• Cina84

    Bollen är i rullning

    Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

  • Svar på tråden Bollen är i rullning
  • Coocoo

    Får jag fråga vad som gick snett Cina84? Överstimulering? 
    Vilken klinik går du på?

    Skall själv påbörja mitt första IVF nu i Malmö. Har äggplock v 11.

  • Cina84
    Coocoo skrev 2015-02-17 19:16:31 följande:

    Får jag fråga vad som gick snett Cina84? Överstimulering? 

    Vilken klinik går du på?

    Skall själv påbörja mitt första IVF nu i Malmö. Har äggplock v 11.


    Det var nog bara rätt och slätt att det inte fäste. Det är ju inte garanterat att det lyckas precis som vid ett vanligt försök.

    Jag går på rmc i Malmö. Lycka till, du kommer att bli väl bemött :).
  • Coocoo

    Åh okej, då förstår jag! Ja än så länge är jag nöjd med RMC och hoppas verkligen det skall gå vägen. Kör du igång med försök 2 nu direkt?

  • Cina84
    Coocoo skrev 2015-02-17 19:57:42 följande:

    Åh okej, då förstår jag! Ja än så länge är jag nöjd med RMC och hoppas verkligen det skall gå vägen. Kör du igång med försök 2 nu direkt?


    Önskar er lycka till :).

    Man måste vänta en mens innan man får göra nästa försök. Så det blir till att vänta å vänta lite till ;)
  • Cina84
    julii skrev 2015-05-13 18:38:09 följande:

    Hur går det för er här? :)


    Det går lite sådär.. Har gjort ett FET också som inte gick vägen men vi sätter hoppet till nästa FET som vi snart ska göra :). Hur går det för dig? Din måste väl snart vara färdigbakad ;).
  • julii
    Cina84 skrev 2015-05-13 19:06:22 följande:

    Det går lite sådär.. Har gjort ett FET också som inte gick vägen men vi sätter hoppet till nästa FET som vi snart ska göra :). Hur går det för dig? Din måste väl snart vara färdigbakad ;).


    Okej, vad innebär det?

    Ja mina bebisar blev 7 veckor igår, de föddes 24mars i v.34 men allt har gått toppen :)
  • Cina84
    julii skrev 2015-05-13 19:16:22 följande:

    Okej, vad innebär det?

    Ja mina bebisar blev 7 veckor igår, de föddes 24mars i v.34 men allt har gått toppen :)


    Nämen jisses!!! Grattis!! <3.

    Vid vårt första ivf försök plockade de ut ett antal ägg och befruktade dem. Av dem var det tre som blev fina embryon. Ett av dem stoppades tillbaka direkt och ( det gick inte vägen med det) de andra två frystes in till ev fler försök. FET är när man sätter tillbaka ett fryst embryo som man tinat upp precis innan återföring. :)
  • julii
    Cina84 skrev 2015-05-13 20:50:04 följande:

    Nämen jisses!!! Grattis!! <3.

    Vid vårt första ivf försök plockade de ut ett antal ägg och befruktade dem. Av dem var det tre som blev fina embryon. Ett av dem stoppades tillbaka direkt och ( det gick inte vägen med det) de andra två frystes in till ev fler försök. FET är när man sätter tillbaka ett fryst embryo som man tinat upp precis innan återföring. :)


    Åh va spännande, lycka till :)))
  • Cina84
    julii skrev 2015-05-14 08:53:26 följande:

    Åh va spännande, lycka till :)))


    Tack! Spännande men också en troligt nervös tid innan man får veta om det gått vägen.. Men jag håller tummarna för detta försök ska gå vägen. Annars får vi göra ett nytt ivf med sputor och äggplock å sånt å det är en lite mer krävande process.
  • julii

    Ja det är alltid nervöst innan, håller tummarna för dig. För mig vart det en otroligt udda o tragisk situation, barnens pappa gick bort 8 veckor innan barnen föddes. Så jag är nu ensamstående med mina tvillingar. Både enorm sorg och lycka på samma gång..

  • Cina84
    julii skrev 2015-05-14 18:19:35 följande:

    Ja det är alltid nervöst innan, håller tummarna för dig. För mig vart det en otroligt udda o tragisk situation, barnens pappa gick bort 8 veckor innan barnen föddes. Så jag är nu ensamstående med mina tvillingar. Både enorm sorg och lycka på samma gång..


    Jag ryser i hela kroppen!!!! Fy vad hemsk och vad mina tankar går till dig <3! Vilken ofattbar situation du är i!!

    Vill bara skicka en jättestor Kram <3
Svar på tråden Bollen är i rullning