• Tredjekommer

    Tror ni jag väntar tvillingar?

    Hej hej,

    Är gravid med mitt tredje barn. Har precis gått in i vecka 9 och jag känner tydligt fosterrörelser. Sprattel känner jag. Har hållt på i 3 dagar nu.

    Har under mina två tidigare gravidititer kännt fosterrörelser från vecka 13, då som sprattel typ. Inga sparkar, utan sprattel. Sedan små små sparkar från vecka 15 och sen fortsatt mer och mer...

    Jag börjar tro att det kanske är två där inne eftersom jag känner sprattlet så mycket tidigare denna gång. Och jag behöver inte höra att "Du kan omöjligen känna fosterrörelser i vecka 9". Efter två graviditeter vet man vad man känner och jag har ganska bra koll på min kropp.

    Dessutom så har jag senaste veckan fått brunblodiga flytningar, har aldrig hänt under mina två tidigare graviditeter.

    Har inskrivning nästa vecka och ska försöka få ett VUL p.g.a brunblodiga flytningarna. Då får jag ju veta mer...

    Någon som varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Tror ni jag väntar tvillingar?
  • Flisan79

    Tror snarare du är längre gången. Jag hör ändå till den skara som tror på tidiga fosterrörelser men jag tror den absoluta gränsen går vid v 10-11. Jag har sett mitt första barn genom vul i v 10 och de rör sig knappt än och armar och ben är bara som stumpar. Det händer otroligt mycket på bara 1-2 veckor så i v 12 är det plötsligt en livlig liten varelse där inne ^^

  • Tredjekommer

    Jo, jag förstår ditt svar. Men jag vet exakt vilken dag jag hade ägglossning. Har stenkoll på sånt. Och blev gravid på första försöket, så det är tyvärr en omöjlighet.

    Jag förstår att dom kanske inte rör sig jättemycket, men två stycken tar mer plats, och om dom rör sig så kanske det känns som sprattel.

    Det kan inte vara något annat jag känner, pltösligt så börjar detta små små sprattlandet och kommer några gånger per dag. Från att inte ha kännt det tidigare. (förutom vid tidigare graviditeterna.

    Jag blev väldigt förvånad när jag satt på jobbet i torsdags och märkte sprattlet... hade absolut inga förväntningar på att det skulle dyka upp, har ju dykt upp i v 13 förut.

  • modsey

    man känner inte fosterrörelser så tidigt med tvillingar heller.

Svar på tråden Tror ni jag väntar tvillingar?