• Mandersson

    Tips för text till par tatuering.

    Jag och min man vill göra en tatuering ihop men har lite dåligt med idéer. Vi skulle vilja ha en textrad från en bra och fin låt. Gärna från Bob Dylan, Bruce Springsteen eller liknande. :) Dock inte för gulligullig!

    Några tips? :)

  • Svar på tråden Tips för text till par tatuering.
  • Sinivalas

    To infinity and beyond? finast är om man delar upp de också så meningen sluts ihop när ni är tillsammans.

  • Zoja
    Sinivalas skrev 2014-03-08 12:58:36 följande:
    To infinity and beyond? finast är om man delar upp de också så meningen sluts ihop när ni är tillsammans.
    Det ska man tänka noga på innan man gör, kan bli riktigt fult när man inte håller ihop de kroppsdelar tatueringen är på.
  • Grande Rock

    Hur kom ni fram till att det skulle vara något från Dylan eller Springsteen?

    Gillar ni deras musik? Gillar ni deras image?
    Vad är det som gör att ni gillar det?

    Ska ni tatuera något för att det betyder något för er, eller vill ni kunna referera till att det minsann är en textrad från en kändis?

    Om jag skulle permanenta ord på min kropp skulle jag se till att det var ord som var betydelsefulla för mig själv, 


    It's Good But It Just Ain't Right
  • Nobliss

    Tänker att kommer man inte på vad man vill tatuera själv så kanske man ska vänta med att tatuera sig. Inser att det kan låta drygt vilket inte är min mening alls men så tänker jag (och många tatuerare med mig).

  • FlinkaAnka

    Man ska vara försiktig med tatueringar. Det är så lätt att man ångrar sig, tex med alla de där svanktatueringarna.

    Jag tycker att man ska välja något man kan vara glad över hela livet, som sitt stjärntecken eller så.

Svar på tråden Tips för text till par tatuering.