• Lillle

    Gravid med tvillingar i närheten av Falun?

    Hej!
    Är gravid med tvillingar, bf i slutet av augusti. Vore roligt att hitta fler i samma situation så vi kunde följas åt på vägen


  • Svar på tråden Gravid med tvillingar i närheten av Falun?
  • JeaSv

    Bor i grängesberg men går ju hos spec mvc i falun två ggr i veckan nu! Har bf 4 aug men det känns som att de kommer komma mycket tidigare än så. =) Vet du om du väntar enäggs eller tvåäggs?

  • Lillle

    JeaSv: Vad roligt att vi är fler!! Mina har varsin hinna och varsin moderkaka så man får väl anta att de är tvåäggs. Men du väntar enäggs med så täta kontroller?

  • Lillle

    Sannapanna & MammaJonna: roligt att nu hittat tråden! Vilken fullträff med två tvillingpar, då har du redan erfarenhet ????

  • JeaSv

    Lillle: Ja det är enäggspojkar som det skiljer mycket i vikt på därav dem täta kontrollerna! Men nu verkar det som att det "bara" blir koll en gång i veckan eftersom fostervatten och flöden i navelsträngarna är normala. Ingen risk för tvillingtransfusionssyndrom alltså! =)

  • JeaSv

    Hur reagerade ni på tvillingbeskedet?? Vi blev jätteglada! (Fast blev supernojjig när jag googlade och läste om allt som kan gå fel..) Fick veta det i v.16 och hade skojat om att det kunde vara tvillingar i flera veckor redan. Fick en hög kula till mage nästan direkt! =)

  • Lillle

    Vi blev chockade, det var en överraskning att jag var gravid igen överhuvudtaget, och att de sen var två kändes lite mycket i början. Har en liten tjej på 13 mån, hon hinner knappt bli 1,5 innan tvillingarna kommer. Men nu gläds vi bara!

  • Lillle

    Hej igen på er! Har ni nån tvilling-föräldragrupp på er MVC? Eller går ni i vanliga? Skulle gärna vara med i en sådan för att ventilera lite frågor och funderingar. Och för att lära känna andra tvillingfamiljer så man kanske kan träffas med barnen sen.

    Hoppas allt är bra med er!

  • Sannapanna

    Hej

    Vi har ingen speciell grupp på mvc för tvillingföräldrar, tyvärr.

    Har ju erfarenhet av att vara tvillingförälder men det hade ändå varit skönt att ventilera med andra.

    Vi blev positivt överraskade över att vänta tvillingar igen samtidigt som att det blev en chock att gå från två till fyra barn på en gång

    Mina "stora" tvillingar längtar mycket efter sina tvillingsyskon.

  • MammaJonna

    Hej hur går det för er alla? Jag håller på att längta ihjäl mig nu, bara 25 dagar kvar till bf. Så de kan ju komma när som helst nu:) är så himla spänd.

Svar på tråden Gravid med tvillingar i närheten av Falun?