• Miaakt

    Vi som ska få tvillingar :D

    Tänkte starta en tråd för alla som fått reda på att dem väntar på tvillingar eller som redan fött sina små guldklimpar. Här kan vi stötta varandra och ge tips på hur man får vardagen att fungera och vad man ska tänka på under och efter graviditeten. Solig 

    Så släng ihop några frågor så hjälps vi åt att svara på dem och vi tar mer än gärna tips från erfarna tvillingmammor och pappor Skrattande

    Jag är vi vecka 9 och fick nyligen reda på mina två små skatter och längtar så oerhört efter dem redan.Hjärta

  • Svar på tråden Vi som ska få tvillingar :D
  • Lana899

    Ville bara önska er grattis! :)
    Väntar inga tvillingar och har dock inga barn!

    Grattis och lycka till med bebisarna Baby

  • Miaakt
    Lana899 skrev 2014-05-01 19:02:01 följande:
    Ville bara önska er grattis! :)
    Väntar inga tvillingar och har dock inga barn!

    Grattis och lycka till med bebisarna Baby
    Vilket härligt inlägg vad glad jag blir Solig
    Tack så mycket Nalle
  • mikaelan92

    Hej! 


    Jag väntar också tvillingar i oktober, är i mitten på vecka 15 nu. 


    Finns inte jätte mycket tvillingtrådar, så kul att du startade en :D 


    Grattis till graviditeten! :) 

  • Miaakt
    mikaelan92 skrev 2014-05-01 21:41:54 följande:
    Hej!  Jag väntar också tvillingar i oktober, är i mitten på vecka 15 nu.  Finns inte jätte mycket tvillingtrådar, så kul att du startade en :D  Grattis till graviditeten! :) 

    Hej vad roligt att du kom med här :) hoppas på fler. Är det första barnen för er? :) hittills känner jag bara att kläderna sitter lite tajtare. Hur är det i vecka 15
  • MammaJonna

    Hej jag väntar tvåäggstvillingar. En flicka och en pojke. Är i v 35 (34+0) Det är min 4:e graviditet. Alltså barn  4+5. Har 3 pojkar innan. Är sjukskriven sen v 29 så nu går jag hemma och bara väntar på att få träffa mina bebisar :) 

  • mikaelan92

    Oj va kul! :) grattis! Hur kunde du jobba enda till vecka 29 med tvillingmage? Jag jobbar inom restaurang och min barnmorska har sagt att jag måste bli sjukskriven mellan vecka 20-25 nångång :p 

  • soon2bmomoftwins

    Hej på er! Vi fick reda på första ultraljudet i v11-12 att vi väntar tvillingar och enligt den barnmorskan så är det enäggs!! Vi är såå spända men självklart är vi lite nervösa och skraja också. Vi har en dotter som är född 2011. Livet kommer verkligen att förändras men jag ser verkligen fram emot det här. Nu på onsdag ska vi träffa en läkare och på måndag nästa vecka är det dags för RUL. Nån som vet om man får reda på kön vid rul? Jag kan knappt vänta till måndagen när vi äntligen får se dom igen. Vad gör man på första läkarbesöket när man väntar tvillingar? =)

  • MammaJonna
    mikaelan92 skrev 2014-05-04 20:45:15 följande:
    Oj va kul! :) grattis! Hur kunde du jobba enda till vecka 29 med tvillingmage? Jag jobbar inom restaurang och min barnmorska har sagt att jag måste bli sjukskriven mellan vecka 20-25 nångång :p 
    Jag jobbar på kontor, så det var därför. Annars hade det inte gått:)
  • MammaJonna
    soon2bmomoftwins skrev 2014-05-04 21:47:18 följande:
    Hej på er! Vi fick reda på första ultraljudet i v11-12 att vi väntar tvillingar och enligt den barnmorskan så är det enäggs!! Vi är såå spända men självklart är vi lite nervösa och skraja också. Vi har en dotter som är född 2011. Livet kommer verkligen att förändras men jag ser verkligen fram emot det här. Nu på onsdag ska vi träffa en läkare och på måndag nästa vecka är det dags för RUL. Nån som vet om man får reda på kön vid rul? Jag kan knappt vänta till måndagen när vi äntligen får se dom igen. Vad gör man på första läkarbesöket när man väntar tvillingar? =)
    Hej å grattis:) ja man får reda på kön (förutsatt att de kan se så klart) där vi bor träffar vi läkare vid tul så då kollas tillväxten, hjärta, flödet i navelsträng och hur mycket vatten som finns. 
  • soon2bmomoftwins

