• BeanBag

    Fördelar iPhone?

    Eftersom alla verkar så nöjda med sina iPhones så skulle jag vilja höra vad ni anser är fördelar med den vs android. Jag har haft min iPhone i snart ett år och har än inte hittat några fördelar :-/


  • Svar på tråden Fördelar iPhone?
  • Aniiee
    Tihi skrev 2014-02-28 17:37:55 följande:
    Sorry, jag är lite överkänslig idag. Pms. Drömmer

    Hangouts, är det en app eller eller känner mobilen själv av att det är en android på andra sidan och skickar gratis sms?

    Svara på du.
    =) Så är livet ibland.

    Hangouts är en app, men den är inbyggd och "obligatorisk" i alla androidmobiler. Så.... take your pick!

    Tänkte bara säga att apple inte är problemfritt, heller. Folk har problem med sina iphones stup i kvarten. Så även jag =P Jag har bådadera....

    Sen åter igen felslutet iphone/android. Iphones säkerhetskopiering är sjukt smidig. Det är även Xperias och HTCs och Samsungs. Resten av de 60 märkena som använder android som operativsystem vet jag inte, för jag har inte testat alla....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Tihi
    Aniiee skrev 2014-02-28 17:48:52 följande:
    =) Så är livet ibland.

    Hangouts är en app, men den är inbyggd och "obligatorisk" i alla androidmobiler. Så.... take your pick!

    Tänkte bara säga att apple inte är problemfritt, heller. Folk har problem med sina iphones stup i kvarten. Så även jag =P Jag har bådadera....

    Sen åter igen felslutet iphone/android. Iphones säkerhetskopiering är sjukt smidig. Det är även Xperias och HTCs och Samsungs. Resten av de 60 märkena som använder android som operativsystem vet jag inte, för jag har inte testat alla....
    Men hangouts ligger alltså inte i din vanliga sms-inkorg så att säga som iMessage gör? Men sms och mms skickas gratis med hangout mellan alla androider?

    Menar du att Samsung t ex har "samma" säkerhetskopiering som iPhone? Varför skriver mobiltidningen att iPhones är bäst och den enda av sitt slag? Att man måste använda flera olika sätt att göra en back-up på på android? Får man verkligen med sig hela telefonens innehåll på Samsung eller andra märken på samma sätt som iPhone?

    Jag har också en android vid sidan av men använder den sällan för det är inte mitt huvudnummer. Jag tycker den är rörig och känns inte lika trygg att ha att göra med gällande virus osv.

    Jag har inte upplevt att folk har problem i samma mängd med iPhone som med Androider.
  • amalie79

    För mig som inte är så tekniksmart har iPhone varit enklast att lära sig.

    En annan sak är lagning. När jag tappade min 4S i backen kostade det 700 att laga displayen. När lille pojken satte sig på storebrors samsung skulle det kosta 1600 att laga- han fick en ny mobil istället , en iPhone :)

  • Flisan79

    Min man har bytt fram och tillbaka x antal ggr då han hela tiden faller för hur "bra" och "flashiga" androidtelefonerna är. Men det slutar alltid likadant. Att han återgår till iPhone. Orsaken: den är så lätt att förstå sig på. Allt är så självklart och man hittar saker precis var man förväntar sig.
    Jag håller med. Min 4 åring och 6 åring har varsin iPhone och de blev experter på 2 röda.

  • sportpappa
    Tihi skrev 2014-02-28 18:02:37 följande:
    Men hangouts ligger alltså inte i din vanliga sms-inkorg så att säga som iMessage gör? Men sms och mms skickas gratis med hangout mellan alla androider?

    Menar du att Samsung t ex har "samma" säkerhetskopiering som iPhone? Varför skriver mobiltidningen att iPhones är bäst och den enda av sitt slag? Att man måste använda flera olika sätt att göra en back-up på på android? Får man verkligen med sig hela telefonens innehåll på Samsung eller andra märken på samma sätt som iPhone?

    Jag har också en android vid sidan av men använder den sällan för det är inte mitt huvudnummer. Jag tycker den är rörig och känns inte lika trygg att ha att göra med gällande virus osv.

    Jag har inte upplevt att folk har problem i samma mängd med iPhone som med Androider.
    Om du vill så kan Hangouts hantera dina SMS. Så kör jag. Väldigt smidigt. SMS och MMS är aldrig gratis oberoende om du kör på en iPhone eller Android. Det som är gratis är iMessage på iPhone och det fungerar bara mot andra som kör iMessage. Hangouts är gratis på Android och iPhone (japp, hangouts finns till iPhone).

    iPhone har väl en bättre säkerhetskopiering om man menar att allt kopieras och kan återställas. Nackdelen som jag ser det är att man lägger alla ägg i en korg och tror att den backupen alltid kommer att fungera. Den strular för ganska många vilket gör att man förlorar allt.
    Jag tycker det är positivt att börja om varje gång jag byter telefon och rensa upp så att jag har minimalt med appar på mina telefoner.
    Som backup har jag valt att endast använda tjänster som har molnlagring vilket gör att jag får automatisk backup hela tiden. Synk sker automatiskt och jag har tillgång till all data på alla mina mobiltelefoner och datorer som är iPhones, Androider, Windows-PC och MacBook. Jag tänker aldrig på att göra backup för det behövs helt enkelt inte.

