• Plinka

    Tidiga tecken på tvillinggraviditet?

    Jag har två barn och har hört och läst att man kan känna av en graviditet tydligare ju fler gånger man varit gravid. Min första kände jag inte av förrän v 7 typ och då var det brösten som ömmade. Sedan mådde jag pyttelite illa konstant vecka 8 men inte mer illamående. Med min andra kan jag inte minnas att jag mådde illa alls knappt.. Nu helt plötsligt innan jag visste att jag var gravid var jag ute och gick dagen innan beräknad mens. Helt plötsligt började jag må så illa att jag var tvungen att stanna ett tag annars kändes det som jag skulle kräkas. Sedan mådde jag jätteilla resten av dagen. Dagen efter (beräknad mensdag)gjorde jag gravtest och det gav ett tydligt resultat efter bara några sekunder. Mår illa varje dag och funderar på om det beror på att det är tredje, eller kan det vara tvillingar? Någon som har erfarenhet? Nu är jag i v 4+5 och kan svära på att jag kände fisksprattel tidigare ikväll, men det kan ju inte vara möjligt såhär tidigt väl?! Känner jag kanske efter för mycket? Vet ju att varje graviditet kan skilja sig från varandra och att det också är olika från kvinna till kvinna, men jag tycker det är en VÄLDIGT stor skillnad från tidigare!

  • Svar på tråden Tidiga tecken på tvillinggraviditet?
  • liten2014

    Eh nä det måste vara inbillning eftersom embryot är en klump -.-

  • 1234568

    Jag visste jag var gravid innan jag testade 3 dagar efter utebliven mens. Gav utslag direkt. Jag kände mig väldigt gravid redan tidigt, och brösten började ömma samma dag jag skulle fått mens.

    Jag har dock inte mått illa alls under graviditeten, men jag började se magen redan i v.7-8...och fisksprattlet kände jag av v. 14. men det du känner kan inte vara det :) Finns inget hjärta som slår ännu innan v. 5-6..så det är bara som en liiiten prick på ett ul.

    Men känslan av graviditet kom innan jag testade :)

Svar på tråden Tidiga tecken på tvillinggraviditet?