• MariaW01

    Vad har ni för erfarenheter av ägglossningstest vid PCO?

    Jag har PCO. Min menscykel kan variera från allt mellan 33 -53 dagar. Testade clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikation denna månad och fick på dag 16 en blinkande glad gubbe, dvs hög fertilitet. Samma kväll testade jag igen och fick maximal fertilitet. Hur stor är sannolikheten att jag hade ägglossning? Redan på dag 16? Jag har tidigare hört att man inte kan lite på att testen stämmer vid PCO. Är det något som fått korrekt utslag på ägglossningstesten och sen haft ägglossning???

  • Svar på tråden Vad har ni för erfarenheter av ägglossningstest vid PCO?
  • Nyfiken gul

    jag kunde inte lita på ägglossningstester eftersom testerna bara visar att ägglossning är på gång och inte kan garantera ATT den sker. 

    Det var många gånger jag testade med ägglossningstester och fick utslag men vid vaginalt ultraljud visade det sig att jag förmodligen inte haft någon ägglossning.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • MiaIa90

    Efter som du har så oregelbunden mens ås kan de vara att du hade äl jag skulle tro på de och sedan kolla om mensen kommer. 
    Men hoppas du kan få hjälp av gyn att åf tabletter som kan hjälpa er att bli gravida. 

  • mammaSöt

    jag kan testa positivt när som utan att ha ägglossning och har pco. så lita INTE på dem skulle jag säga :)

  • MariaW01
    Nyfiken gul skrev 2014-05-01 08:59:36 följande:
    jag kunde inte lita på ägglossningstester eftersom testerna bara visar att ägglossning är på gång och inte kan garantera ATT den sker. 

    Det var många gånger jag testade med ägglossningstester och fick utslag men vid vaginalt ultraljud visade det sig att jag förmodligen inte haft någon ägglossning.

    Hade hoppats på att om inte ägget släppt så skulle det fortsätta visa positiva ägglossningstest. Jag fick stegring en dag sen visar dom negativt. Hade du normal stegring? Dvs 1-2 dagar positiva och sen negativa?
    MiaIa90 skrev 2014-05-01 12:52:06 följande:
    Efter som du har så oregelbunden mens ås kan de vara att du hade äl jag skulle tro på de och sedan kolla om mensen kommer. 
    Men hoppas du kan få hjälp av gyn att åf tabletter som kan hjälpa er att bli gravid
    Jag har ju haft stickningar/hugg som har övergått till mensväk efter positivt ägglossningstest. Men det är väl som du säger, får väl ta kontakt med nån klinik. Hade dock hoppats på att klara det utan hormoner. Rynkar på näsan
  • MariaW01
    mammaSöt skrev 2014-05-01 13:06:13 följande:
    jag kan testa positivt när som utan att ha ägglossning och har pco. så lita INTE på dem skulle jag säga :)
    Vilka test använder du då?? På stickor får jag aldrig positivt men nu använde jag clearblue digital, så blev lite förvånad när jag fick både hög och maximal fertilitet.
  • MiaIa90
    MariaW01 skrev 2014-05-01 14:49:03 följande:

    Hade hoppats på att om inte ägget släppt så skulle det fortsätta visa positiva ägglossningstest. Jag fick stegring en dag sen visar dom negativt. Hade du normal stegring? Dvs 1-2 dagar positiva och sen negativa?

    Jag har ju haft stickningar/hugg som har övergått till mensväk efter positivt ägglossningstest. Men det är väl som du säger, får väl ta kontakt med nån klinik. Hade dock hoppats på att klara det utan hormoner. Rynkar på näsan
    Jo man kan klara de utan hjälp men ibland kan man behöva få lite hjälp. 
  • Nyfiken gul

    stegring på test bevisar ju inte ATT ägget faktiskt släpper utan bara att en ägglossning eventuellt kommer inträffa. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • honeybaby

    När jag provade så fick jag positivt svar varenda dag i över en vecka :S Visade även det när blodprov efteråt visade att jag inte haft någon alls tyvärr, men det är ju olika för alla. Jag hade kontaktat en klinik för att få hjälp, för det är extra svårt med långa perioder.

Svar på tråden Vad har ni för erfarenheter av ägglossningstest vid PCO?