    Hej å grattis:) ja man får reda på kön (förutsatt att de kan se så klart) där vi bor träffar vi läkare vid tul så då kollas tillväxten, hjärta, flödet i navelsträng och hur mycket vatten som finns. [/quote] Jag är så himla förväntansfull och den här känslan är så stark att jag spricker snart! Blir ni svullna om magen på kvällarna? Jag har rätt mycket bebismage redan men på kvällarna är magen gigantisk och stenhård. ;)

  • Miaakt

    Vad roligt att det finns fler tvilling mammor. Går snart in i vecka 10 och är nu påväg till första rådgivningen med spänning. Visste inte att man redan vid vecka 11 kan se kön. Tror vi har tvåäggs i magen den ena var 2 mm mindre men det kanske inte behöver vara så. Ska fråga idag. Förutom att jag är trött konstant så mår jag bra inga extrema illamåenden men tänderna däremot är jätte sköra. En tand gick sönder så ingen mer seg lakrits för mig :/ Grattis till alla mammor :)

  • Nickis01

    Hej, jag väntar också tvillingar :) Jag är i vecka 7, fick reda på det två dagar sedan, jag är glad och rädd. Jag har inte barn sedan tidigare och äntligen, i mina 33 år, kom jag fram till att ja - jag kan klara av att ha barn. Så blir de två på en gång! Vet inte hur det ska gå, men jag är ju inte först, har andra klarat av det så varför skulle inte vi. Jag har en underbar sambo som tar hand om oss alla..
    Har haft lite blödningar. De kommer inte varje dag och det har varit väldigt sparsamt, imorse något mer än tidigare. Bruna. Hoppas det inte är någon fara! :( Är det fler som har haft blödningar?
    Annars så är jag väldigt trött, mår illa men inte så att jag kräks, spända bröst, ont i magen, ganska mycket, liknar mensvärk, och int i ryggen.
    Grattis till er alla :)

  • MamaMia78
    Nickis01 skrev 2014-05-09 06:57:31 följande:

    Hej, jag väntar också tvillingar :) Jag är i vecka 7, fick reda på det två dagar sedan, jag är glad och rädd. Jag har inte barn sedan tidigare och äntligen, i mina 33 år, kom jag fram till att ja - jag kan klara av att ha barn. Så blir de två på en gång! Vet inte hur det ska gå, men jag är ju inte först, har andra klarat av det så varför skulle inte vi. Jag har en underbar sambo som tar hand om oss alla..
    Har haft lite blödningar. De kommer inte varje dag och det har varit väldigt sparsamt, imorse något mer än tidigare. Bruna. Hoppas det inte är någon fara! :( Är det fler som har haft blödningar?
    Annars så är jag väldigt trött, mår illa men inte så att jag kräks, spända bröst, ont i magen, ganska mycket, liknar mensvärk, och int i ryggen.
    Grattis till er alla :)


    Hej Nickis01! Grattis!
    Jag hade också lite blödningar ett tag i vecka 7-8 någonstans. I min förra grav fick jag missfall och fruktade då det värsta och fick tid till gyn för undersökning - då visade det sig just att det var tvillingar! Så blödningen kan ju vara helt normal, inte ovanligt att särskilt tvillinggravida blöder, men hade jag varit du hade jag nog fått det undersökt ändå. Man går ju och undrar och är orolig tills man fått bekräftelse på att bebisarna fortfarande mår bra i magen. Lycka till!
Svar på tråden Vi som ska få tvillingar :D