett väldigt bra komplement till annan media.

  • Fagerlund
    DenNamnbitne skrev 2014-02-03 18:08:24 följande:
    Jag diskuterade just detta igår. Hur som helst är de viktiga även om de har sina sidor. Exponerat hänger ut folk och är alltså inte bättre än mainstreammedia. Avpixlat är populistisk och lite av vad jag brukar kalla SD-fanclub och Flashback är väldigt stort och bra, det är bra att det inte är bundet till någondera sidan. Jag valde Fria Tider, men hade ännu hellre sett Nya tider där. De vänder sig inte enbart till SD-väljare och är ett väldigt bra komplement till annan media.
    Tack för tipset!
  • BCH52

    Jag läser Fria.nu, där får man läsa bakgrunden till många av de snuttnyheter man endast får en liten bit av i många båda gamla och nya nedier, det blir lite av, "Aha, hänger de händelserna ihop".

  • Fagerlund
    BCH52 skrev 2014-02-03 18:57:38 följande:
    Jag läser Fria.nu, där får man läsa bakgrunden till många av de snuttnyheter man endast får en liten bit av i många båda gamla och nya nedier, det blir lite av, "Aha, hänger de händelserna ihop".
    Lite för kommunistisk för min smak.
  • BCH52
    Fagerlund skrev 2014-02-03 19:55:11 följande:
    Lite för kommunistisk för min smak.

    Det kan jag hålla med om, men det hindrar inte att de har bra bakgrundsartiklar i många ämnen. Jag tycker dessutom att det är än viktigare att följa debatten i de medier som inte direkt är mainstream. Medier som belyser från diametralt motsatta håll. Vi som varit med ett tag har lärt oss att ju fler perspektiv du får desto närmare en någorlunda objektiv sanning kommer du.
  • Fagerlund
    BCH52 skrev 2014-02-03 20:05:19 följande:

    Det kan jag hålla med om, men det hindrar inte att de har bra bakgrundsartiklar i många ämnen. Jag tycker dessutom att det är än viktigare att följa debatten i de medier som inte direkt är mainstream. Medier som belyser från diametralt motsatta håll. Vi som varit med ett tag har lärt oss att ju fler perspektiv du får desto närmare en någorlunda objektiv sanning kommer du.
    Absolut! Den vanligaste kritiken mot alternativa media är att dom är så ensidiga och vinklade, men det kompenserar man med att läsa ett urval med olika vinkling.
  • Hen håle

    Jag tycker flashback duger gott som samlingsplats för alltihop egentligen, det som tas upp där täcker in det mesta.

Svar på tråden Fria medier - vilken är din favorit?