• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Teckning av kvinnorumpa
  • Plopps80
    saltgurka skrev 2014-02-11 10:43:05 följande:
    Utveckla om du vill. Alltså, jag ifrågasätter inte din åsikt, men vill gärna höra varför för att förstå. På vilket sätt är den stor och på vilket (eller vilka) sätt ser den fläskig ut?

    Svårt att förklara. Det är ingen rumpa som är snygg i jeans. Jag föredrar små rumpor.
  • saltgurka
    Plopps80 skrev 2014-02-11 10:49:27 följande:

    Svårt att förklara. Det är ingen rumpa som är snygg i jeans. Jag föredrar små rumpor.
    Naaw... OK. Varför skulle den inte vara snygg i jeans då?
  • saltgurka
    Plopps80 skrev 2014-02-11 10:38:52 följande:
    Stor och fläskig....
    Kråkans älskling skrev 2014-02-11 11:14:13 följande:
    Tycker den är normalstor, ser fast och vältränad ut.
    Nu vill jag inte starta krig här, men det skulle vara kul att höra hur ni båda kom fram till era åsikter - eftersom ni är motpoler. Inte att den ena eller andra har fel (finns inga fel här), utan att höra argumenten för hur ni upplever hennes rumpa.
  • saltgurka
    Emmi27 skrev 2014-02-11 12:36:24 följande:
    Mellan, mjuk och otränad. Jättefin, skulle gärna ha en sån.
    Det är detta alternativ som verkar dra ifrån. Vad är det som gör att den ser mjuk ut och inte fast ut enligt dig?
  • Anton Chigurh
    Fagerlund skrev 2014-02-11 09:34:55 följande:
    Vapnet på bilden:


    Är det en sån?
    Fan vilken vacker pjäs...Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Aniiee

    Space adventure cobra var ganska kul, när det begav sig.....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • saltgurka
    Aniiee skrev 2014-02-11 15:11:28 följande:
    Space adventure cobra var ganska kul, när det begav sig.....
    Du vet väl att man kan köpa hela originalsamlingen på DVD nu? Alltså alla avsnitt som inte dubbades på svenska.
  • Aniiee
    saltgurka skrev 2014-02-11 15:12:38 följande:
    Du vet väl att man kan köpa hela originalsamlingen på DVD nu? Alltså alla avsnitt som inte dubbades på svenska.
    Eh.... uppväxt i JAPAN! HALLÅ! Har du inte fattat det än? =P

    Jag har hela originalsamlingen. På både VHS och DVD. För lääääänge sen..... Visste inte ens att de dubbat SAC på svenska..... men om de har det så är det lite coolt, faktiskt. 

    Nästa projekt blir att lobba för Cowboy Bebop på svenska. Det är ni värda....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • saltgurka
    Aniiee skrev 2014-02-11 15:41:24 följande:
    Eh.... uppväxt i JAPAN! HALLÅ! Har du inte fattat det än? =P

    Jag har hela originalsamlingen. På både VHS och DVD. För lääääänge sen..... Visste inte ens att de dubbat SAC på svenska..... men om de har det så är det lite coolt, faktiskt. 

    Nästa projekt blir att lobba för Cowboy Bebop på svenska. Det är ni värda....
    De dubbade 16 avsnitt på svenska med Tomas Bolme i spetsen. DVD-samlingen finns att köpa idag.
  • Aniiee
    saltgurka skrev 2014-02-11 15:44:35 följande:
    De dubbade 16 avsnitt på svenska med Tomas Bolme i spetsen. DVD-samlingen finns att köpa idag.
    Coolt!
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee

    BTW, på tal om dubbade saker, kan vi skruva tillbaka tiden till tidigt 80-tal och se till att de dubbar resten av fragglarna också? Jag vill verkligen se hela fragglarna på svenska... nostalgitripp...


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • saltgurka
    Aniiee skrev 2014-02-11 15:46:43 följande:
    Coolt!
    Eftersom jag var så snäll och tipsade dig kan väl du vara så snäll och posta on topic nu?
  • Aniiee
    saltgurka skrev 2014-02-11 15:48:51 följande:
    Eftersom jag var så snäll och tipsade dig kan väl du vara så snäll och posta on topic nu?
    Ok! Mitt svar på TS är: Det är en kvinna. Bakifrån. Hon har en rumpa.... Vet man någonting om anatomi så kan man konstatera att den är rätt stor, men hur pass vältränad den är kan man inte säga, då den är tecknad och man inte kan avgöra hur spänd huden är eller hur musklerna ter sig. Så, en stor rumpa med okänd muskulatur.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • saltgurka
    Aniiee skrev 2014-02-11 15:58:21 följande:
    Ok! Mitt svar på TS är: Det är en kvinna. Bakifrån. Hon har en rumpa.... Vet man någonting om anatomi så kan man konstatera att den är rätt stor, men hur pass vältränad den är kan man inte säga, då den är tecknad och man inte kan avgöra hur spänd huden är eller hur musklerna ter sig. Så, en stor rumpa med okänd muskulatur.
    Ändå finns det en hel del som avgör hur fast den ser ut att vara.

    Vad är det som gör att du tycker den ser stor ut då?
  • Aniiee
    saltgurka skrev 2014-02-11 16:09:23 följande:
    Ändå finns det en hel del som avgör hur fast den ser ut att vara.

    Vad är det som gör att du tycker den ser stor ut då?
    Folk ser det de vill se, helt klart. Confirmation bias och allt det där. Så är det alltid. En del har lite svårt att förstår det, dock.

    Anatomin. Har man någon som helst hum om anatomi så ser man att den rumpan är "stor", rent anatomiskt. Sen lägger folk på sin syn på saker på ett visceralt plan, och vips önskar vissa att den var större eller mindre och sätter en ettikett därefter.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • saltgurka
    Aniiee skrev 2014-02-11 16:19:43 följande:
    Folk ser det de vill se, helt klart. Confirmation bias och allt det där. Så är det alltid. En del har lite svårt att förstår det, dock.

    Anatomin. Har man någon som helst hum om anatomi så ser man att den rumpan är "stor", rent anatomiskt. Sen lägger folk på sin syn på saker på ett visceralt plan, och vips önskar vissa att den var större eller mindre och sätter en ettikett därefter.
    Säker på det? Kan man verkligen inte se några tecken på exempelvis former eller vilka färger som används på vissa ställen?

    Du som då kan så mycket om anatomi kan väl berätta för oss andra varför hennes rumpa är stor? Som du säkert ser är det betydligt fler som röstat mellan än stor.

    Själv tycker jag inte att det finns rätt eller fel här...
  • dps

    Hon har ju helt klart en stor rumpa, och man ser på formen och vecken att den är lite rultig.

Svar på tråden Teckning av kvinnorumpa