• skapadebatt

    Vilket kaffemärke har du alltid/oftast hemma?

    Som rubriken lyder, vilket kaffemärke har du alltid/oftast hemma?
    Det behöver ju nödvändigtvis inte vara det kaffe man tycker är godast, kan ju t.ex. vara ekonomi som gör att man väljer en billigare sort.
    Berätta gärna med vilken sort ni inte alls tycker om samt om ni dricker kaffet svart eller med mjölk/socker.

    Själv så älskar jag Gevalia och har alltid det hemma och förstår verkligen inte människor som köper Löfbergs lila. Enligt mig så är det bara blaskigt.. Dricker alltid mitt kaffe svart.

    Naturligtvis så finns det olika sorter inom de olika märkena som smakar olika, men nu kör vi bara på märke! (men berätta gärna vilken sort, skadar ju aldrig att bli tipsad om riktigt gott kaffe! :))

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket kaffemärke har du alltid/oftast hemma?
  • Daniel12

    Gevalias Cappucino.  Kan inte dricka vanligt kaffe pga panikångest, men Cappucino går alltid ner..

  • LillGris
    skapadebatt skrev 2014-02-27 21:20:45 följande:
    Det är ganska många som maler bönor själva och det måste jag säga att jag har blivit väldigt nyfiken på att prova nu! Har aldrig gjort det innan. Har ni några tips på hur man får det riktigt bra? Måste man införskaffa sig en dyr kvarn? Funkar billigare eller kan man göra på annat sätt? :)



    Vi hade en billig tidigare men den gick sönder efter kanske 10-15 användningar. Köpte en till, samma sak. Köpt en dyrare och den håller än, tre år senare. Och vi maler kaffe ca 5 dagar i veckan. Så jag skulle absolut rekommendera en dyrare eftersom det blir billigare i längden. (De billigare sprack, liksom. De malde lika bra när de funkade men plastbehållaren sprack). Rekommenderar verkligen att inskaffa en kvarn, nymalt kaffe är så mycket godare!
  • Enter Sandman

    Jag dricker inte kaffe men frun gör, därför har vi alltid Zoegas Mollbergs Blandning hemma.
    Innan första koppen är drucken går det inte att prata med henne, det blir som att prata med en vägg, hon blir inte människa utan Mollbergs Blandning.
    Så därför har vi alltid den hemma. Glad

  • Desdichado

    Änglamarks krav och fair trade är helt OK, Garants krav och FT är dock billigare och lika gott. Godast är löfbergs krav och FT Serenad, men inte alla som har den.

  • Dina08

    Gevalias ekologiska mellanrost. Skulle gärna köpa fairtrade om jag hittade något gott med hyfsat pris. Gillar inte Classic och Änglamark.

  • Boothwalker

    Inget =)


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Knall

    Garants kaffebönor (Willys), Rustica och Bistro, som vi maler varje dag när vi vill ha kaffe.

    Mannen dricker kaffet svart och jag använder en skvätt mjölk.

    Någon gång använder vi Tassimo kapselmaskin och då är det Gevalia Dark eller Gevalia Latin Sunset som gäller om vi inte gör latte eller cappucino.

    Zoegas Mollbergs Blandning har riktigt goda bönor också!


    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • EricaAndrea
    Numminen skrev 2014-03-02 20:16:17 följande:

    Arvid Nordquist Reko. Klart godaste kaffet


    Samma här klart det godaste kaffet.
Svar på tråden Vilket kaffemärke har du alltid/oftast hemma?