• submarine

    Jehovas Vittnen

    Finns det några aktiva JV som skriver här? Det vore trevligt att diskutera med er isåfall och få höra eran syn på saker och ting. Se det som en chans att vittna online och räkna lite timmar ;)

  • Svar på tråden Jehovas Vittnen
  • IiIlenora
    Vibban01 skrev 2014-06-17 13:40:44 följande:

    1 Petrus 3:15                  2000
    ? Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp.?


    Du citerar denna vers och tycker inte det är konstigt att vakttornet inte gett dig svaren på de frågor du kräver? Finns det inget hopp där?
  • Vibban01
    IiIlenora skrev 2014-06-21 10:47:10 följande:
    Du citerar denna vers och tycker inte det är konstigt att vakttornet inte gett dig svaren på de frågor du kräver? Finns det inget hopp där?

    Upp 21:3-5
    ? 3
    Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ?Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.? 5 Och han som satt på tronen sade: ?Se! Jag gör allting nytt.? Och så säger han: ?Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.?


     

  • IiIlenora
    Vibban01 skrev 2014-06-21 11:49:29 följande:

    Upp 21:3-5
    ? 3Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ?Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.? 5 Och han som satt på tronen sade: ?Se! Jag gör allting nytt.? Och så säger han: ?Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.?


     


    En massa frågetecken, och du menar alltså att vakttornet inte hållit Jesus helig och vägrat dig svar på de frågor du kräver?

    Du borde lämna dem och ge andra chansen att besvara de frågor du bär på för dem har uppenbarligen misslyckats.
  • Vibban01
    IiIlenora skrev 2014-06-21 11:57:11 följande:
    En massa frågetecken, och du menar alltså att vakttornet inte hållit Jesus helig och vägrat dig svar på de frågor du kräver?

    Du borde lämna dem och ge andra chansen att besvara de frågor du bär på för dem har uppenbarligen misslyckats.
    Tack, jag är helt nöjd
  • IiIlenora
    Vibban01 skrev 2014-06-21 12:48:42 följande:
    Tack, jag är helt nöjd
    Det verkar inte så.
  • Vibban01

    En global regering behövs det?


    Går det?


    Vem ska styra?


    Svaren får du under ett seminarium som är öppet för alla.


    Det här är din inbjudan,


    Sundsvall 27-29 Jun1 Nordichallen


    11-13 juli Älvsjö


    4-6 juli Malmö Arena

  • submarine
    Vibban01 skrev 2014-06-25 22:26:47 följande:

    En global regering behövs det?


    Går det?


    Vem ska styra?


    Svaren får du under ett seminarium som är öppet för alla.


    Det här är din inbjudan,


    Sundsvall 27-29 Jun1 Nordichallen


    11-13 juli Älvsjö


    4-6 juli Malmö Arena


    Det ser ut som att du har kopierat det där från ett jv-traktat :)

    Bumpar upp tråden igen. Hoppas på att det finns aktiva jv här som vill diskutera.
  • enimini
    submarine skrev 2015-02-27 12:08:01 följande:

    Det ser ut som att du har kopierat det där från ett jv-traktat :)

    Bumpar upp tråden igen. Hoppas på att det finns aktiva jv här som vill diskutera.


    Jag är definitivt inget vittne och kommer aldrig bli, men jag diskuterar gärna denna falska kult och deras falska doktriner.

    Jag anser även att denna kult är en av dom farligaste eftersom dom "leker" med folks liv. Och att dom vill fördumma sina medlemmar, dom bör inte utbilda sig. Och det verkar som om dom snart kommer börja med "tithing", dvs ge en fast summa pengar till organisationen, regelbundet. Dom har redan bett sina medlemmar i USA att lova ett visst bidrag varje månad. Något dom annars alltid kritiserat andra religioner för.