    Virus existerar inte på Android.
  • Nenne666

    Vad fint att android är nöjda, men fråga nån efter en åsikt kring android? Varför svarar man då i en tråd som inte har med sig själv att göra?

  • Nenne666
    BeanBag skrev 2014-03-08 21:21:36 följande:
    Har fortfarande inte hittat några fördelar så när den här telefonen dör blir det en android



    Dåså , då är ditt problem löst.
  • Nitor
    BeanBag skrev 2014-03-08 21:21:36 följande:
    Har fortfarande inte hittat några fördelar så när den här telefonen dör blir det en android
    Nenne666 skrev 2014-03-09 02:51:15 följande:


    Dåså , då är ditt problem löst.
    Hoppas den inte håller i fem år bara  Flört

  • BeanBag

    Jag hoppas den håller länge. Lägga ut pengar på telefoner är inte mitt favoritnöje


    Nitor skrev 2014-03-09 12:53:50 följande:
    Hoppas den inte håller i fem år bara  

  • Nitor
    BeanBag skrev 2014-03-09 15:42:55 följande:
    Jag hoppas den håller länge. Lägga ut pengar på telefoner är inte mitt favoritnöje
    Samma här. Fast efter de två åren som abonnemanget har löpt ut är det nästan bäst att köpa nytt igen. Vet i tusan hur länge de nya telefonerna håller nu för tiden?
  • zippo99

    Smaken är väl som baken där. iPhone och androidlurar kan väl göra i stort sett samma saker nu. Alla appar kommer ju till båda systemen nuförtiden. En av fördelarna tycker jag är storleken. Jag hade en Htc one och den var ju nästan som en surfplatta i storlek. Musikappen tycker jag är mycket bättre i min iPhone än i androidluren men det finns ju att ladda ner andra om man vill ha det. Lättare att navigera i menyer i min iPhone tycker jag också att det är. Och sen är inte plastig som de flesta androidlurar är. Finns ju undantag som tex htc one då.

  • Ulf Harrys Farsa

    Är inne på min 4:e iPhone, jag har aldrig haft problem.
    Moderna telefoner med Android som operativsystem funkar väl bra också och Windows telefoner verkar ju blivit av med alla problem nu.

    Snälla sluta kalla det för iPhone och Android, det är två helt olika saker. iPhone är en telefon, Android är ett operativsystem, ungefär som att prata om Bilar & Äpplen.

  • zippo99
    zippo99 skrev 2014-03-10 08:52:42 följande:
    Smaken är väl som baken där. iPhone och androidlurar kan väl göra i stort sett samma saker nu. Alla appar kommer ju till båda systemen nuförtiden. En av fördelarna tycker jag är storleken. Jag hade en Htc one och den var ju nästan som en surfplatta i storlek. Musikappen tycker jag är mycket bättre i min iPhone än i androidluren men det finns ju att ladda ner andra om man vill ha det. Lättare att navigera i menyer i min iPhone tycker jag också att det är. Och sen är inte plastig som de flesta androidlurar är. Finns ju undantag som tex htc one då.

     Då får vi väl skriva lurar med ios istället då så alla blir nöjda och glada då.
  • Sensitiveguy

    Ljudet är förvånansvärt bra, mycket beroende på att högtalarna sitter vid mikrofonen, undertill istället för på baksidan som på android-telefoner. Bilden är alltsomoftast väldigt bra med, och i övrigt är det pure quality med lätt tillgång till tillbehör och service då den marknadsmässigt är en sådan etablerad modell.

  • GavinGadget
    Flisan79 skrev 2014-02-28 18:45:23 följande:

    Min man har bytt fram och tillbaka x antal ggr då han hela tiden faller för hur "bra" och "flashiga" androidtelefonerna är. Men det slutar alltid likadant. Att han återgår till iPhone. Orsaken: den är så lätt att förstå sig på. Allt är så självklart och man hittar saker precis var man förväntar sig.

    Jag håller med. Min 4 åring och 6 åring har varsin iPhone och de blev experter på 2 röda.


    Haha jag tycker tvärt om. Jag lyckas inte hitta saker på iPhone. Går in i OneDrive men där finns bara en tom sida för webbplatser, alla mina filer har spritts ut på olika appar.

    Jag hittar inte hur man bifogar filer i mail och kan inte sortera upp apparna så jag hittar saker smidigt och får lite struktur. Inga genvägar heller. Bara en röra med fyrkanter. Mail hamnar också huller om buller i konversationerna.

    Den enda fördelen är att min privata G2 Nicke börjar ge upp men min 5S från jobbet tickar på hyfsat.

    På android är jag alltid nyfiken på uppdateringarna. På IPhone märker jag ingen skillnad och kan lika gärna vara utan.

    Mikrofonen är riktigt bra på iPhone medan min gamla G2as mikrofon börjar bli igensatt eller ngt.

    FaceTime är också rätt smidigt. Konstigt att det inte ligger i telefonappen även på android. Fanns ju på min gamla Nokia innan iPhone ens lanserat sin första lur.
Svar på tråden Fördelar iPhone?