• Anonym (Groddjuret TS)

    Vad FÅR man inte tycka?

    Som sagt, vad får man inte tycka?
    Eller iallafall inte säga att man tycker.

    Får man tycka att någons barn är ful?
    Får man tycka att homosar är äckliga?
    Eller att mörkhyade ska kallas negrer?

    Själv tycker jag att en unge i en blöjreklam är ful men avstår från att säga vilken.
    (Man vet ju aldrig om barnets anhörig finns här.)
    Vidare tycker jag att homosar inte borde få adoptera.

    Har du någon "förbjuden" åsikt och vilken isåfall?

  • Svar på tråden Vad FÅR man inte tycka?
  • Anonym (DA)

    Nej jag är varken rasist eller homofob, ser till människors lika värde.

  • Anonym (Groddjuret TS)
    Anonym (DA) skrev 2014-04-26 22:21:05 följande:

    Nej jag är varken rasist eller homofob, ser till människors lika värde.


    Det är bra. Det är jag inte heller.
  • Anonym (Skrill)

    Man får ju tycka vad man vill. Olämpligt att säga allt man tycker. Jag kan tycka det är lite väl egocentrerat att tycka att man har rätt att säga vad som helst utan en tanke på hur det mottas. Tex att säga att mörkhyade ska kallas negrer är ju bara elakt och historielöst, varför skulle man tycka att det är så himla viktigt att trycka upp i ansiktet på någon annan? Själv har jag nog inte så himla mycket förbjudna åsikter, är rätt pk. Ska fundera lite och återkommer!

  • Gathehielm

    Jag tycker att man ska få tycka vad man vill, och då får man även tycka att man inte får tycka vad man vill.


    Reasons... we all have them, at times.
  • elyse

    Man får tycka precis vad man vill, men man får inte säga vad man vill då personliga påhopp, falska anklagelser, saker som kan hamna under "Hets mot folkgrupp" etc faktiskt är olagligt. Och är oftast väldigt otrevliga och onödiga saker att säga till någon. 

  • SecretMe
    Gathehielm skrev 2014-04-26 22:24:20 följande:
    Jag tycker att man ska få tycka vad man vill, och då får man även tycka att man inte får tycka vad man vill.
  • Arbetsvegan

    Man får tycka precis vad man vill men man får inte alltid uttrycka det. 

    Eller med andra ord: en åsikt ger dig inte per automatik rätt att uttrycka den.

  • Anonym (infödd)

    jag tycker att många inflyttare i stockholm saknar känslighet för stockholm som hembygd. De är pengafixerade och för dem kan allt köpas och säljas. här. men deras egna sjöbodar skall fredas mot 08:or och deras röda  stugor mot tyskarDe har Carola Häggkvistsmak smak och bygger om gammaldags fina lägenheter till imitationer av medelmåttiga villainteriörer i landsorten.

  • Aniiee

    Jag är fullständigt emot att straffa "tankebrott", men öppnar käften gör man på egen risk......


    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • studentbruttan29
    Snuttan80 skrev 2014-04-26 22:44:25 följande:
    Man får tycka precis som man vill, och frågar nån mig vad jag tycker om saker, så svarar jag ärligt, å då får man skylla sig själv om man inte tål att höra svaret.

    Jag gillar inte att Sverige svämmar över av invandrare som enligt mig många inte har respekt för andra, slåss och förstör. Det är av många total förbjudet att tycka...
    +1 på den!
  • SecretMe

    Jag tycker att alla som gnäller och tjatar om alla sina rättigheter borde tänka lika mycket på sina skyldigheter.

    Det verkar som att så många vet vad de har rätt till men om det ställs motkrav så klagar de arslet av sig.

  • FredrikaofDeath

    Ingen kan väl berätta för någon annan hur den ska tycka, kör hårt, men tror det är viktigt att hålla sig öppen för att man faktiskt kan ha fel också. Har man starka åsikter i något kan det vara bra att tex. läsa objektiv fakta om frågan i fråga eller försöka förstå sina meningsmotståndare, inte vara så jävla kåt på att ha rätt utan kanske försöka slå hål på sina egna argument ibland och på så vis hålla sig fri i sinnet. Om man inte väger sina åsikter mot omvärlden är man tillslut bara en bitter åsna som finner identifikation i sina åsikter. Tycker jag.

Svar på tråden Vad FÅR man inte tycka?