    Hela denna verksamhet är kvacksalveri, ledd utav pengahungriga rovdjur. Mycket av deras skandaler som pågår, tex pedofilstämningarna i USA just nu, hålls hemligt för det vanliga vittnet som är förbjuden att informera sig utanför sektens kontroll.
  • sparlock
    enimini skrev 2015-02-28 15:23:04 följande:
    Mycket av deras skandaler som pågår, tex pedofilstämningarna i USA just nu, hålls hemligt för det vanliga vittnet som är förbjuden att informera sig utanför sektens kontroll.
    Detta!

    Det är väldigt få vittnen som har en aning om hur otroligt många stämningar gällande skyddande av pedofiler som Vakttornet förlorar. Det är många miljoner varje gång som Vakttornet behöver punga ut. Pengar som såklart tas från medlemmarnas "frivilliga" bidrag.

    Om man kikar på deras nya tv-kanal så finns där nu ett tal med en av medlemmarna från styrande kretsen där han kort tar upp påståendena om pedofili inom Jehovas Vittnen, han kallar dem för lögner rakt ut och säger att det inte är någon annan som skyddar sina barn så väl som deras organisation. Detta trots att de i domstol förlorar rättsmål gällande detta gång på gång. Det är fruktansvärt respektlöst av den styrande kretsen att kalla alla pedofilioffer för lögnare. 

    Länk till talet: tv.jw.org/

    Lite mer läsning om alla pedofilfall inom JV: www.silentlambs.org/
  • ulfsas
    Halvtre skrev 2014-06-14 21:03:59 följande:
    Jag har djup förståelse över att du inte vet vem Chuck Norris är.
    Tror du på de religiösa tokerierna då? Verkligen? {#emotions_dlg.djavulsk}
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • enimini

    Ja, jag läste om detta och lyssnade på Stephen Letts tal, man blir spyfärdig!! Hur har han mage??? Han kallar ju då även domstolarna i USA för lögnare. Detta är vidrigt och det blir så tydligt att det finns ingen Gud hos dom alls, endast demoner och hin håle själv.

    Men att Lett tog upp detta betyder ju att dom har fått stora problem och försöker just nu göra allt för att rädda sitt "goda" rykte.

    VT har ju även skickat ut ett "hemligt" brev till alla äldste i församlingarna och vädjat efter vittnen som är advokater och att dom bör jobba gratis för VT. Det sjuka i det hela är ju att dom säger att högre utbildning är fel och tom farligt, men ändå vill dom ha gratis hjälp från högt utbildat folk.

    Vi kan bara hoppas på att någon gör en öppen och grundlig undersökning av denna falska organisation (företag) och även att skattemyndigheterna i USA kräver en granskning/audit.

    Det har hela tiden vart en sjuk sekt som tvångsgödit sina blinda får med rutten mat från djävulens buffé, men nu börjar det bli riktigt farligt sinnessjukt och dom måste stoppas.

    För övrigt står jag inte ut med Letts störda gummiansikte och konstiga grimaser. Vad är det för fel på människan?


    sparlock skrev 2015-03-01 15:20:05 följande:

    Detta!

    Det är väldigt få vittnen som har en aning om hur otroligt många stämningar gällande skyddande av pedofiler som Vakttornet förlorar. Det är många miljoner varje gång som Vakttornet behöver punga ut. Pengar som såklart tas från medlemmarnas "frivilliga" bidrag.

    Om man kikar på deras nya tv-kanal så finns där nu ett tal med en av medlemmarna från styrande kretsen där han kort tar upp påståendena om pedofili inom Jehovas Vittnen, han kallar dem för lögner rakt ut och säger att det inte är någon annan som skyddar sina barn så väl som deras organisation. Detta trots att de i domstol förlorar rättsmål gällande detta gång på gång. Det är fruktansvärt respektlöst av den styrande kretsen att kalla alla pedofilioffer för lögnare. 

    Länk till talet: tv.jw.org/

    Lite mer läsning om alla pedofilfall inom JV: www.silentlambs.org/


  • jessie01

    Hej. Jag tar upp denna gamla tråd, då jag har massa frågor.

    Jag tror på gud. Alltid trott, och har haft flera fina vittnen hos mig. Vi har börjat prata. Och eftersom jag är en nyfiken person som vill söka sanningen, så gick jag med på flera besök i rikets sal. Det som var intressant var att dom studerade bibeln ingående. Dom har bra råd att ge om bla familjeliv mm. Dom var väldigt mottagande o hjärtliga. Dock så kändes allt så konstigt till slut. Lärde känna en tjej, som jag nu i efterhand, förstått är manipulativ. Hon känns som hon försöker ta över mitt liv. Hon typ " bestämmer" träffar, och hon såg sin chans att utnyttja mina tomma utrymmen till sin affärsverksamhet. Hon pratar o pratar. O jag får knappt tid, att tänka efter om jag vill låna ut mitt! Helt plötsligt har hon bestämt allt?

    Likaså trycker hon på bibelstudium. Jag har sagt att jag jobbar heltid. O har småbarn. Och dom få timmar jag är hemma, vill hon komma, eller kommer ändå. Har jag någongång nekat pga att jag ej hinner, har hon sagt att det är den enda tiden DOM kan! För hennes man har mycket!? Varför förstår hon inte att jag jobbar? Har hus, barn, o måste vila ibland? Varför ger hon mig dåligt samvete så fort jag nekar? O övertalar mig ändå??!! Jag har känt av utbrändhet pga detta. O nu har jag förstått att nästan alla jv är utbrända? Iallafall här. Inte konstigt om dom piskar andra människor att gå på möten o tvingas studera?? Hur ska jag tackla detta?

  • Körmit
    jessie01 skrev 2018-09-19 18:11:39 följande:

    Hej. Jag tar upp denna gamla tråd, då jag har massa frågor.

    Jag tror på gud. Alltid trott, och har haft flera fina vittnen hos mig. Vi har börjat prata. Och eftersom jag är en nyfiken person som vill söka sanningen, så gick jag med på flera besök i rikets sal. Det som var intressant var att dom studerade bibeln ingående. Dom har bra råd att ge om bla familjeliv mm. Dom var väldigt mottagande o hjärtliga. Dock så kändes allt så konstigt till slut. Lärde känna en tjej, som jag nu i efterhand, förstått är manipulativ. Hon känns som hon försöker ta över mitt liv. Hon typ " bestämmer" träffar, och hon såg sin chans att utnyttja mina tomma utrymmen till sin affärsverksamhet. Hon pratar o pratar. O jag får knappt tid, att tänka efter om jag vill låna ut mitt! Helt plötsligt har hon bestämt allt?

    Likaså trycker hon på bibelstudium. Jag har sagt att jag jobbar heltid. O har småbarn. Och dom få timmar jag är hemma, vill hon komma, eller kommer ändå. Har jag någongång nekat pga att jag ej hinner, har hon sagt att det är den enda tiden DOM kan! För hennes man har mycket!? Varför förstår hon inte att jag jobbar? Har hus, barn, o måste vila ibland? Varför ger hon mig dåligt samvete så fort jag nekar? O övertalar mig ändå??!! Jag har känt av utbrändhet pga detta. O nu har jag förstått att nästan alla jv är utbrända? Iallafall här. Inte konstigt om dom piskar andra människor att gå på möten o tvingas studera?? Hur ska jag tackla detta?


    Rekommenderar att du helt bryter relationen med JW. Att söka sanning är inte vad de håller på med. Den första och sista som hade något med sanningssökande att göra i JW var Charles Taze Russel och hans läror tog de avstånd ifrån.

    Om du är intresserad av sanning, så leta SJÄLV med ett öppet och ärligt hjärta ! Låt ingen försöka förleda dig, sanningen finns och du kan finna den. Var försiktig med organisationer. Läs själv och var inte rädd. 
Svar på tråden Jehovas Vittnen